Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در هفته گذشته متوسط استانی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان ۸۰ درصد بوده است که نسبت به هفته قبل از آن ۳ درصد کاهش یافته است.

دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۴ دی‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد با اشاره به خیز جدید بیماری در کشورهای اروپایی و آمریکا، اظهار کرد: موارد بیماری در این نقاط حدود دو برابر افزایش داشته اما موارد مرگ زیاد افزایشی نبوده‌اند با این حال هنوز نمی‌توان به این وضعیت مرگ، چندان اتکاء کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: بیماری هنوز ایران و خوزستان وضعیت خوبی دارد اما این وضعیت شکننده است و نباید این شرایط را پایدار بدانیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان کشندگی در بیمارانی که بستری شده بودند در حال افزایش است به گونه‌ای که در هفته گذشته نسبت به هفته قبل، مرگ این بیماران ۲۴ درصد افزایش یافته است.

علوی بیان کرد: روز گذشته در خوزستان ۲۰ مورد ابتلا، سه مورد بستری و دو مورد فوتی داشتیم. در حال حاضر چگالی تست در خوزستان ۲.۴ درصد است این در حالی است که این رقم در اوج بیماری به ۴۵ درصد هم رسیده بود بنابراین اکنون ویروس در چرخه طبیعت، ضعیف است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: هر چه از شیوع اُمیکرون می‌گذرد، بر تصور غلط عدم ایجاد بیماری شدید و نبود مرگ و میر در این سویه، بیشتر خط بطلان کشیده می‌شود. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ کشور درگیر اُمیکرون هستند و در ایران نیز هشت مورد ابتلا به این سوش گزارش شده است.

وی افزود: بازتولید بیماری در سوش ووهان دو مورد، آلفا سه مورد و در دلتا هفت مورد بود و در اُمیکرون به ۱۰ مورد رسیده است بنابراین اُمیکرون به شدت می‌تواند دیگران را مبتلا کند؛ بر این اساس ۹۰ درصد مردم باید واکسن تزریق کنند تا در مقابل این سوش واکنش مثبت ایمنی‌بخشی از خود نشان دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه ۷۰ درصد کل جمعیت ایران حداقل یک نوبت واکسن را تزریق کرده‌اند، گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۱۱۱ هزار خوزستانی یک دوز واکسن، ۲ میلیون و ۴۸۱ هزار نفر دوز دوم و حدود ۲۳۲ هزار نفر نیز دوز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

وی افزوود: سرعت تزریق دوز سوم واکسن خوب است اما در زمینه تزریق دوز اول همچنان سرعت خوبی نداریم. میزان واکسیناسیون در شهرهای کارون، دشت آزادگان، اندیکا و شادگان کمتر از ۷۰ درصد و غیر قابل قبول است زیرا این شهرها ما را در معرض تهدید می‌دهند.

علوی بیان کرد: با شیوع سوش اُمیکرون، کشورهای اروپایی به سرعت در حال افزایش سرعت واکسیناسیون هستند اما سرعت واکسیناسیون در ایران به طور متوسط ۰.۶ درصد و در خوزستان ۰.۱ درصد است بنابراین سرعت واکسیناسیون در خوزستان یک‌سوم متوسط کشوری است.

وی افزود: در گزارشی مشاهده کردم که در مدت ۱۵ روز، ویروس بر کشور غالب می‌شود بنابراین فرصتی نداریم و باید سرعت واکسیناسیون را افزایش دهیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به وضعیت بازدیدهای مشترک گفت: باغملک، دزپارت و مسجدسلیمان از نظر بازدیدهای مشترک ضعیف عمل کرده‌اند.

وی افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که موجب انتشار عفونت در جامعه می‌شود، برگزاری تجمعات و مراسم است که متاسفانه برخی شهرستان‌ها واکنشی نسبت به تجمعات ندارند. در دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، رامشیر و هندیجان مراسم برگزار شده است و تنها از برگزاری چند مورد مراسم در شوشتر ممانعت شده است.

علوی با اشاره به افزایش شهرهای با رعایت پایین پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد: به تدریج عادی‌انگاری در حال غالب شدن است. در هفته گذشته در استان خوزستان میزان استفاده از ماسک در مناطق مرکزی شهرها ۶۰ درصد و در مناطق حاشیه‌ای ۲۰ درصد بود و متوسط استانی استفاده از ماسک نیز  ۴۸ درصد بود که نسبت به هفته قبل از آن ۱.۵ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در برخی مشاغل مانند پاساژها، نانوایی‌ها و رستوران‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی به حداقل رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در اهواز، لالی، باوی، هویزه و اندیکا کمتر از ۷۰ درصد است.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات مسجدسلیمان، اهواز، هفتکل، حمیدیه، اندیکا، شادگان، باوی، کارون، دزپارت و دشت آزادگان زیر ۷۰ درصد است. ترند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بانک‌ها صعودی بوده است.

علوی گفت: در هفته گذشته متوسط استانی میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز بهداشتی و درمانی استان خوزستان ۸۰ درصد بوده است که نسبت به هفته قبل از آن ۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مطب ‌ها ثابت و رو به پایین است و مطب‌های شهرهای لالی، شادگان، هویزه، دشت آزادگان و ماهشهر در وضعیت نامناسبی قرار دارند. میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داروخانه‌ها نیز ثابت است اما در شهرهای  مسجدسلیمان، رامشیر، حمیدیه، باوی، شادگان، اندیکا، باغملک، ماهشهر و هویزه زیر ۷۰ درصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آزمایشگاه‌ها نیز ثابت است و در شهرهای شوش، شادگان، امیدیه، ماهشهر، باغملک، دزپارت و شوشتر زیر ۷۰ درصد است.

وی بیان کرد: وضعیت پیگیری حقوقی در مراکز طبی به جز در شهرهای بهبهان، شوشتر و ایذه، خوب نیست و دیگر شهرها نیز واکنش زیادی نسبت به تخلفات نشان نمی‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس کرونا در ایران کرونای ا میکرون میزان رعایت پروتکل های بهداشتی سرعت واکسیناسیون نسبت به هفته قبل هفته گذشته دشت آزادگان ۷۰ درصد ا میکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۵۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در لرستان بهره برداری شد
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز