Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین، دیدارهای رفت و برگشت را بهترین روش ممکن برای برگزاری لیگ برتر دانست و افزود: اگر از ابتدا تصمیمی می‌گیریم، باید پای آن بایستیم. نمی‌شود که اگر منافع‌مان نبود، نظرمان را تغییر دهیم.

به گزارش برنا، با توجه به درخواست برخی از تیم‌ها مبنی بر تغییر نحوه برگزاری دور برگشت سی‌وپنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها»، سازمان لیگ فدراسیون والیبال، دو روش برای ادامه مسابقات لیگ برتر والیبال پیشنهاد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روش نخست برگزاری مرحله برگشت طبق سنوات گذشته منطبق بر برنامه دور رفت در شهرهای میزبان و پلی‌آف به‌صورت متمرکز پیشنهاد شد و روش دوم بر برگزاری مسابقات به صورت متمرکز به میزبانی شهر تهران در دو سالن (هر هفته 3 بازی با استراحت یک روزه و یک هفته استراحت بین هفته‌ها) بود.

درنهایت هشت باشگاه پاس گرگان، شهرداری گنبد، پیکان، لبنیات هراز آمل، هورسان رامسر، آذرباتری ارومیه، فولاد سیرجان و شهرداری ورامین به روش نخست رای دادند و 6 تیم فولاد مبارکه سپاهان، سایپا، شهداب یزد، مس رفسنجان، شهرداری ارومیه و راه‌یاب ملل مریوان موافق روش دوم یعنی برگزاری دور برگشت لیگ برتر به صورت متمرکز بودند.

ساسان خداپرست سرمربی شهرداری ورامین دلایل این تیم برای انتخاب روش نخست را این‌طور تشریح کرد: از ابتدا هم مطرح کردن پیشنهاد تغییر شیوه برگزاری لیگ برتر در دور برگشت، اشتباه بود. چون با پذیرش روش دوم، تیمی مثل شهرداری ورامین که در دور رفت همه بازی‌ها را خارج از خانه بازی کرد، ناچار بود دور برگشت هم تمام بازی‌هایش را به میزبانی تهران برگزار کند.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ورامین ادامه داد: اگر قرار به اجرای چنین روشی بود باید از ابتدا این روش اجرایی می‌شد. یا برنامه به‌گونه‌ای چیده می‌شد که تیم‌ها به‌طور مساوی بازی رفت و برگشت داشتند. سال گذشته به دلیل شیوع کرونا چاره‌ای جز برگزاری لیگ به شیوه متمرکز نبود. وگرنه که معنا لیگ چیزی جز برگزاری بازی‌ها به صورت رفت و برگشت نیست. تیم‌های شهرستانی دوست دارند حداقل در شهرهای خود میزبانی داشته باشند.

وی افزود: در اولین جلسه درخصوص شیوه برگزاری لیگ، یکی از تیم‌ها شدیدا مخالف برگزاری مسابقات به‌صورت متمرکز بود و تاکید داشت بازی‌ها باید رفت و برگشت برگزار شود. این تیم چیزی حدود 30 میلیارد تومان هزینه کرده و حتی با بازیکنان ذخیره‌اش می‌تواند سوم لیگ شود. برای چنین تیمی قطعا مهم نیست در تهران بازی کند یا شهر خودش. این تیم درحال حاضر هم حرف خود را تغییر داده. اگر از ابتدا تصمیمی می‌گیریم، باید پای آن بایستیم. نمی‌شود که اگر منافع‌مان نبود، نظرمان را تغییر دهیم.

خداپرست تاکید کرد: از ابتدا هم تمام مربیان و مدیران عامل می‌دانستند که برگزاری لیگ به شیوه رفت و برگشت چگونه است. البته فشردگی لیگ واقعا موضوع قابل بحثی است و من هم به این موضوع انتقاد داشتم. چون برگزاری دو بازی در هفته، باعث مصدومیت بازیکنان خواهد شد. از طرفی مصدومیت بازیکنان قبل از باشگاه‌ها، به فدراسیون و تیم ملی لطمه خواهد زد.

وی ادامه داد: بنابراین روش نخست بهترین روش ممکن برای برگزاری لیگ است اما نه به این فشردگی. در دور رفت، طی 45 روز، 13 بازی انجام دادیم و در دور برگشت هم باید همین شرایط را داشته باشیم. تیم شهرداری ورامین که بازیکن کمی در اختیار دارد تا هفته ششم، 2 مصدوم داشت و تاکنون هم این بازیکنان بهبود نیافته‌اند و بازیکن جایگزین هم نداریم. تنها یکی دو تیم هستند که بازیکن جایگزین دارند.

سرمربی تیم شهرداری ورامین افزود: نکته مهم این که در زمانی که ما بازی می‌کردیم سال به سال هم نمی‌شنیدیم که بازیکنی در لیگ دچار مصدومیت آشیل شده اما در حال حاضر به دلیل خستگی، عدم ریکاوری کافی و فشردگی لیگ، سالی 5 الی 6 بازیکن دچار مصدومیت آشیل می‌شوند. این موضوع به ضرر والیبال ایران است. باید از سال دیگر برنامه لیگ به‌گونه‌ای چیده شود که امکان ریکاوری برای تیم‌ها وجود داشته باشد.

دور برگشت لیگ برتر مردان از روز یکشنبه 12 دی‌ماه طبق سنوات گذشته منطبق بر برنامه دور رفت در شهرهای میزبان شروع می‌شود و مرحله پلی‌آف کما فی السابق به صورت متمرکز و دو برد از سه بازی در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: والیبال مردان سازمان لیگ لیگ برتر والیبال شهر تهران بازی شهرداری لبنیات فولاد فولاد مبارکه شهرداری ارومیه لیگ برتر رفت و برگشت تیم ملی ایران والیبال شهرداری ورامین صورت متمرکز برگزاری لیگ رفت و برگشت دور برگشت لیگ برتر روش نخست بازی ها دور رفت تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی چند هفته قبل اعلام کرده بود که دیگر تصمیم برای ادامه همکاری با بارسلونا ندارد و هر اتفاقی هم که رخ دهد در انتهای فصل جاری نیمکت این تیم را ترک خواهد کرد و به دوران حضورش در بارسا به عنوان مربی پایان خواهد داد.

از همون زمان اعلام شد که خوان لاپورتا و دیگر مدیران باشگاه بارسلونا در تلاش هستند تا مربی جوان را از تصمیمی که گرفته منصرف کند و در نهایت موفق به انجام این کار شدند و او را راضی کردند که فصل آینده هم در سمت سرمربی این تیم حضور داشته باشد.

سرمربی و رئیس بارسلونا روز گذشته در نشست خبری این تصمیم را به صورت رسمی به خبرنگاران و هواداران این تیم اعلام کردند و تباس ساعاتی بعد در پاسخ به سوالی در این باره به رسانه‌ها گفت:«ماندن ژاوی در بارسلونا تصمیمی است که این باشگاه گرفته است.

من روی چنین مسائلی تمرکز نمی‌کنم و به همین دلیل مهم نیست که آیا این اتفاق من را شگفت زده کرده است یا نه. در جایگاهی نیستم که درباره مربیان و کارهایی که انجام می‌دهند صحبت کنم. اگر لاپورتا معتقد است که این تصمیمی درست برای بارسلوناست و ژاوی خوشحال است، پس این بهترین تصمیم برای بارسا خواهد بود اما من نمی‌توانم در این باره نظر بدهم.»

دیگر خبرها

  • هالند: حالا دوش می‌گیریم و به بازی بعدی فکر می‌کنیم
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • پیروزی النصر در شب بازگشت کریستیانو رونالدو
  • قاتل پرسپولیس غایب در بازی برگشت؛ سپاهان این مهره را ندارد!
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک
  • برگشت به عقب گلبال در مسیر پارالمپیک/وضعیت اعزام دوباره پیچیده شد
  • ساعت پخش بازی استون ویلا و چلسی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • ماندن یا رفتن ژاوی هیچ ربطی به من ندارد!