Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@23:36:43 GMT

افزایش ۳.۵ برابری تعرفه برق از بهمن ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۲۷۵۲

افزایش ۳.۵ برابری تعرفه برق از بهمن ۱۴۰۰

آفتاب‌‌نیوز :

علی اکبر محرابیان با اشاره به اینکه بخش کوچکی از مشترکین خانگی جزو مشترکین پرمصرف هستند افزود: بخش عمده‌ای از مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت می‌کنند بنابراین مشمول این افزایش قیمت نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح که شب گذشته به تصویب هیئت وزیران رسیده کاهش مصرف برق در کشور است گفت: الگوی مصرف برای ایام غیرگرم ۲۰۰ کیلووات ساعت برای هر دوره و در فصول سرد ۳۰۰ کیلووات ساعت در استان‌های غیر گرمسیری است که استفاده بیشتر از این الگو شامل افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الگوی مصرف در استان‌های گرمسیری تا ۳۰۰۰ کیلووات ساعت نیز تعیین شده است.

محرابیان با بیان اینکه قیمت‌ها براساس خرید تضمینی برق که ۴۰۰ تومان است محاسبه خواهد شد ادامه داد: در زمستان الگوی مصرف برای استان‌های غیر گرمسیری ۲۰۰ کیلووات ساعت است، اگر مشترکی ۱۰۰ کیلووات ساعت بیشتر استفاده کند تا ۱.۵ برابر یعنی ۶۰۰ تومان، دوبرابر الگوی مصرف کیلوواتی ۱۰۰۰ تومان و سه برابر الگوی مصرف با قیمت هر کیلووات ساعت ۱۴۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشترکین پرمصرف باید تشویق شوند که میزان مصرف خود را به میزان الگوی مصرف کاهش دهند و البته صرفه جویی یک وظیفه ملی گفت: مشترکینی که خیلی پرمصرف هستند از یارانه بیشتری هم استفاده می‌کنند که این روند باید تغییر پیدا کند، زیرا برخی از این افراد یا مصارف خیلی بالایی دارند و یا به روش‌های غیر قانونی استخراج رمز ارز انجام می‌دهند که این‌ها باید رعایت حقوق عامه را داشته باشند.

وزیر نیرو ادامه داد: مشترکین درکی از میزان الگو ندارند و باید این مصارف بصورت دقیق تشریح شود، ما برای توضیح این موضوع برنامه داریم، زیرا ۲۰۰ کیلووات برای استفاده از همه وسایل برقی کافی است.

وی در رابطه با مشترکین کم مصرف و خوش مصرف که صرفه جویی می‌کنند گفت: اگر مشترکین کمتر از الگوی مصرف برق مصرف کنند تشویق خواهند شد، همچنین مشترکین از طریق سامانه می‌توانند پله مصرف خود را مشخص کرده و براساس آن تشویق شوند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تعرفه برق وزیر نیرو علی اکبر محرابیان کیلووات ساعت الگوی مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  افزایش حدود ۱۴۰۰ تایی اتوبوس‌های پایتخت در ۳۲ ماه اخیر/ ۲۵ میلیون یورو به نفع ایران عمل کردیم
  • افزایش ۱۴۰۰ اتوبوس به پایتخت در ۳۲ ماه اخیر
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • طرح تعرفه‌گذاری پلکانی گاز خانگی باید اجرایی شود/ تخصیص بی‌حساب و کتاب یارانه انرژی را متوقف کنید
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳