Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه الزهرا برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در مقطع کارشناسی ارشد، به صورت بدون آزمون و از میان دانشجویان استعدادهای درخشان، به صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه الزهرا بر اساس "آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دورهی تحصیلی کارشناسی ارشد شماره ۱۱/۳۰۱۰۴۱ مورخ ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ وزارت علوم تحقیقات و فناوری و شیوه نامه اجرایی مصوب معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و اداره حمایت از استعدادهای درخشان دانشگاه الزهرا ، در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۱۴۰ در مقطع کارشناسی ارشد در رشته/گرایش‌هایی مشخص و از میان متقاضیان حائز شرایط خاص به صورت بدون آزمون، دانشجو میپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، دانشجویان دوره‌ کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال اول ۱۳۹۷ و ورودی نیمسال دوم ۱۳۹۶که پس از گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل، جزء ۱۵ درصد برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود (مجموع روزانه و شبانه) باشند و حداکثر در مدت هشت نیم‌سال تحصیلی از میان دانشگاه‌های منتخب با شرایطی خاص در بازه‌ زمانی اول مهر ماه ۱۴۰۰ تا تاریخ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ دانش‌آموخته شوند، می‌توانند اقدام به ثبت‌نام کنند.

همچنین، دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه الزهرا ورودی نیمسال اول ۱۳۹۷ و ورودی نیمسال دوم ۱۳۹۶که در پایان شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل جزء ۱۰ درصد برتر بعدی باشند(۲۵ درصد برتر) و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی در بازه زمانی اول مهر ۱۴۰۰ تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ دانش‌آموخته شوند، نیز میتوانند در برای ثبت نام اقدام کنند تا چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته/گرایشی، با ۱۵ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط (با لحاظ دوسوم ظرفیت پذیرش بدون آزمون به دانش آموختگان دانشگاه الزهرا) تکمیل نشود، درخواست آنها مورد بررسی قرار گیرد.

با اعلام دانشگاه الزهرا، دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال دوم ۱۳۹۷ در صورت دارا بودن شرایط لازم و دانش آموختگی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰، ضروری است در این فراخوان ثبت نام کنند. بررسی درخواست این داوطلبان منوط به گواهی احراز رتبه در پایان نیم سال ششم (پایان نیم سال اول۱۳۹۷) خواهد بود.

دانشگاه الزهرا تاکید کرده، مطابق مجوز صادره توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کووید-۱۹  حدنصاب تعداد واحد گذرانده شده تا پایان نیمسال ششم برای دانشجویانی که در نیم سال دوم سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ و یا نیمسال‌های اول و دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ حذف واحد (با درج در کارنامه تحصیلی) داشته‌اند، به تعداد واحدهای حذف شده و حداکثر تا ۴ واحد (با ارائه مدارک دال بر ابتلا به کرونا)، قابل کاهش است.

برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی با معرفی دبیرخانه المپیاد برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته‌های مرتبط به تشخیص کارگروه‌های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی و درصورتی که در این فراخوان درج شده باشد، می‌توانند ثبت نام کنند.

سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویانی که مشمول تحصیل همزمان در دو رشته هستند، حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است، بنابراین دانشجویان ورودی نیمسال اول ۱۳۹۶ که حائز این شرایط هستند تنها در صورت دانش آموختگی در بازه زمانی اول مهر سال جاری تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ میتوانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. این دانشجویان جهت استفاده از سهمیه استعداد درخشان رشته مورد درخواست، میبایست حداکثر طی دو نیمسال پس از پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از رشته دوم دانش آموخته گردند و یا در غیر این صورت از رشته دوم انصراف نمایند.

همچنین، سنوات تحصیلی دانشجویان انتقالی از ورود به رشته در دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم، میبایست حداکثر ۸ نیمسال باشد و مقایسه میانگین کل با دانشجویان دانشگاهی انجام میشود و مدرک آن دریافت میشود.

با اعلام دانشگاه الزهرا، دارندگان مدرک معادل کارشناسی و همچنین دارندگان مدارک دوره‌های مجازی، فراگیر پیام نور، پذیرفته‌شدگان آزمون های اختصاصی (داخلی)، نوبت دوم بدون آزمون، علمی کاربردی،غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد، پردیس‌های بین الملل (خودگردان)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و همچنین دارندگان مدارک حوزوی معادل کارشناسی، مجاز به ثبت نام در پذیرش بدون آزمون کارشناسی‌ارشد این دانشگاه نیستند.

با استناد به "آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد شماره ۱۱/۳۰۱۰۴۱ مورخ ۶ بهمن ۱۳۹۸" وزارت علوم تحقیقات و فناوری، اتباع غیر ایرانی، دانشجویان ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارجی و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه‌های خارج از کشور اخذ نموده‌اند، مشمول استفاده از تسهیلات آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ نمی‌باشند. 

مدارک لازم جهت ثبت‌نام متقاضیان، شامل یک قطعه عکس اسکن شده به فرمت JPG، تصویر کارت ملی به فرمت JPG،تصویر صفحه اول شناسنامه و صفحه توضیحات )به فرمت JPG، ریز نمرات دوره کارشناسی شامل همه نمرات تا پایان نیمسال ششم است.

دیگر مدرک لازم نیز شامل گواهی مربوط به دارا بودن شرایط معدل و شرایط آموزشی است.

دانشگاه الزهرا اعلام کرد که هزینه ثبت‌نام و بررسی مدارک در هر رشته ۱ میلیون ۲۰۰ هزار ریال است. 

متقاضیان تا تاریخ ۲۰ دی ماه سال جاری فرصت دارند نسبت به ثبت نام الکترونیکی اقدام کنند و برای ثبت‌نام و ارسال مدارک به نشانی http://edu1.alzahra.ac.ir مراجعه کنند. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه الزهرا دانشجویان استعداد درخشان استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون دانشگاه الزهرا کارشناسی ارشد نیمسال تحصیلی ورودی نیمسال سال تحصیلی درصد برتر پایان نیم تا تاریخ سال دوم ثبت نام نیم سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار

پنجم ماه مه روز جهانی ماما نامگذاری شده است.

به گزارش ایمنا، رشته مامایی رشته‌ای است از زیرمجموعه رشته‌های علوم پزشکی و وزارت بهداشت که با شرکت در کنکور سراسری علوم تجربی می‌توان انتخاب رشته کرد. رشته مامایی به دلیل نقش گستره‌ای که در جامعه دارد، در بعضی منابع به عنوان یک شغل مقدس و روح‌بخش یاد شده است.

روز جهانی ماما چه روزی است؟ تاریخ دقیق روز جهانی ماما در سال ۱۴۰۳ و تقویم شمسی برابر با یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ است. تاریخ دقیق روز جهانی ماما در تقویم میلادی مصادف با ۵ می ۲۰۲۴ است. تاریخ دقیق روز جهانی ماما در تقویم قمری مصادف با ٢٦ شوال ١٤٤٥ است. تاریخچه روز جهانی ماما

پنجم ماه می، از سوی سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین‌المللی مامایی به نام روز جهانی ماما نام گذاری شده است. برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ این روز به عنوان روز جهانی ماما توصیه و سپس از سال ۱۹۹۲ به صورت رسمی، به افکار عمومی جهان اعلام شد. هدف از بزرگداشت روز جهانی ماما افزایش آگاهی و تبادل اطلاعات در راستای سلامتی مادر و نوزاد است.

تاریخچه‌ی مامایی در ایران

در کشور ایران، رشته مامایی پس از تحصیلات دبیرستان دارای قدمتی ۸۰ ساله به شکل آموزش عالی است. مدرسه قابلگی، اولین آموزشگاه مامایی بود که در سال ۱۲۹۸ با ۱۰ نفر شاگرد، فعالیت خود را در بیمارستان بانوان شهر تهران شروع کرد. سپس نخستین آموزشگاه عالی مامایی در سال ۱۳۰۸ به عنوان یکی از شعب مدرسه طب با اعطای مدرک معادل لیسانس، فعالیتش را شروع کرد.

تأسیس دانشگاه تهران به سال ۱۳۱۳ برمی‌گردد. سپس دانشکده پزشکی در این دانشگاه راه اندازی شد و بیمارستان زنان در سال ۱۳۱۹ به دانشکده پزشکی پیوست. تا سال ۱۳۳۱، مجموعاً ۴۶۲ نفر از این آموزشگاه فارغ‌التحصیل شدند. برنامه آموزشی آموزشگاه از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۵۸ برای لیسانسیه های پرستاری به برنامه ۱.۵ ساله پرستاری و مامایی تغییر یافت.

سپس این دانشگاه از آغاز سال ۱۳۶۲ با نام «مدرسه عالی مامایی» در طول سه سال تعطیلی انقلاب فرهنگی مشغول به فعالیت شد و مجدداً کاردانان و کارشناسان مامایی را از ورودی دیپلم، تربیت کرد. دانشکده‌های پرستاری و مامایی در سال ۱۳۶۵ و پس از اینکه آموزش گروه‌های پزشکی از آموزش عالی به وزارت بهداشت انتقال پیدا کرد، تأسیس شد و در بهمن ۱۳۶۸ به تصویب رسید و اینک با پذیرش دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد مامایی به تربیت آنها می‌پردازد.

ماما (Midwife) کیست؟

ماما وظیفه مهمی در مشاوره و آموزش بهداشت، نه تنها برای زنان بلکه برای خانواده و جامعه دارد. علاوه بر این وظیفه‌ی اصلی ماما آموزش دوران بارداری و آماده کردن والدین برای پذیرش وظایف پدری و مادری است که می‌تواند به وظایف و مسئولیت‌های بیشتری همچون تنظیم خانواده و مراقبت‌های کودک و در بعضی از موارد موارد، به مشاوره در مورد بیماری‌های زنان نیز گسترش یابد.

رشته مامایی (Midwifery)

یکی از رشته‌های پر طرفدار در علوم تجربی رشته مامایی است. رشته مامایی به انگلیسی Midwifery است و به فرد ماما Midwife گفته می‌شود. ماما به فردی گفته می‌شود که تحصیلات مامایی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سپری کرده است و به صورت رسمی پروانه مامایی دارد. فارغ‌التحصیلان این رشته در زمینه بیماری‌های زنان، نوزادان و مراقبت‌های مربوطه، بهداشت، تشخیص زودرس بیماری‌های دوران بارداری همچنین پی بردن به موارد غیر طبیعی در مادر، جنین، نوزاد و شیرخوار، تغذیه مادر و کودک و تنظیم خانواده، بیماری‌های داخلی و جراحی‌های مربوط به مامایی به فعالیت می‌پردازند. این رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی گرایش خاصی ندارد و به طور عمومی ارائه می‌گردد. طول دوره تحصیل در رشته مامایی در مقطع کارشناسی ۴ سال است. تحصیل در رشته مامایی همانند سایر رشته‌ها، نیازمند ثبت نام در کنکور سراسری و شرکت در آن، سپس کسب رتبه و تراز مناسب است. فارغ‌التحصیلان رشته مامایی می‌توانند در مراکز مختلفی به عنوان فرد کارشناس فعالیت نمایند که مراکز دولتی و مواردی که در ادامه ذکر شده است، شامل آنها خواهد بود.

بیمارستان‌ها درمانگاه‌ها زایشگاه‌ها مراکز بهداشت و درمان کد خبر 747747

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • اعلام نتایج آزمون ورودی جامعه الزهرا (س)
  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • تناقض عجیب در پذیرش دانشجویان خارجی و کیفیت دانشگاههای ترکیه
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار