Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رئیس کانون سردفترداران و دفتریاران آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه امسال بداخلاقی و هجمه های عجیبی بر علیه دفاتر اسنادرسمی به راه انداختند و در این اثنا صدا و سیما نیز تا حدودی این هجمه را پر رنگ تر کرد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ محمودحسن زاده که به مناسبت 6 دی روز دفاتر اسناد رسمی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران سخن می گفت افزود: جایگاه این این نهادی حقوقی با بیش از یک قرن سابقه در حالی مخدوش شد که دولت از طریق این دفاتر اعمال حاکمیت می کند و سیاست و برنامه های راهبردی، سازمان هایی مانند راه و شهرسازی، دارایی و امور مالیاتی، شهرداری ها و  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. از طریق همین دفاتر اجرا می شود.

وی تصریح کرد؛این نهاد ازجمله نهادهایی هست که بدون تحمیل کوچکترین هزینه به بدنه دولت در اشتغال زایی و تامین بودجه نیز در کنار دولت بوده و همچنین به عنوان  مشاوره امین و رایگان به اقشار مختلف ارایه خدمات می کند.

رئیس کانون سردفترداران و دفتریاران آذربایجان شرقی با اشاره به حجم خدمات در دفاتر ثبت اسناد رسمی خاطر نشان شد: در مجموع تعداد 400 دفاتر ثبت اسناد در سطح استان فعالیت می کنند که می توان گفت در حال حاضر هیچ شهری فاقد دفترخانه ثبت اسناد نداریم،

حسن زاده اشاره ای هم به نقش کارآفرینی و اشتغال زایی در این نهاد کرد و افزود:قریب به سه هزار نفر سردفتردار، دفتریار و کارمند در این دفاتر بدون دریافت ریالی از خزانه دولت فعالیت می کنندو علاوه برآن در تامین هزاران میلیارد بودجه برای دولت هم در تلاش هستند و نقش اساسی ایفا می کنند که این  امر نشان از اعتماد مردم به این دفاتراسناد است.

رئیس کانون سردفترداران و دفتریاران آذربایجان شرقی با انتقاد از برخی بداخلاقی ها از جریان ها و  رسانه ملی گفت؛ جای تاسف است که با تشوییش اذهان عمومی در برنامه های خود ما را متهم به دست کردن در جیب مردم می کنند.

وی یاد آور شد: باید واقعیت ها را به مردم گفت و مردم شریف بدانند که از مجموع  پرداختی ها آنان در قبال یک سند صرفاً 5- الی 7 درصد به دفاتر اسناد رسمی شامل می گردد و بقیه به صندوق دولت به عنوان مالیات و عوارض و غیره  واریز می گردد.

این مقاوم مسول درکانون سردفترداران و دفتریاران آذربایجان شرقی تصریح کرد: از مجلس انتظار داریم در تصویب لایحه بودجه نسبت به اصلاح این هزینه ها و همچنین محل اخذ آنها توجه لازم را داشته باشد و حداقل با تفکیک هزینه های مربوط به دفاتر و سایر ارگان ها از مشکلات ما بکاهند به طوری که تعرفه های دفاتردر حوزه ما  تنها هر چهار سال یکبار تغییر می کند و در این مدت با وجود افزایش تورم و هزینه ها این تغییرات کارآیی خود را از دست داده و به رقم ناچیز تبدیل می گردد.

وی یاد آورد شد؛ شاید در مقایسه با سایر مجموعه ها دفاتر اسناد رسمی از جمله مراکزی هست که با بیشترین حساسیت و کمترین خطا ارایه خدمات میدهند،به طوری که طی یک سال گذشته بیش از 700 پرونده از دفاتر توسط کانون استان بررسی و مورد رسیدگی قرار گرفته که عمدتاً آن هم در راستای عدم اطلاع از قانون بوده است .

وی عنوان کرد: همچنانکه که می دانیم دفاتر اسناد، رسمی ترین نهاد بخش خصوصی است که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می کند ولی با این وجود طبق قانون اخیر مجلس در خصوص تسهیل صدور مجوز کسب و کار، دفاتر ثبت اسناد نیز به عنوان کسب و کار در نظر گرفته شده و از آنجایی که قانون مذکور برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شده و در صورت تایید متاسفانه قانون فوق زمینه ساز افزایش تعداد دفاتر و در نتیجه خطر و تهدید جدی برای سیستم اسناد ملی محسوب می شود امیدواریم شورای نگهبان در ارتباط با این قانون تجدید نظر کند.

این مقام مسول در کانون سردفترداران و دفتریاران آذربایجان شرقی در مورد حواشی و حرف و حدیث رخ داده در صدور سند مالکیت خودرو نیز گفت: ماده 29 قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی بر لزوم ثبت اسناد مالکیت خودرو در دفاتر تأکید دارد و با توجه به بررسی های مربوطه در دفتر تقنین مجلس در خصوص همین موضوع، منتظر نظر نهایی مجلس هستیم.

وی تاکید کرد؛ ضروری است این موضوع نیز به اطلاع عموم مردم برسد که از 13 دی امسال مراکز تعویض پلاک راهنمایی و رانندگی طبق قانون ارزش افزوده از روند نقل و انتقال و تنظیم سند خودرو مالیات خواهند گرفت! و این همان بوق و کرنا بود که دفاتر ثبت را به بهانه آن به خالی کردن جیب مردم متهم می کردند!!!

حسن زاده همچنین خاطر نشان کرد: در فرآیند قبلی در دفاتر اسناد مردم به راحتی و در عرض کمتر از یکی دو ساعت می توانستند با مراجعه  به 200 دفتر ثبت در سطح تبریز نسبت به تنظیم سند و تعویض پلاک اقدام کنند، اما با وضع موجود در سیستم راهنمایی و رانندگی تنها این امکان وجود دارد که یک ساعت در روز به مرکز تعویض پلاک در خارج از شهر مراجعه کنندو این روند کدامین خروجی مثبت را به مردم به ارمغان آورده است ؟

وی متذکر شد:بر اساس تحقیقات به عمل آمده  همین فرآیند نیز نه تنها باری از دوش مردم برنداشته شده بلکه در بهترین حالت مراجعان به این مراکز بین 15 تا 20 روز نیز درصف نوبت قرار خواهند گرفت و جای این سوال از یگان  راهنمایی و رانندگی باقی است که با این روند تعویض پلاک و تنظیم سند باز هم خروجی و نتیجه را به نفع مردم تعبیر و ارزیابی می کنید؟
رئیس کانون سردفتران آذربایجان شرقی درپایان  انتقادی هم از زیر مجموعه یک ارگان انتظامی کرد و افزود : آنچه از این رخ دادها متبلور می گردد این است که ایجاد یک انحصار برای یک مجموعه انتظامی با شرایط فعلی بستر را فراهم می کنند و شرکتی که عملاً امحا گشته و منحل شده است چگونه می تواند در این مقوله کارساز باشد .

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دفاتر اسنادرسمی راهنمایی و رانندگی دفاتر اسناد اسناد رسمی تعویض پلاک رئیس کانون ثبت اسناد دفاتر ثبت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۹۹۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: بی‌هویت بودن اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و همه مسئولان ارشد کشور با درک روشنی از این واقعیت، پای کار حدنگاری آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، سیدمهدی هاشمی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال استان کرمان در خصوص وضعیت حدنگاری و موانع پیشبرد حداکثری صدور اسناد مالکیت اشخاص حقیقی و توسعه همکاری‌ها گفت‌وگو و اظهار کرد: یکی از موانع تحقق حدنگاری، تقاضامحور بودن صدور اسناد مالکیت است و در این خصوص باید با تبیین و اطلاع‌رسانی مزایای اسناد مالکیت حدنگار، مالکان اراضی و املاک نسبت به اخذ سند ترغیب شوند.

وی با بیان اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ عمومی، نقش بی‌بدیلی در توسعه فرهنگ ثبت رسمی و سوق دادن آحاد جامعه به معامله اموال غیرمنقول به‌وسیله اسناد مالکیت رسمی دارند، افزود: متأسفانه بخشی از افراد نیازی به ثبت رسمی معاملات احساس نمی‌کنند که تولیدات هنری و اقدامات تبیینی رسانه‌ها می‌تواند در این زمینه گره‌گشا باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با اشاره به اینکه فاقد سند بودن بخشی از اراضی و املاک تبعات متعدد حقوقی، اقتصادی و اجتماعی را پدید آورده است، گفت: بی‌هویت بودن اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است و همه مسئولان ارشد کشور با درک روشنی از این واقعیت، پای کار حدنگاری آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اعتبارات ویژه‌ای برای تهیه نقشه منازل شهری و روستایی تخصیص پیدا کرده است و به‌ویژه برای کاهش بار مالی کشاورزان تاکنون قراردادهای نقشه‌برداری و تشکیل پرونده رایگان برای نیمی از اراضی زراعی رفع تداخل شده استان کرمان منعقد شده است و برای باقیمانده اراضی نیز مراحل عقد قرارداد در حال پیگیری است.

کد خبر 749940

دیگر خبرها

  • بی‌هویتی اراضی به یک ابرچالش تبدیل شده است
  • بهبود وضعیت بورس محتمل است/ مردم از طریق سبدگردان‌‎ها وارد بازار سرمایه شوند + فیلم
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • افتتاح نخستین کانون بازنشستگان ثبت اسناد و املاک کشور در مشهد
  • تحت تاثیر پیشرفت دفاتر اسناد رسمی ایران قرار گرفتم
  • آمادگی کانون سردفتران ایران برای همکاری با روسیه
  • بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است
  • ممنوعیت نقل و انتقال واحدهای طرح نهصمت ملی مسکن 
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! (+عکس)