Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@20:04:02 GMT

۶۶۱ واحد صنعتی راکد در اصفهان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۱۰۴۱

۶۶۱ واحد صنعتی راکد در اصفهان وجود دارد

عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت صنایع در استان اصفهان اظهار داشت: وضعیت صنعت خیلی بهتر از قبل است و علت این امر نیز قالب شدن تفکر خودکفایی در بین صنایع است.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز نمکی بر حل مشکلات صنایع بود، تصریح کرد: اما عمده کار را خود صنعتگران انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه صنایع رفتار خوبی را در دوران شیوع کرونا از خود نشان دادند، گفت: کمترین تعدیل نیرو در این دوره اتفاق افتاد و صنایع سعی کردند در این شرایط همراه مردم باشند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان در صنایع مختلف مانند فولاد، سیمان، کاشی و سرامیک، سفال و … دستاوردهای خوبی را داشتیم، افزود: صادرات خوبی را نیز در این زمینه داشتیم اما باید توجه داشت که در استان در زمینه تولید مشکلی وجود ندارد اما در امر صادرات مشکلاتی را داریم.

بخش‌نامه‌های روزانه به صادرات آسیب می‌زند

سهل آبادی با اشاره به اینکه صنایع در زمینه صادرات هنوز تکلیف خود را نمی‌دانند، افزود: برخی از بخش‌نامه‌ها و آئین‌نامه‌هایی که هر روز اعلام می‌شود اثرات خوبی را ندارد بلکه بار منفی هم دارد.

وی با بیان اینکه پیدا کردن بازار جهانی در شرایط کنونی برای صنعتگران سخت است، افزود: این بخش‌نامه‌ها اغلب بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از واحدهای راکد صنعتی استان اصفهان را با کمک خانه صنعت، معدن و تجارت استان به چرخه تولید باز گردانده‌ایم، ابراز داشت: در حال حاضر ۶۶۱ واحد صنعتی راکد در استان اصفهان شناسایی شده است که با کمک مدیران واحدهای صنعتی فعال و موفق نیازهای آنها را برطرف کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک‌ها نیز در دوران شیوع کرونا تنها به استمهال وام بسنده کردند، تصریح کرد: این استمهال نیز با بهره‌های چندین برابری در حال پرداخت است.

سهل آبادی با بیان اینکه افزایش قیمت انرژی در مراحل مختلف آسیب‌هایی را به صنایع زده است، تصریح کرد: دولتمردان در این زمینه باید با صنایع همکاری کنند.

وی اضافه کرد: صنایع باید برنامه بلند مدت دولت را بدانند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 5383511

منبع: مهر

کلیدواژه: خانه صنعت معدن و تجارت اصفهان صنعت و معدن ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف آمار کرونا کرمانشاه شب یلدا گرگان آتش سوزی قاسم سلیمانی بارش باران واکسن کرونا عکس استانها شیوع کرونا استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۱۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: دو خوشه‌ پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت، در استان ایجاد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان علی مهدی‌پور _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و با ایجاد این خوشه‌های صنعتی چندین واحد صنعتی راکد نیز به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: دو خوشه پشتیبانی و تجهیزات صنایع مرتبط با فولاد، پتروشیمی و تجهیزات حفاری (تأمین و ساخت و تعمیر) به منظور رونق کسب و کار صنایع وابسته به این دو صنعت در استان ایجاد شد، با ایجاد این دو خوشه صنعتی دو قرارداد به مبالغ یک میلیون یورو و ۴۶۰ میلیارد ریال با صنایع بزرگ استان در راستای تولید و تأمین تجهیزات مورد نیاز آن‌ها منعقد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خاطرنشان کرد: افزایش گردش مالی، توسعه قراردادهای قبلی، سفارش‌گیری از صنایع بزرگ و جلوگیری از خروج سفارش‌ها در استان از مزیت‌های راه‌اندازی این خوشه‌ها است، همچنین راه‌اندازی این خوشه‌ها و شناسایی ظرفیت‌های فنی موجود در استان باید جلب رضایت شرکت‌های بزرگ صنعتی را به همراه داشته است.

مهدی‌پور با اشاره به نقش و جایگاه صنایع کوچک و متوسط، اضافه کرد: این صنایع عامل اصلی رشد و توسعه کارآفرینی و نوآوری است که در رفع بیکاری و محرومیت بسیار اثرگذار است و فرصت‌های جدیدی را برای جذب سرمایه گذار ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استفاده از خوشه‌های صنعتی در توسعه صنایع کوچک و متوسط یکی از روش‌های مؤثر و کارآمد است، ادامه داد: یک خوشه موفق می‌تواند نیرویی جهت‌دهنده تلقی شود که توسعه یک حوزه صنعتی خاص یا یک اقتصاد منطقه‌ای را در بهترین شکل ممکن به وجود آورد.

کد خبر 748739

دیگر خبرها

  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان