Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار یزد با بیان اینکه عادی انگاری و کاهش حساسیت‌ها نسبت به کرونا خطری جدی برای استان است گفت: اکیپ‌ها و تیم‌های نظارتی فعال‌تر شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، مهران فاطمی عصر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به لزوم آسیب شناسی در خصوص اینکه چرا با وجود برگزاری جلسات مکرر، برنامه‌ها، نظارت‌ها و اقدامات گوناگون شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح جامعه هستیم اظهار داشت: کار کارشناسی شده انجام شود تا تبلیغات و اقدامات اثربخشی برای کنترل و مدیریت سویه جدید اُمیکرون داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تیم‌های نظارتی توسط فرمانداران و کمیته‌های نظارت فعال‌تر شوند گفت: تشدید نظارت‌ها هم به صورت سلبی و هم ایجابی انجام شود و در این برنامه اقناع سازی و برخورد جدی با بخش‌هایی که پروتکل‌های را رعایت نمی‌کنند انجام شود.

استاندار یزد همچنین در خصوص اینکه آدرس مراکز واکسیناسیون در سایت به روز نیست تصریح کرد: آدرس همه مراکز باید روزانه به دقت بر روی سایت قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی زمان‌ها شاهد کمبود تخت آی‌سیو در بیمارستان‌های استان هستیم که با تکمیل چند بیمارستان جدید و اضافه شدن 1500 تخت بستری شاهد رفع این مشکل برای تخت‌های بخش آی‌سیو هم خواهیم بود.

فاطمی از مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد خواست تا در ظرف مدت یک هفته تمام مدیران مدارس را توجیه کنند تا پروتکل‌های بهداشتی به دقت در مدارس انجام شود؛ در صورتی که تیم‌های نظارتی در بازدید از مدارس به مدرسه اخطار دهند مدیر مدرسه به هیئت تخلف معرفی خواهد شد.

وی افزود: دانش‌آموزان در کلاس نباید بیش از 15 نفر باشند، همه باید از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی به دقت رعایت شود؛ همچنین مدیران و مربیان پرورشی باید در ساعت‌های زنگ تفریح از جمعی شدن دانش‌آموزان جلوگیری کنند.

استاندار یزد در خصوص دانشگاه‌ها نیز بیان کرد: انتخاب واحد ترم آینده دانشجویان باید با پیش نیاز تزریق دو دوز واکسن در نظر گرفته شود و جوانان نیز ترغیب به تزریق دوز سوم بشوند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان یزد جدی گرفته شود«ایران وطن من»، روایت خیرین و خانواده‌های کادر درمان از ویروس کرونا + فیلماجرای 93 درصدی نسخه‌نویسی الکترونیک/ فرصت طلایی 2 هفته‌ای برای تزریق دوز سوم واکسن کرونابیش از 92 درصد مردم قشم واکسن کرونا تزریق کردند

فاطمی بیان اینکه قانون باید اجرا شود و هیچ کس نباید به دلیل رو دربایستی با همکار خود اجازه دهد با سلامت مردم بازی شود دستور برخورد جدی با کارکنان دولتی که واکسن نزدند داد و مقرر شد تیم نظارت و اکیپ‌ها به طور سر زده از ادارات بازدید کرده و در صورتی‌ که شخصی واکسن نزده بود به هیئت تخلفات اداری ارجاع داده شود.

استاندار یزد همچنین به اصناف، صنعت، معدن و تجارت و فرمانداران دستور داده با اقشار زیر مجموعه خود و تمام قشرهایی که وجود دارند ارتباط بگیرند.

فاطمی ادامه داد: ظرف مدت 10 روز باید با تمام اقشار مختلف و بدنه‌ مردم جلسه گذاشته شود و در ابتدا مدیران و فرمانداران در جریان مسائل و مشکلات آن قشر و صنف قرار بگیرند و در ادامه حساسیت لازم در خصوص اجرای پروتکل‌ها و ورود سویه جدید ایجاد کرده و ضرورت این موضوع را برای آن‌ها تبیین کنند.

استاندار یزد با بیان اینکه باید با یک حرکت جدید و درست موجی ایجاد شود که رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور چشمگیری افزایش یابد؛ گفت: به دنبال اقدام و تحرک جدیدی هستیم تا تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها در بدنه مردمی اثربخش باشد وگرنه علاوه بر اینکه با مشکل سویه جدید مواجه می‌شویم در روند تزریق دوز سوم نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/781/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی استاندار یزد انجام شود پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام عرشی گفت: واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

وی افزود: واکسن روتاویروس در سنین ۲، ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود.

عرشی گفت: واکسیناسیون روتاویروس سالانه حداقل از ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت افزود: اواخر سال گذشته هم واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد.

وی گفت: این واکسن نیز در سنین ۲، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

کد خبر 6090502 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهری و خدابنده‌ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد