Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران، با تبریک ولادت حضرت مسیح پیامبر بزرگ الهی، گفت: امیدواریم این تربیت مسیحایی در همه دنیا و به ویژه در میان مسیحیان دیده شود.چراکه برای پیرو حضرت مسیح بودن، تنها جشن گرفتن کافی نیست و باید روحیه حضرت مسیح و اعتقادات وی در دل و قلب مسیحیان عالم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چمران با اشاره به اینکه امروز سالروز زلزله بم است، اظهار داشت: زلزله بم یکی از زلزله های بزرگ بود که تلفات فراوانی داشت. چون  شهر بم، بر روی خط گسل قرار داشت و از این بابت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات در تقویم در این روز ثبت شد.

وی ابراز امیدواری کرد که از آن واقعه  درس عبرت بگیریم و در مقاوم سازی شهرها بکوشیم و بدانیم که طبیعت شوخی بردار نیست.

چمران با اشاره به اینکه رئیس مسکن و شهرسازی وقت چندین سال به دنبال بازسازی این منطقه بود، گفت: اما هنوز هم آثار خرابی ها جبران نشده است.

وی این زلزله را درس عبرتی برای تهران دانست که چند گسل مهم دارد که روی آنها ساختمان های بلند مرتبه ساخته شده است.

چمران گفت: در دنیای امروز روی خطوط زلزله هم ساختمان می سازند اما برای تحمل زلزله ها محاسباتی وجود دارد.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای شروع تحصیل تمام زلزله های اصلی را ثبت و ضبط کرده ام گفت: مسائل عجیب و فراوانی دیده ام و همه آنها را به شهرداری و دانشگاهیان منتقل کردم.

وی گفت: اگر زلزله ای با درجات بالا در تهران رخ بدهد معلوم نیست چه خواهد شد.  پیش بینی ها در این زمینه تنها حدس و گمان است و درکوچکترین مقیاس، ترافیک ها و راه بندان ها معلوم نیست چه بلایی سر مردم خواهد آورد بنابراین باید محکم و محاسبه شده بسازیم تا دچار خسران بزرگ نشویم.

وی افزود: حادثه تصادف دو قطار تهران کرج امروز با حضور مدیرعامل مترو مورد بررسی قرار خواهد گرفت و همچنین حادثه بازار گل روز سه شنبه بررسی می شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر تهران زلزله تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۸۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد

به گزارش تابناک، قدس نوشت: علی صدری‌نیا، کارگردان «بی‌واسطه» گفت: در فصل دوم سراغ موضوعاتی رفتیم که مردم امکان حضور در آن فضاها را ندارند؛ مثلاً در قسمت اول به کارخانه اسلحه‌سازی پارچین رفتیم که یک مجموعه نظامی با حساسیت‌های بالای امنیتی است یا قسمتی دیگر سراغ رئیس سازمان انرژی اتمی رفتیم. وارد فضاهایی مثل رآکتورها و خط تولید رادیوداروها شدیم.

سراغ برخی معضلات و مشکلات اجتماعی رفتیم که روایت‌های کمتر دیده‌شده‌ای در قاب تلویزیون داشتند؛ مثلاً به بعضی از مناطق محروم سیستان و بلوچستان و یا حاشیه شهر تهران رفتیم.

رسانه ملی باید برندهای ماندگار در برنامه‌سازی سیاسی داشته باشد و این برندها، مقطعی نباشند. اگر قرار است روی افکار عمومی اثرگذار باشد باید تحملش را بالا ببرد تا بتواند برندهایی از برنامه‌های تلویزیونی سیاسی جدی را خلق کند.

مثلاً مسئله حجاب در مقطعی حساسیت بیشتری دارد و در یک بازه زمانی کوتاه، برنامه‌های گفت‌وگو محور با رویکردی باز در این باره روی آنتن می‌رود اما بعد تعطیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • رئیس شورای شهر: سال آینده نمایشگاه کتاب به «شهر آفتاب» منتقل می‌شود
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • صدا و سیما تحمل نقدپذیری خود را بالا ببرد
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • انتقاد تند و تیز امیرعلی نبویان به شوخی جنجالی رائفی‌پور