Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@17:41:01 GMT

آشنایی با نحوه ادامه تحصیل دیپلم ردی ها

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۹۹۲۰۴۴

آشنایی با نحوه ادامه تحصیل دیپلم ردی ها

در جامعه ما افراد بسیاری به دلایل مختلف از ادامه تحصیل خود باز مانده و در یک مقطع تحصیلی متوقف می شوند. برخی از دانش آموزان نیز به دلایلی چون مردودی و اخذ نمرات پایین موفق به دریافت مدرک دیپلم خود نمی شوند. اما برای همه کسانی که دیپلم ردی محسوب می شوند راه حل هایی در راستای ادامه تحصیل و اخذ مدرک دیپلم و تحصیل در مقاطع بالاتر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در این بین هستند کسانی که به شما مشاوره خرید مدرک تحصیلی قانونی را می دهند! اما باید بسیار مراقب باشید چرا که خرید مدرک تحصیلی به صورت قانونی امکان پذیر نیست و چالش های بساری برای شما به وجود خواهد آورد. با ما در ادامه همراه باشید تا اطلاعاتی در این زمینه به دست آورید. 
 

معرفی انواع دیپلم در نظام آموزشی کنونی

اگر مایل به ادامه تحصیل هستید در قدم اول باید مدرک دیپلمی مناسب انتخاب کنید. در این راستا عجله نکنید و کمی با بازار کار و رشته هایی که علاقه مند به تحصیل در آن ها هستید توجه کنید و نوع دیپلم خود را بر اساس آن ها انتخاب کنید. در نظام آموزش و پرورش برای کسانی که دیپلم ردی هستند دو نوع دیپلم وجود دارد.
• دیپلم نظری: رشته های انسانی، تجربی و ریاضی زیر مجموعه این نوع دیپلم به شمار می روند. 
• دیپلم کار دانش.


آشنایی با دیپلم نظری بزرگسالان

 برای دریافت این دیپلم دانش آموز باید 2 و نیم سال آموزشی را طی کند و تک تک دروس و واحدهای مربوط به شاخه های مختلف دیپلم نظری را بگذرانند. این دروس شامل 105 واحد درسی هستند که برای هر یک از رشته های تجربی، ریاضی، علوم انسانی متفاوت می باشند. هر یک از دانش آموزان باید در تک تک کلاس ها شرکت داشته باشند تا موفق به کسب نمرات نهایی شوند. 


معرفی دیپلم کار دانش بزرگسالان

برای دریافت این نوع دیپلم دانش آموزان بزرگسال باید 96 واحد درسی را طی کنند. افرادی که این دیپلم را انتخاب کنند می توانند در یک دوره 6 ماهه به سادگی دیپلم بگیرند. البته در صورتی که دروس عمومی گذرانده نشده باشند این دوره در طول یک سال و نیم ادامه می یابد.
برخی از دانشگاه ها و موسسات مختلفی در کشور ما به ارائه مدرک دیپلم معتبر به دانش آموزان می پردازند و مدارک دیپلم را در رشته های مختلف به دانش آموزان دیپلم ردی ارائه می دهند. در این بین کسانی که دارای مدرک دیپلم نظام قدیم هستند نیز جای می گیرند که می توانند از این مدل دیپلم ها برای ادامه تحصیل استفاده کنند

 راهنمای اخذ دیپلم دروس مهارتی

در سال های اخیر عکاسی، طراحی صفحه های وب، رشته های گرافیک رایانه ای و.... با طرفداران بسیاری رو به رو شده اند. دریافت مدرک دیپلم برای هر یک از این رشته ها می تواند منجر به راهیابی دانش آموزان به شاخه های مختلف رشته کامپیوتر در دانشگاه های آزاد، دولتی و پیام نور شود. 
 

راهنمای دریافت دیپلم دروس عمومی 

دیپلم ردی ها برای دریافت مدرک خود باید دروس عمومی مربوطه را نیز بگذرانند. برخی از افراد در راستای تسریع دریافت مدرک دیپلم خود به صورت همزمان با دروس مهارتی از روش های غیر حضوری در راستای گذراندن دروس عمومی اقدام کرده و این دروس را به صورت همزمان نیز به اتمام می رسانند. 
در این بین کسانی که مدرک دیپلم نظام قدیم دارند نیازی به گذراندن دروس عمومی نداشته و فقط باید درس های مهارتی را برای دریافت مدرک دیپلم پاس کنند. در زیر لیستی از کلیه دروس عمومی برای دریافت دیپلم هر یک از رشته های مورد نظر را شرح می دهیم. 
• دین و زندگی 1 و 2 و 3 مربوط به سال های اول تا سوم دبیرستان. 
• زبان فارسی 1 و 2 مربوط به سال های اول و دوم دبیرستان
• ادبیات فارسی 1 و 2 مربوط به سال های اول و دوم دبیرستان. 
• عربی 1 و 2و 3 سال های اول تا سوم دبیرستان.
• زبان خارجی 1 و 2 سال های اول و دوم دبیرستان. 
• مطالعات اجتماعی اول دبیرستان.
• فیزیک یک و آزمایشگاه سال اول دبیرستان. 
• شیمی یک و آزمایشگاه سال اول دبیرستان.
• ریاضی 1 اول دبیرستان.
• علوم زیست و بهداشت اول دبیرستان.
• تاریخ معاصر ایران سال های اول و دوم دبیرستان.
• جغرافیا سال دوم و سوم دبیرستان. 

دیپلم ردی ها و دارندگان دیپلم های نظام قدیم پس از اخذ مدرک دیپلم مهارتی خود می توانند تا مقطع کاردانی در دانشگاه های علمی و کاربردی و آزاد بدون شرکت در کنکور ثبت نام کرده و ادامه تحصیل  دهند. اما اگر قصد دارید که تا مقاطع کارشناسی و بالاتر به تحصیل خود ادامه دهید باید مقطع پیش دانشگاهی را نیز گذرانده و 24 واحد این مقطع را نیز پاس کنید. جهت دریافت مشاوره تحصیلی  واتساپ به وب سایت دانش گذاران مراجعه نمایید. 
 

آشنایی با برخی از پر کاربرد ترین دیپلم های کار و دانش

• دیپلم گردشگری: از آن جا که کشور ما دارای مناطق توریستی بسیار زیادی است جذب نیرو برای این رشته بسیار زیاد است. به علاوه جذابیت این رشته علاقه مندان بسیاری را برای تحصیل در این رشته ترغیب کرده است. 
• دیپلم مدیریت خانواده: یکی از دیپلم های ساده ای است که خانم ها می توانند برای تربیت افرادی شایسته به تحصیل در آن بپردازند و این رشته را تا مقاطع بالاتر ادامه دهند. 
• دیپلم گرافیک کامپیوتر: این رشته نیز در بین رشته های پول ساز قرار دارد که مشاغل بسیار زیادی برای آن در حال حاضر وجود دارد. 


سخن آخر

ادامه تحصیل و تلاش برای یاد گیری فنون مختلف امری شایسته و زیبا است و توسط بسیاری از بزرگان توصیه شده است. از این رو اگر تا کنون موفق به ادامه تحصیل نشده اید و یا جزو دیپلم ردیها بوده و نتوانسته اید به تحصیلات خود ادامه دهید همین امروز برای جبران گذشته اقدام کنید و زمینه پیشرفت خود در زندگی شغلی و حرفه ای را فراهم آورید. شما به راحتی می توانید جهت مشاوره ادامه تحصیل با کارشناسان و مشاوران ما در دانش گذران تماس حاصل فرمایید و از تمامی شرایط لازم جهت اخذ مدرک دیپلم مطلع شوید.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دریافت مدرک دیپلم اول دبیرستان ادامه تحصیل دانش آموزان برای دریافت دروس عمومی دیپلم ردی نوع دیپلم دیپلم ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟

اگر علاقه مند به زبان هستید و می خواهید در این زمینه فعالیت کنید یکی از راه های آن تدریس زبان می باشد. برای تدریس زبان به صورت حرفه ای و اصولی در آموزشگاه های مختلف باید با تکنیک های تدریس زبان آشنا باشید.

برای این منظور باید در دوره تی تی سی یا همان دوره تربیت مدرس زبان شرکت کنید و با دریافت مدرک آن به تدریس زبان بپردازید.

معمولا این دوره به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شوند که دارای هزینه متفاوتی می باشند و دوره های آنلاین معمولا هزینه کمتری را خواهند داشت. رنج قیمتی این دوره ها در حالت آنلاین برای کلاس گروهی مبلغی حدود ۳ میلیون تا ۵ میلیون بسته به آموزشگاهی که در آن می خواهید دوره شرکت نمایید متغیر است.

چه سطحی از زبان برای شرکت در دوره تی تی سی نیاز است؟

برای شرکت در این دوه ابتدا باید تعیین سطح شوید و حداقل سطح مورد نیاز برای شرکت در دوره تی تی سی سطح متوسط می باشد اما باید به خوبی به این سطح زبان مسلط باشید.

اگر سطح مناسب را نداشته باشید می توانید در دوره های جنرال زبان شرکت کنید و با رسیدن به سطح مورد نظر در این دوره شرکت کنید.

دوره آنلاین یا حضوری تی تی سی؟

دوره تی تی سی به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. شاید این سوال برای تان پیش آمده باشد که کدام دوره بهتر است؟ جواب این سوال بستگی به شرایط شما دارد.

اگر قادر به شرکت در دوره حضوری هستید می توانید در این دوره شرکت کنید اما اگر امکان شرکت در دوره حضوری را ندارید دوره آنلاین را انتخاب کنید.

در دوره آنلاین شما برای تدریس در هر دو حالت حضوری و آنلاین آماده خواهید شد و با ابزارهای تدریس آنلاین و پلتفرم های تدریس آنلاین نیز آشنا می شوید و این دوره از لحاظ سطح برگزاری هم سطح دوره حضوری می باشد در نتیجه دوره آنلاین شما را همانند دوره حضوری به خوبی برای تدریس آماده خواهد کرد.

مدارک لازم برای شرکت در دوره TTC

برای شرکت در دوره TTC باید ابتدا از یک سطح زبانی حداقلی برخوردار باشید. معمولا افراد از سطح متوسطه به بالا می توانند در این دوره شرکت نمایند.

نکته دیگر تسلط و درک شما از زبان انگلیسی و مطالب می باشد تا بتوانید آن ها را به خوبی تدریس نمایید. در نتیجه ممکن است شما در برخی از مهارت ها سطح خوبی داشته باشید اما در برخی دیگر خیر در نتیجه باید بتوانید تمامی سطوح را به میزان مناسب ارتقا دهید و زبان انگلیسی را براساس قواعدی که دارد به خوبی درک نمایید.

از این رو داشتن مدرک دانشگاهی ضروری نمی باشد اما داشتن یک مدرک زبان چه دانشگاهی و چه از موسسات می تواند نشان دهنده میزان تسلط شما بر روی زبان انگلیسی باشد.

نحوه برگزاری کلاس های TTC

دوره TTC به صورت کاربردی و عملی برگزار می شود. بخشی از کلاس به آموزش مسائل تئوری پرداخته خواهد شد و در بخش دیگر شما باید آموزه های خود را به صورت عملی و به عنوان یک معلم اجرا نمایید. اینکار به شما کمک می کند تا بتوانید در طول دوره با نحوه تدریس و روش های مختلف برای آموزش مهارت های مختلف زبانی آشنا شوید و اشکلات خود را رفع نمایید.

دوره TTC اگر دارای بخش عملی یا دمو نباشد، دوره مناسبی برای شرکت نمی باشد. در نتیجه شما در طول دوره به ارائه چندین دمو برای مهارت های مختلف خواهید پرداخت و خود را محک خواهید زد و استاد دوره با بررسی عملکرد شما به شما کمک خواهد کرد تا روند خود را بهبود ببخشید.

مدت زمان دوره TTC چقدر است؟

معمولا دوره TTC در مدت ۲ ماه بستگی به نحوه برگزاری، برگزار می شود. دوره TTC موسسه دهخدا به صورت گروهی در ۱۸ جلسه و به صورت خصوصی در ۷ جلسه برگزار خواهد شد.

مدرک پایان دوره TTC

مطمئنا در پایان دوره TTC به شما مدرکی اعطا خواهد شد و موسسات از افراد برتر دعوت به همکاری خواهند و یا اینکه می توانید با این مدرک به موسسات دیگر مراجعه کنید و با دادن مصاحبه شروع به تدریس زبان انگلیسی نمایید.

مدارک ارائه شده توسط موسسه زبان دهخدا مورد تایید وزارت آموزش و پرورش بوده و همچنین این موسسه همواره از افراد برتر دوره برای همکاری استفاده می کند.

هزینه دوره تی تی سی در موسسه زبان دهخدا

برای شرکت در دوره تی تی سی موسسه زبان دهخدا برای کلاس های آنلاین گروهی هزینه هر ترم ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده و برای کلاس های آنلاین خصوصی جلسه ای ۶۳۰ هزار تومان است. برای کلاس حضوری باید به این هزینه ها ۱۰ درصد اضافه شود.

آیا مدرک دوره تی تی سی بین المللی است؟

دوره تی تی سی که در موسسات مختلف برگزار می شود برای تدریس در هر موسسه ای در ایران معمولا مناسب است اگر بتوانید توانایی های خود را به خوبی اثبات نمایید.

اما برای دریافت مدرک بین المللی تدریس باید در دوره های CELTA و DELTA شرکت کنید که برای این کار باید دارای سابقه تدریس باشید. از این رو برای شروع فعالیت ابتدا باید مدرک تی تی سی را دریافت کنید و سپس به کسب تجربه تدریس در آموزشگاه ها بپردازید و بعد از چند سال می توانید برای کسب مدرک بین المللی اقدام نمایید.

کد خبر 749072

دیگر خبرها

  • آشنایی با استاد شعله
  • آشنایی با استاد اسماعیل آشتیانی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعطای مدرک به حافظان قرآن
  • آشنایی با کابل نسوز
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده