Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان ها: پارک جنگلی شهرستان قاین یکی ازبهترین پارکهای جنگلی درخراسان جنوبی است، این پارک در مجاورت قلعه کوه قاین و مزار شهدای گمنام جبل النور واقع شده تا بیش از بیش دیدنی تر باشد.

اما چند سالی است، به دلیل خشکسالی های پی در پی و البته نبود منبع آب کافی برای آبیاری درختان این پارک، خزان به جانشان افتاده و روند فعلی در آبیاری و توجه به آن نشان می دهد انگار قرار نیست که بهار به این جنگل برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح این پارک با وسعت ۱۱۷ هکتار دارای ۸۵ هکتار فضای سبز است که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۰ آغاز شد، طرحی که در آن ۴۵ هکتار از اراضی پارک برای آبیاری قطره ای آماده شد، اما انگار این لوله کشی ها فقط صرف هزینه بوده است چرا که تنها چاه تامین آب این جنگل به خشکی رسیده و دیگر نمی توان از آن برای آبیاری درختان استفاده کرد.

از آنجایی که مالکیت این پارک در اختیار منابع طبیعی است، شرایط به وجود آمده برای درختان این پارک را رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین این طور تشریح کرد: با توجه به خشکسالی های اخیر دبی آب چاهی که درختان پارک جنگلی را از آن تامین می کردیم کاهش، و به ۳ لیتر در ثانیه رسیده است.

احمد گلی در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه مجوز حفر یک چاه دیگر برای تامین نیاز آبیاری را از شرکت آب منطقه ای دریافت کرده ایم ادامه داد: اما هزینه اینجا به جایی حدود ۵۰۰ میلیون تومان است که این اعتبار در اختیار اداره شهرستان نیست.

وی با تقاضا از تمامی دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست تا هر چه زودتر برای جابه جایی چاه به منابع طبیعی کمک شود.

گلی ادامه داد: با توجه به اینکه این پارک تنها مکان تفریحی ساکنان قاین و البته محل اسکان و استراحت مسافران و گردشگران زیادی است، بنابراین باید همه مسئولان شهرستانی و استانی به خطر نابودی درختان این جنگل توجه داشته باشند.

وی با توجه به شرایط پیش رو اعلام کرد: اگر نتوانیم به زودی چاه جدید را جایگزین کنیم، بیش از ۵۰ درصد درختان پاک را تا سال ۱۴۰۱ از دست خواهیم داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قاین در پاسخ به این سوال که چرا این پارک به بخش خصوصی واگذار نمی شود گفت: بارها اعلام کردیم که حاضر به واگذاری پارک به سرمایه گذار بخش خصوصی و شهرداری قاین هستیم اما تاکنون در این زمینه نتیجه ای بدست نیاوردیم.

وی ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار جا به جایی چاه آب شرایط این پارک به روال طبیعی برگردد.

کد خبر 5384383

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی خراسان جنوبی قاین پارک جنگلی خشکسالی ویروس کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه بارش برف کرمانشاه آمار کرونا گرگان قاسم سلیمانی آتش سوزی واکسن کرونا سانحه تصادف تبریز ایلام لیگ برتر فوتبال ایران منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۰۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،به گفته اهالی منطقه این تخلف به بهانه های مختلف از جمله توسعه ساخت و ساز توسط افراد سود جو انجام گرفته است.
این در حالی است که قطع هرگونه درخت بدون مجوز شهرداری، ممنوع و جرم محسوب می شود.
طبق ماده ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز، قانونگذار مجازات و جزای نقدی را بر حسب نوع درخت در نظر گرفته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • بررسی بودجه آموزش و پرورش در لایحه ۱۴۰۳/ همان چالش همیشگی باطعم بی قانونی!
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • جدول کفش طلای 24-2023؛ همان همیشگی!
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت