Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر زنجان و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه  گفت: موضوع اصلی خانه‌های هلال است که در دستگاه‌های اجرایی شهر‌ها و روستا‌های استان زنجان راه اندازی می‌کنیم و یک باب نیز در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه زنجان فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  تأکید کرد: موضوع اصلی در خانه‌های هلال آموزش و افزایش تاب آوری در جامعه است که این مهم را جزو وظایف هلال احمر می‌دانیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان  ادامه داد: هر نهاد و دستگاه اجرایی از هلال درخواست دریافت آموزش داشته باشد مربی در اختیار بخش متقاضی قرار داده و آموزش‌ها را به صورت رایگان ارائه می‌دهیم.

او گفت: چنانچه بتوانیم از ظرفیت عظیم طلاب در بخش آموزش استفاده کنیم با توجه به جایگاه این قشر در جامعه به حتم حائز اهمیت بوده و اثر بخشی و ضریب نفوذ آموزش‌های هلال احمر را توسعه و افزایش خواهد داد.

موسوی افزود: برای روحانیون و خانواده‌های آن ها دوره‌های آموزشی با هماهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ارائه می‌دهیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بخشی از کمک‌های معیشتی که از طریق هلال احمر انجام شده نیز از طریق این تفاهم نامه برای نیازمندانی که با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان زنجان ارتباط دارند و یا جامعه هدف این مرکز هستند به صورت رسمی و سازمان یافته‌تر توزیع می‌شود.

موسوی افزود: توسعه همکاری‌ها بین جمعیت و مرکز خدمات حوزه علمیه با استفاده از منابع و ظرفیت‌های طرفین در راستای ارتقای سطح دانش و مهارت‌های امدادی عام المنفعه از اهداف تفاهم نامه است.

او ترویج و توسعه فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی و کمک به امر سلامت جامعه در قالب برنامه‌ریزی طرفین را از دیگر اهداف تفاهمنامه هلال احمر با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برشمرد.

حجت الاسلام صبری نیا مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان زنجان نیز در ادامه این مراسم گفت: راه اندازی خانه هلال پشتوانه ای قوی برای این مجموعه شد تا بتوانیم از ظرفیت‌های هلال احمر استفاده کنیم.

او افزود: ارتباط تنگاتنگی با دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان داریم و از راهنمایی و رهنمود‌های مسئولین آن استفاده می‌کنیم.

حجت الاسلام نصیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان به معنی و تفیسر آیه ۱۷ سوره مائده اشاره کرد و گفت: آن ها که گفتند: خدا، همان مسیح پسر مریم است، قطعاً کافر شدند که متاسفانه این اعتقاد هنوز هم در برخی از کشور‌ها وجود دارد.

او به پاسخ قرآن به این افراد اشاره کرد و ادامه داد: اى پیامبر! به آن ها بگو: اگر خداوند اراده کند که مسیح پسر مریم و مادرش و هر کس در زمین است همگى را هلاک کند، چه کسى در برابر  او از خود چیزى دارد؟ حکومت آسمان‏‌ها و زمین و آنچه میان آنهاست از آن خداست، هر چه را بخواهد مى ‏آفریند و خداوند بر هر چیز تواناست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تفسیر و تحلیل‌های قرآن معقول بوده خداوند بر همه چیز آگاه است و قدرت الهى، محدود به نظام خاصى نیست.

او افزود: اسلام با کفر، شرک و خرافه در هر مکتبى که باشد مخالف است.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر زنجان جمعیت هلال احمر حوزه های علمیه جمعیت هلال احمر استان زنجان مرکز خدمات حوزه های علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قویدل عصر شنبه در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمدهای استانی اشاره کرد و گفت: در بحث های عمرانی اقدامات خوبی در سال های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه های استان اردبیل یکی از داروخانه های فعال کشور به شمار می رود.

وی همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه ها و تیم های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

کد خبر 6090394

دیگر خبرها

  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • ۵ مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در آزاد راه قزوین - زنجان
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان