Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا « عمر الوائلی » امروز ( یکشنبه ) در گفت و گو با خبرگزاری « ناس » اظهار داشت: شورای سازمان بنادر مرزی عراق به گشایش گذرگاه « جمیمه » در استان « المثنی » هم مرز با عربستان سعودی به منظور افزایش سطح اقتصادی مردم استان و همچنین به کارگیری نیروی انسانی عراقی و افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور رای موافق داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: سازمان بنادر منتظر موافقت طرف سعودی است زیرا از طریق مجاری دیپلماتیک به آنها اطلاع داده شده است. الوائلی ، در عین حال دلیل تاخیر عربستان در پاسخ به طرف عراقی را بیان نکرد.

گذرگاه « جمیمه » در استان « المثنی » که برای مبادلات تجاری بین عربستان و عراق و ترانزیت مسافران و کاروان‌های زیارتی مورد استفاده قرار می گرفت، از سال ۱۹۹۱ پس از جنگ دوم خلیج فارس بسته شد.

پیشتر نیز اداره بنادر مرزی عراق در نوامبر سال گذشته میلادی از افتتاح رسمی بندر مرزی « عرعر » با عربستان سعودی برای مبادلات تجاری بین دو کشور پس از حدود ۳۰ سال تعطیلی خبر داده بود.

عربستان سعودی در سال ۲۰۱۵ پس از ۲۵ سال وقفه به دلیل حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰ روابط دیپلماتیک خود با عراق را از سر گرفت.

در ماه مه ۲۰۱۹ ، شورای وزیران عراق پیش نویس قانونی را برای تشویق و حمایت از سرمایه گذاری با عربستان سعودی تصویب کرد.

الوائلی همچنین گفت که گذرگاه فرودگاه بین‌المللی بغداد و نجف‌اشرف با ورودی های گسترده ای مواجه شده است. 

وی در عین حال تصریح کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد مسافران همچنان کمتر از قبل است.

برچسب‌ها آسیای غربی عربستان سعودی عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیای غربی عربستان سعودی عراق آسیای غربی عربستان سعودی عراق عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران

به گزارش همشهری آنلاین ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که برای شرکت در اجلاس ۵۰ امین سال تاسیس بانک توسعه اسلامی به عربستان سفر کرده است ، در صفحه اش در فضای مجازی نوشت که فیصل ابراهیم با هر ۵ پیشنهاد ایران موافقت نمود و بر تدوین نقشه‌راه همکاری‌های اقتصادی بخش دولتی - خصوصی و سرعت در اجرای آن، تاکید کرد.

کد خبر 848175 منبع: مهر برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه اقتصاد

دیگر خبرها

  • موافقت عربستان با پیشنهادهای ایران
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • فرود آمدن هواپیمای اسرائیلی در ریاض
  • یک هواپیمای اسرائیلی در ریاض فرود آمد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟