Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ستاد مقابله با کرونا در روسیه روز یکشنبه در آخرین گزارش خود اعلام کرد: در شبانه روز اخیر ۹۶۸ نفر بر اثر بیماری کرونا در روسیه جان سپرده اند. به این ترتیب از آغاز همه گیری کرونا در روسیه ۳۰۴ هزار و ۲۱۸ هزار نفر قربانی این بیماری شدند.

مسکو با ۷۱ مرگ بر اثر کرونا همچنان در صدر مناطق روسیه قرار دارد و پس از آن شهر سن پترزبورگ با ۶۱ مرگ و استان مسکو با ۵۲ نفر در مکان های بعدی تلفات کرونا در روسیه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ستاد مقابله با کرونا در روسیه در گزارش خود، آمار روزانه مبتلایان به کرونا در این کشور را در شبانه روز اخیر ۲۳ هزار و ۷۲۱ نفر اعلام کرد که مسکو با ۲۱۸۰ نفر در مکان نخست این آمار قرار داشت و پس از آن سن پترزبورگ و استان مسکو بترتیب با ۱۸۵۱ نفر و ۱۵۶۵ نفر قرار گرفتند.  

براساس این گزارش، تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۹۲ هزار نفر در روسیه به کرونا مبتلا شده اند.  

در شبانه روز گذشته همچنین در مناطق مختلف روسیه ۳۷ هزار و ۲۸۵ فرد مبتلای به کرونا بهبودی یافته و از بیمارستان ها و مراکز درمانی این کشور مرخص شده اند.  

مسئولان روسیه از روند کند واکسیناسیون در این کشور به عنوان عامل اصلی افزایش آمار کرونا در این کشور ناراضی هستند و تبلیغات مخالفان واکسیناسیون را عامل مهمی برای این وضعیت می دانند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، وضعیت همه گیری ویروس کرونا در روسیه را بحرانی خواند.

به گزارش ایرنا، پوتین هفته گذشته در نشست شورای صاحبان صنایع و کارفرمایان روسیه گفت: شمار افراد مبتلا به بیماری کرونا کاهش یافته اما آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری افزایش یافته است.  

رئیس جمهوری روسیه بر لزوم همکاری بیشتر کشورش با سازمان جهانی بهداشت و توجه به توصیه های بهداشتی این سازمان تاکید کرد و از مردم این کشور نیز خواست تا در ایام تعطیلات سال نوی میلادی به توصیه های بهداشتی در مورد پیشگیری از کرونا توجه کرده و دستورالعمل ها در این مورد را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه هم مخالفان واکسیناسیون کرونا را افراد نادان خطرناک توصیف کرد.  

الکساندر گینزبورک رئیس سازمان ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) اعلام کرد: همه گیری کرونا در روسیه زمانی به پایان می رسد که بین ۷۰-۷۵ درصد مردم روسیه، پادتن لازم در بدن خود برای مقابله با ویروس کرونا را داشته باشند.  

به گزارش ایرنا، گینزبورگ به تازگی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه۱ خاطرنشان کرد: در صورتی که در طول شش ماه بتوانیم واکسن لازم برای واکسن زدن به همه مردم روسیه را تامین کنیم، به این هدف دست خواهیم یافت.  

روسیه از یک سال پیش واکسیناسیون کرونا را آغاز کرد و در زمان حاضر پنج واکسن کرونا به نام های اسپوتنیک وی، اپی واک کرونا، کووی واک، اسپوتنیک لایت و اپی واک کرونا-ان در این کشور بکار گرفته می شود.  

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت ۱۴۶ میلیون نفری روسیه، حدود ۶۵ میلیون و ۴۰۶ هزار نفر دو دُز واکسن کرونا را زده و حدود  ۷۲ میلیون و ۸۴۰ هزار نفر هم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

برچسب‌ها کرونا روسیه اسپوتنیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا روسیه اسپوتنیک کرونا روسیه اسپوتنیک کرونا در روسیه هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه شهرک نووباخموتوکا در دونتسک را آزاد کردند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: واحدهای یگان غرب، مواضع سودمندتری را تحت کنترل گرفتند؛ ۳ ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین دفع شد. دشمن ۲۷۰ نظامی از دست داد.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: واحدهای یگان مرکز، تشکیلات نیروهای مسلح اوکراین را در دونتسک شکست دادند، ۱۰ ضد حمله دفع شد و کی یف ۳۸۰ نیروی نظامی از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: تلفات دشمن در دونتسک بالغ بر ۳۶۰ نیروی نظامی بود. نیروهای مسلح روسیه آشیانه های پهپادهای تهاجمی اوکراین را در پایگاه هوایی کامنکا در منطقه دنپروپتروفسک منهدم کردند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

کد خبر 6091255

دیگر خبرها

  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!