Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیرو اجرای طرح کشوری جهش تولید در دیمزار‌ها  ، پایگاه نوآوری محصولات دیم در استان برای آموزش به کشاورزان و پیاده سازی و آزمایش الگو‌های جدید کشت راه اندازی و فعال شد.

وی با بیان اینکه این پایگاه در بخش کوهین شهرستان قزوین که از قطب‌های کشت دیم در استان قزوین به شمار می‌رود ایجاد شده است، اظهار داشت: در این پایگاه تاکنون ۱۲ هکتار مزرعه آموزشی و الگویی ایجاد شده و در آن‌ها سه رقم نخود و سه رقم گندم دیم کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی افزود: کشاورزان طرف قرارداد در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها از این پایگاه بازدید می‌کنند و در جریان جدیدترین نوآوری‌های کشت دیم قرار می‌گیرند.

وی اظهار داشت: یافته‌ها و نتایج پایگاه نوآوری یاد شده در دوره‌های کشت بعدی به منظور ارتقای بهره وری در کشت‌های دیم محصولات مهم شامل گندم و جو، گیاهان علوفه‌ای و حبوبات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین یادآور شد: در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها که امسال کلید خورده و در دست اجرا است، ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با مشارکت و همراهی ستاد فرمان اجرایی امام (ره) به کشت محصولات دیم نظیر گندم و جو، عدس و نخود و گیاهان علوفه‌ای اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات دیم جهادکشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان

محمد برزعلی ضمن اعلام آمادگی استان برای برداشت محصولات کشاورزی، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد