Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  علی جودکی دبیر اتاق بازرگانی اراک گفت: متاسفانه ۲ هزار دستگاه دامپتراک وارد گمرکات کشور شده که عواملی در کشور فشار آورده اند و در نهایت مجوز ترخیص برای آن صادر شده است.

جودکی افزود: می‌گویند واردات موقت است و این هرگز پذیرفتنی نیست؛ چراکه امکان بازگشت مجدد کالا به گمرک یا مبدا وجود ندارد؛ و با گذشت ۶ ماه از عبور موقت کالا، به واردات قطعی تبدیل می‌شود و این واردات تولید شرکت هپکو را مجددا به مدت حداقل ۵ سال با رکود و توقف مواجه می‌سازد،

او با انتقاد از عملکرد وزارت صمت در مواجهه با موضوع واردات ماشین آلات راهسازی مشابه تولیدات هپکو اضافه کرد: متاسفانه مجوز ورود ماشین آلات دوگانه راهسازی و معدنی با هماهنگی وزارت صمت با گمرکات کشور، مجوز ورود ماشین آلات دوگانه راهسازی و معدنی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اتاق بازرگانی اراک بیان کرد: قرار نبود واردات ماشین آلات مشابه ساخت هپکو، ادامه یابد، اما متاسفانه بسیاری از واردکنندگان، حتی کالا‌هایی که مجوز ورود به کشور را ندارند، وارد و در انبار دپو می‌کنند و سپس از جناح‌های مختلف و رسانه‌ها فشار وارد می‌کنند تا این کالا‌ها که حتی بدون مجوز وارد شده اند تعیین تکلیف وترخیص شوند.

او با بیان اینکه قانون حمایت از تولید داخلی می‌گوید، آنچه تولید داخلی دارد، امکان ثبت سفارش واردات ندارد؛ مگر جزء دستگاه‌های ضروری باشد گفت: متاسفانه واردات ماشین آلات معدنی با ۱۵ سال قدمت فعالیت همزمان با تولید دوباره‌ی لودر، گریدر و دامپتراک آغاز شد.

جودکی اظ‌ها رکرد: کسانی که ادعا دارند، قیمت تمام شده‌ی تولیدات هپکو بالاتر از واردات است؛ ماشین آلات مستعمل و مستهلک ۱۵ ساله را با تغییراتی در سند ساخت به ۵ سال سابقه تبدیل می‌کنند و با تولیدات بروز هپکو رقابت می‌کنند.

او افزود: با وضعیتی که برای هپکو و سرنوشت آن پیش آمده، این یک بازی است که با فشار عوامل دخیل در واردات، تخلیه کالا و ترخیص آن از گمرک را انجام می‌دهند؛ که ما اجازه‌ی ادامه‌ی این رویه را نخواهیم داد.

محتشمی پور معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت دوم دیماه در سفر به استان مرکزی و در بازدید از خطوط تولید شرکت هپکو اراک گفت: برای رسیدن به توسعه در بخش معدن به ماشین آلات معدنی نیازمندیم که با بررسی ظرفیت‌های شرکت هپکو این شرکت می‌تواند پاسخگوی بخشی از نیاز کشور باشد؛ و اینکه چرا وزیر صمت می‌گوید هپکو می‌تواند پاسخگوی فقط بخشی از نیاز کشور باشد چای تامل دارد؟

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت هپکو هپکو اراک ماشین آلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، جواد محمدی افزود: وزن کالا‌های صادر شده در این مدت از گمرک همدان به خارج از کشور ۱۰۹ هزار و ۹۵ تن و ارزش ریالی آنها نیز ۱۹ هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است.

او تأکید کرد: البته باید توجه داشت بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی استان همدان از سایر گمرکات به خارج از کشور صادر شده و آمار یاد شده مجموع کالا‌ها و ارزش صادراتی استان نیست.

مدیرکل گمرک استان همدان تصریح کرد: در این مدت محصولات و کالا‌های صادراتی از گمرک استان ۶۴ قلم بوده که از عمده کالا‌ها می‌توان به شیشه، فروسیلیس، انواع کشمش، کابل آلومینیومی، وازلین، سیمان سفید، پودر شیرخشک بدون چربی، منسوج نبافته، قرص بیوتین، انواع سس و کنسرو و رب گوجه فرنگی، زیتون، شور، شور مخلوط و ترشی مخلوط و نشاسته سیب زمینی اشاره کرد.

محمدی با بیان اینکه این کالا‌ها به ۱۸ کشور دنیا صادر شده است، گفت: عمده مقصد‌های صادراتی کشور‌های عراق، ترکیه، گرجستان، روسیه، افغانستان، پاکستان، قزاقستان، ارمنستان، هند، ایتالیا، عمان و کانادا است.

او با اشاره به واردات استان در سال گذشته نیز افزود: آمار واردات تا پایان سال ۱۴۰۲ به وزن حدودی ۱۰ هزار و ۴۳۶ تن که ارزش تقریبی آن بیش از ۳۵ میلیون و ۲۸۴ هزار دلار است.

این مسئول تأکید کرد: ارزش ریالی واردات استان همدان در مدت یاد شده نیز به ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد ریال می‌رسد که عمده اقلام وارداتی به گمرک استان ۳۷ نوع کالا شامل انواع نخ (پلی آمید و پلی استر مقاوم)، قطعات خودرو، ماشین آلات بافندگی، ماشین فرز، روغن سیلاستول، رزورسینول، دیسپرس، فیلم پلی اتیلن، گرانول و انواع لاستیک خودرو است.

محمدی افزود: از کشور‌های طرف معامله نیز می‌توان به گرجستان، چین، امارات متحده عربی، بلژیک، آلمان، بلغارستان و ترکیه اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • تجهیز ماشین‌آلات دهیاری‌های بوشهر به سیستم ردیابی
  • ماشین آلات دهیاری‌های استان بوشهر به ردیاب مجهز می شوند
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟