Web Analytics Made Easy - Statcounter

هسته بین‌الملل بسیج دانشجویی استان فارس در بیانیه‌ای خواستار اطلاع رسانی دقیق در خصوص ابعاد حقوقی جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی شد.

به گزارش خبرنگار  استان‌های خبرگزاری دانشجو، هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان فارس در بیانیه‌ای خواستار اطلاع رسانی دقیق در خصوص ابعاد حقوقی جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن بیانیه به شرح زیر است:


اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن یکی از مقامات عالی رتبه نظامی ایران، شهید سرافراز سردار سلیمانی عزیز و همراهان گرانقدر ایشان، مصداق بارزی از عمل تروریستی دولتی بوده و ناقض قواعد بسیار مهم حقوق بین الملل من جمله حق حیات، منع توسل به زور نظامی، احترام به حاکمیت دولت‌ها و اصل عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها می‌باشد که علاوه بر نیاز به پاسخ در عرصه جنگ سخت و جنگ نرم، نیاز به پاسخ در یک جنگ حقوقی نیز است.

چنانکه یکی از طرق انتقام سخت مورد تاکید مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می‌تواند پیروزی در جنگ حقوقی و احقاق حق در محاکم قضایی بین المللی و بیان ماهیت جنایتکارانه کشور امریکا باشد و از آنجا که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به عنوان یک مقام رسمی و فرستاده کشور جمهوری اسلامی ایران و با اجازه و دعوت مقامات عراقی در کشور عراق حضور داشتند، براساس ماده دو کنوانسیون راجع به جلوگیری و مجازات جرایم علیه اشخاص مورد حمایت بین المللی که هر دو کشور ایران و ایالات متحده آمریکا بدان پیوسته اند، ایشان یک شخص مورد حمایت بین المللی مشمول این کنوانسیون می‌باشند که نقض آن از سوی کشور جنایتکار آمریکا محرز شده است، لذا جنایت آمریکا در ترور ایشان در ابعاد حقوقی باید و بررسی و پیگیری می‌شده است که با توجه به تاکید مسئولان امر بر این مورد، هنوز نتیجه‌ی مشخصی از آن اسنتاج نشده است یا اطلاع رسانی ضعیفی در این مورد صورت گرفته است.


امروز در آستانه دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلمانی قرار داریم، ولی هنوز ابعاد این پرونده در زمینه‌ی حقوقی به طور دقیق مشخص نیست، در حالی که کمترین حق مردم شریف ایران و نخبگان علمی کشور، آگاهی از روند پیگیری و بررسی این پرونده‌ی جنایت آمریکا در عرصه‌ی بین المللی است، فلذا مستدعی است با توجه به فرا رسیدن دومین سالگرد مالک اشتر انقلاب اسلامی، اقدامات حقوقی صورت گرفته در عرصه بین الملل را برای مردم شریف ایران و جامعه حقوقی کشور روشن نمایید تا ابعاد بررسی حقوقی پرونده‌ی این جنایت مشخص شود و با پیگیری مجدانه و تلاش بیشتر، با پیروزی در این جنگ حقوقی، ابعاد جنایت آمریکا مشخص و اقدام حقوقی مناسب اخذ شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار سلیمانی بسیج دانشجویی شهادت سردار سلیمانی جنایت آمریکا در ترور ی جنایت آمریکا سردار سلیمانی ابعاد حقوقی بین المللی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

(عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی

دیگر خبرها

  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • فیلم/ رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • فیلم| رئیسی: تحریم‌ِ ایران به نتیجه نرسیده و نخواهد رسید
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است / طرح‌ شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است
  • رئیسی: جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی بیش از پیش منزوی شده اند