Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، «رایزنان فناوری»، «خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت»، «شرکت‌های مدیریت صادرات» و «کارگزاران تجاری برون مرزی» رابطان و واسطه‌های هستند که برای سرعت بخشیدن به صادرات فناوری‌ها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای جهانی تلاش می‌کنند.

واسطه‌هایی که مورد تایید مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند و برای کاهش دغدغه شرکت‌های دانش‌بنیان در صادرات محصولات و خدماتشان فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وجود واسطه‌های صادراتی بهترین راه ورود و تثبیت حضور شرکت‌ها در بازارهای بین‌المللی است. مزیت فعالیت آنها برای شرکت‌ها، کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان است.

رایزنان فناوری

رایزنان فناوری، نمایندگان رسمی ایران هستند که با آشنایی با فضای زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور، زمینه را برای همکاری با متناظران خارجی برای بخش خصوصی و دولتی فراهم می‌کنند.

این نمایندگان ضمن شناسایی فرصت‌های موجود برای همکاری در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری در کشورهای هدف، به توسعه صادرات محصولات و خدمات فناورانه کمک و تبادل هیات‌های علم و فناوری بین طرفین را تسهیل می‌کنند.

خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت

خانه‌های نوآوری و صادرات فناوری ایران‌ساخت یکی از انواع واسطه‌های صادراتی است که تحت حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کشورهای چین، کنیا، سوریه و روسیه راه‌اندازی شده است.

این خانه‌ها علاوه بر دسترسی به دستورالعمل‌های آیین‌نامه صادراتی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری برای ورود به بازارهای بین‌المللی خدماتی مختلفی چون فضای کار اختصاص و اشتراکی، نمایشگاه دائمی محصولات، یافتن شرکای تجاری و سرمایه‌گذاری در کشورهای هدف صادراتی، انجام امور ثبت شرکت، ثبت محصولات، ثبت دارو و تجهیزات پزشکی، علائم تجاری، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، استخدام نیروی بومی برای حضور مستقیم برای ارائه محصولات و خدمات را ارائه می کنند.

شرکت‌های مدیریت صادرات

شرکت‌ مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه‌های صادراتی است که به صورت کاملا مستقل و مانند یک دپارتمان انحصاری فروش صادراتی برای کمک به بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط برای ورود به بازارهای جهانی ایفای نقش می‌کند. این شرکت‌ها بسته به نیاز می‌توانند مدیریت تمام یا بخشی از فعالیت‌های صادراتی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط را بر عهده گیرند.

کارگزاران تجاری برون مرزی

شرکت‌های کارگزار تجاری که ماهیت غیرایرانی دارند، شرکت‌های خصوصی هستند که در حوزه تجارت در کشورهای محل فعالیت‌شان توانایی ارائه خدمات دفتری، قانونی، حقوقی جهت توسعه تجارت به شرکت‌های تولیدی ایرانی را دارند.

این کارگزاران در قبال اخذ کارمزد یا سهم از فروش خدمات مطالعه بازار هدف، شناسایی شرکای تجاری و تحلیل رقبا را بر عهده خواهند گرفت. انتخاب استراتژی صحیح ورود به بازار، مشاوره الزامات قانونی و تمایلات بازار برای محصولات هدف، شرکت در نمایشگاه‌های محلی و تخصصی و راهبری شرکت‌های تولیدی برای ورود به بازارهای هدف از وظایف و خدماتی است که کارگزاران تجاری برون مرزی ارائه می‌دهند.

کد خبر 5385229 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان بین المللی شرکت مخابرات ایران نمایشگاه ایران تله کام همراه اول اینترنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری ایرانسل حاکمیت سایبری مخابرات کسب و کار ناسا جهاد دانشگاهی تحقیقات علمی عیسی زارع پور صادرات فناوری ورود به بازار علم و فناوری بین المللی شرکت ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری آمده است :

«با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • نوآوری‌ها و محصولات دانش‌بنیان حوزه معدن تجاری‌سازی می‌شوند
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • خودکفایی در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • برنامه‌ریزی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان
  • باید ضمانت نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود/بودجه اندک در مقایسه با دانشگاه‌ها
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد