Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید حسین‌پور مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: از محل طرح بهسازی و افزایش تولید آبزیان و اعتبارات استانی از ابتدای سال‌جاری با همکاری و مشارکت  تعاونی‌های صیادی استان تا کنون 3 میلیون 500 هزار قطعه بچه ماهی از نوع کپور ماهیان از گونه‌های فیتو فاگ و بیگ‌هد در منابع آبی مطالعه و بررسی شده  با هماهنگی حفاظت محیط زیست و دامپزشکی استان رهاسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: استان کردستان دارای 6 تعاونی صیادی با عضویت بیش از 420 نفر است و  این ذخیره‌سازی ماهی موجب تضمین فعالیت صیادی در سنوات آینده می‌شود.

به گفته مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان، در حال حاضر سه مجتمع پرورش ماهی سیروان در سروآباد، پلنگان در کامیاران و قمچقای در بیجار فعال بوده و با توجه به تجهیزات مکانیزاسیون به کار رفته بیشتر از ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیش از 130 مورد مزارع منفرد، تیپ، استخرهای دو منظوره و ذخیره کشاورزی مشغول پرورش ماهی سردابی هستند که بیش از 90 درصد آنها مکانیزاسیون است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: با توجه به منابع آبی مناسب و سدهای احداث شده و در حال احداث استان با هماهنگی سایر ادارات ذیربط میزان اشتغال و تولید در سال‌های پیش رو  بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر 10 هزار و 350 تن انواع ماهی در استان تولید شده است، گفت: 6 هزار و 100 تن از این میزان از منابع آبی صید و 4 هزار 250 تن در مزارع و مجتمع‌های پرورش ماهی تولید شده است.

حسین‌پور افزود: 2 کارخانه قطعه‌بندی و بسته‌بندی در شهرک‌های صنعتی سنندج و دهگلان با ظرفیت یک‌هزار و 300 تن فعال بوده و در نیمه نخست امسال عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند.

گفتنی است؛ ۴ مرکز تکثیر ماهی در سطح استان به صورت حد واسط( مرکز تفریغ) مشغول فعالیت هستند که تخم های چشم زده وارداتی را تبدیل به ماهی کوچک کرده و می فروشند. وی ظرفیت تولید سالانه آنها را ۱۹ میلیون تن ذکر کرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: ماهی کشاورزی منابع آبی رهاسازی بچه ماهی منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان

 آرش آریانژاد گفت: نظر به هشدار‌های سطح نارنجی هواشناسی استان، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روز‌های پیش‌رو، وقوع سیلاب و طغیان در رودخانه‌های محدوده کردستان بسیار محتمل می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: از اهالی روستاها، دامداران، باغداران و کشاورزان گرامی انتظار داریم از حضور در اراضی منتج به بستر رودخانه‌ها، مخازن و پایاب سد‌های استان امتناع کنند و در رعایت موارد ایمنی جدیت لازم را بکار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: ضروری است شهروندان و گردشگران نیز از تردد، توقف و اسکان در مسیر رودخانه‌های بالادست و پائین دست منابع مذکور به طور جدی پرهیز نمایند تا از بروز هر گونه حوادث احتمالی بر اثر سیلاب جلوگیری بعمل آید.

لازم به ذکر است، تیم بحران و پدافندغیرعامل شرکت و اکیپ‌های گشت و بازرسی ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه استان بطور کامل و شبانه روز جهت مقابله با هرگونه بحران در حال آماده باش کامل می‌باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • هشدار جدی آبگرفتگی و وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری