Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، امروز (شنبه) در سخنرانی خود به مناسبت میلاد مسیح (ع) بر تعامل جامعه جهانی و مذاکره با یکدیگر برای حل مناقشات بین المللی از جمله سوریه، فلسطین، لبنان و اتیوپی تاکید کرد.

پاپ با ایراد سخنرانی سالانه خود در میدان کلیسای سنت پیتر در شهر واتیکان گفت: «در سطح بین المللی نیز خطر اجتناب از تعامل و گفتگو وجود دارد و ممکن است بحران‌های فعلی نظیر همه گیری کرونا، باعث کوتاه‌تر شدن مسیر گفتگو‌ها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید بدانیم که درگیری‌های فعلی فقط با گفتگو می تواند حل شود و به ایجاد منافعی مشترک پایدار برای همه طرف‌ها منجر شود.»

او با اشاره به همه گیری کرونا در جهان افزود: «این بیماری همه گیر در حال آزمایش ظرفیت روابط اجتماعی افراد است.»

رهبر کاتولیک های جهان همچنین به درگیری‌ها در فلسطین، سوریه، یمن، لبنان، میانمار، اوکراین و سودان پرداخت و گفت: «ما در سراسر جهان شاهد تعداد زیادی جنگ و درگیری هستم که گویا هیچ وقت تمام نمی‌شود.»

او در انتها خاطر نشان کرد که جامعه جهانی دیگر به این مصیبت‌ها عادت کرده و به همین دلیل صدای رنج و کمک بسیاری از مردم بیگناه و مظلوم را نمی‌شنویم.»

رهبر کاتولیک های جهان چندی پیش در مراسم سنتی مسیحیان در میدان سنت پیتر بدون نام بردن از روسیه برای اوکراین دعا کرد و خواستار دخالت‌های بین المللی برای حل این بحران سیاسی شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پاپ فرانسیس مناقشات بین المللی تحولات سوریه جنگ یمن بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به مناسبت روز شوراها اظهار کرد: قانون شوراها با ۲۰ سال تأخیر اجرا شده و به همین دلیل جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

وی با بیان اینکه شوراها سهل‌الوصول‌ترین راه ارتباطی با لایه‌های مختلف مردم است، ابراز کرد: شورا زبان گفت‌وگو و انتقال پیام‌های مردم در گروه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، اقشار و صنوف مختلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: اگر بخواهیم اتصال مردم با حاکمیت را داشته باشیم باید جایگاه شورا را جدی بگیریم و ارتباط سازمانی با اجزای مختلف جامعه و حاکمیت برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه شورا جزو هیچیک از قوای مجریه، مقننه یا قضائیه نیست، عنوان کرد: مردم امور مختلفی را در حوزه قضائی، ضعف‌های قوه مجریه یا مسائل حقوقی را مطرح می‌کنند که این ارتباط و جایگاه را باید به شورا بدهیم که پیام مردم را به قوای مختلف برساند و پیگیری کند.

ناصحی‌مقدم در مورد شورای شهر ششم یادآور شد: یک وجه قالب تفاوت این شورا با دوره‌های قبلی این است که اعضا به شکل تیمی وارد شورا شدند و تاکنون هماهنگ و منسجم عمل کردند و در سه سال گذشته تعامل در شورا به حداکثر رسید تا به مشکلات غلبه کنند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات دوره‌های قبل که دستیابی به برنامه عملی منسجم را دشوار می‌کرد، اختلافات داخلی بود اما اکنون سعی بر این است تا با پیش‌بینی اهداف کارشناسی شده و تعامل باشهرداری، مسائل شهری تبدیل به گفتمان پایدار شود.

رئیس شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شورای ششم توانسته در این مسیر موفق عمل کند، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت ساختارها به نحوه بهینه استفاده کنیم و با توجه به اینکه ۹ فکر مختلف در شورا هست، ابتدا باید به نحوه تصمیم‌سازی با تعامل و همفکری توجه کرد و اگر هر فرد بخواهد حرف خود را به کرسی بنشاند موفقیت حاصل نمی‌شود.

وی افزود: شورا دارای کمیسیون‌های تخصصی است و موضوعات در این کمسیون‌ها بررسی می‌شود تا در صحن شورا طرح و یا شهرداری مورد تبادل نظر قرار گیرد.

کد خبر 6090994

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • جایگاه شورا به درستی در جامعه نهادینه نشده است
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»