Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:49:02 GMT

مراسم بزرگداشت شهید ایرلو در صنعا برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۸۱۵۵۸

مراسم بزرگداشت شهید ایرلو در صنعا برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید حسن ایرلو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن با حضور شخصیت‌های مختلف این کشور در محل سفارت ایران در صنعا برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در صنعا مراسم بزرگداشت شهید حسن ایرلو را در مقر این سفارت در یمن برگزار کرد.

در این مراسم شخصیت های سیاسی، دینی، حزبی، فرهنگی و قبیله‌ای حضور گسترده ای یافتند و درگذشت حسن ایرلو، سفیر فقید ایران را به ملت و دولت ایران تسلیت گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فواد مالکی، مسئول روابط سفارت ایران در صنعا در این مراسم گفت: سفیر شهید حسن ایرلو تنها سفیری در صنعا بود که ماموریت دیپلماتیک خود را به خوبی انجام می داد. وی تلاش زیادی برای نزدیک کردن رویکرد های احزاب و اقشار مختلف یمنی کرد و هدف او وحدت میان تمام سیاستمداران یمن بود.

مالکی تاکید کرد: آن فقید دوستدار ملت یمن بود و به مظلومیت آن ایمان داشت بنابراین علیرغم تمام مشکلات و سختی ها و تهدیدات و خطراتی که با آن ها مواجه بود، به یمن آمد.

در این مراسم شمس الدین شرف الدین، مفتی یمن نیز حضور داشت. وی در سخنانی با تسلیت شهادت حسن ایرلو گفت که آن فقید در راه خدا مبارزه کرد و قطب نمای فعالیت خود را به سمت مساله اساسی و مرکزی امت عربی یعنی مساله فلسطین قرار داد.

وی در ادامه گفت: مردم تمایلی به پذیرش چنین مناصبی ندارند؛ اینکه سفیر در کشوری شوی که در محاصره است و روزانه مورد هدف موشکی قرار می گیرد و فرصت زندگی در آن صفر است اما این سفیر این منصب را قبول کرد و به یمن آمد تا مردم یمن را در این دردها و رنج‌ها همراهی کند.

دراین مراسم علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن نیز به سخنرانی پرداخت و گفت که زندگی آن فقید در راه جهاد و مبارزه فی سبیل الله بود و همچنین در راه قضایای امت بود.


القحوم گفت: زمانی که حسن ایرلو به صنعا آمد انزوای سیاسی ما را شکست؛ انزوایی که کشورهای متجاوز و در راس آنها آمریکا و اسرائیل و عربستان و امارات تلاش کردند تحمیل کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حسن ایرلو روابط ایران یمن انصارالله یمن حسن ایرلو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، نماینده منتخب شهرستان‌های رشت خمام در این مراسم گفت: شهدای مدافع سلامت با ایثار و تلاش شبانه‌روزی جان خود را برای سلامتی و زندگی مردم فدا کردند، نام و یادشان در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد.
مهدی فلاح افزود: پرستاران در روز‌های سخت در کنار مردم بودند و آرامش و آسایش خود و خانواده هایشان را فدای سلامت آحاد مختلف جامعه کردند.
شهیدراحله روشنگر ۸ فروردین ۱۴۰۱ در اثر ابتلاء به کووید ۱۹، به جمع شهدای مدافع سلامت پیوست.

دیگر خبرها

  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • ملاقات دختران فوتبالیست با سفیر ایران؛ تورنمنت کافا به ایستگاه پایانی رسید
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • برگزاری مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم محرم علیپور در مرند
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد