Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه عراقی «السومریه»، «أحمد أبو الغیط» دبیر کل اتحادیه عرب امروز (دوشنبه)، اعلامیه رژیم اسرائیل مبنی بر توسعه شهرک‌سازی در منطقه جولان اشغالی سوریه با هدف دو برابر کردن جمعیت یهودی آن در سال‌های آینده را محکوم کرد.  

دبیر کل اتحادیه عرب تاکید کرد که  قوانین بین المللی، جولان را که در سال ۱۹۶۷ [ توسط رژیم اسرائیل ] اشغال شده است، سرزمین سوریه می‌داند، از همین رو طرح‌های رژیم اسرائیل نقض آشکار قوانین بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بدون اشاره به دولت های بحرین، امارات و برخی دیگر از کشورهای عرب منطقه که اقدام به عادی سازی روابط با تل آویو کرده اند،‌ افزود: به رسمیت شناختن این اشغالگری توسط این یا آن کشور واقعیت را تغییر نمی‌دهد و این اشغالگری توسط جامعه بین المللی و قوانین بین المللی رد شده است.  

ابوالغیط با بیان اینکه یکپارچگی منطقه‌ای و تمامیت ارضی سوریه در حقوق بین‌الملل تثبیت شده است، افزود: صرف نظر از وضعیت کنونی سوریه و یا وضعیت آن در اتحادیه عرب، [ جولان سوریه ] قابل معامله و سوال نیست. 

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست «نفتالی بنت» شب گذشته در تقابل دوباره با جامعه جهانی، گسترش شهرک‌سازی در منطقه جولان اشغالی سوریه را تصویب کرد که کارشناسان چنین اقدامی را ریشه در شخصیت بنت و مقاصد سیاسی او می‌دانند. 

در این طرح ادعا شده است که اسرائیل به دنبال توسعه زیرساخت‌ها مناسب برای افزایش دو برابری شمار شهرک نشینان در به اصطلاح «شورای منطقه‌ای جولان» و «شورای محلی قصرین» در پنج سال آینده خواهد بود. 

رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش‌دادند که براساس این طرح، ۵۷۶ میلیون شیکل برای برنامه ریزی و اسکان در جولان شامل ساخت هفت هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در شهرک‌های جدید در پنج سال آینده هزینه خواهد شد. 

این طرح همچنین شامل ساخت دو شهرک جدید صهیونیستی در منطقه جولان اشغالی سوریه به نام‌های «اسیف» و «باران» و توسعه شهرک‌های جدید خواهد بود. 

اشغالگری رژیم صهیونیستی در منطقه جولان و تصمیم‌های این رژیم برای افزایش شهرک‌سازی در این منطقه به طور کامل مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و قوانین و موازین بین المللی است و برهمین اساس، جامعه جهانی بارها از این رژیم خواسته است تا به اشغالگری این منطقه پایان داده و از هرگونه دخل و تصرف در آن خودداری کند. 

سازمان ملل متحد از جمله در ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۰ به اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه واکنش نشان داد و با تصویب قطعنامه‌ای اعلام کرد: اقداماتی که رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف تغییر ماهیت و وضعیت حقوقی جولان سوریه انجام می‌دهد یا انجام خواهد داد، باطل و بی‌اثر بوده و نقض آشکار قانون حقوق بین الملل است. 

۱۴۹ کشور به این قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی با عنوان «جولان اشغالی سوریه» رای مثبت دادند و در مقابل خود این رژیم و آمریکا به آن رای منفی دادند و رأی ۲۳ کشور نیز به این قطعنامه ممتنع بود. 

این قطعنامه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک نیروی اشغالگر خواسته است تا تصمیمات مربوط به جولان اشغالی سوریه، بویژه قطعنامه شماره ۴۹۷ شورای امنیت سال ۱۹۸۱ را که در آن تأکید شده است تصمیم این رژیم برای تحمیل قوانین و صلاحیت خود بر جولان اشغالی سوریه باطل و فاقد اثر حقوقی بین المللی است، اجرا کند. 

این دومین قطعنامه سازمان ملل متحد درخصوص محکومیت رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی سوریه بود زیرا ۱۰ روز پیش نیز سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را تصویب کرد و از رژیم اشغالگر صهیونیستی خواست به طور کامل از جولان اشغالی سوریه تا خط ۴ ژوئن ۱۹۶۷ عقب نشینی کند. 

به این قطعنامه نیز۹۴ کشور رأی مثبت و شش عضو به همراه خود رژیم صهیونیستی رأی منفی دادند و رای ۶۹ کشور به آن نیز ممتنع بود. 

رژیم صهیونیستی منطقه جولان سوریه را در جریان جنگ شش روزه اعراب و این رژیم در ژوئن سال ۱۹۶۷ میلادی به اشغال خود در آورد.

برچسب‌ها سوریه دبیرکل اتحادیه عرب اسرائیل آسیای غربی اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه دبیرکل اتحادیه عرب اسرائیل سوریه دبیرکل اتحادیه عرب اسرائیل آسیای غربی اتحادیه عرب رژیم صهیونیستی جولان اشغالی سوریه سازمان ملل متحد رژیم صهیونیستی منطقه جولان شهرک سازی جولان سوریه اتحادیه عرب بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، همزمان با حمله‌های وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و یورش‌های پیاپی ارتش این رژیم به منطقه‌های مختلف کرانه باختری، تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به حریم مقدس مسجدالاقصی نیز ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در سومین روز از عید یهودی موسوم به «پسح» تاکنون بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست حریم مبارک مسجدالاقصی را مورد تعرض قرار داده‌اند.

بر اساس گزارش‌های رسیده شهرک‌نشینان صهیونیست در ورودی «باب القناطین» مسجدالاقصی آیین‌های یهودی را اجرا کرده‌اند.

اوقاف اسلامی فلسطین نیز ضمن تایید این خبر از اجرای آیین‌های یهودی از سوی شهرک‌نشینان در محوطه مسجدالاقصی خبر داد و اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی مانع از حضور فلسطینیان در این محل مقدس شده است.

کد خبر 6088320

دیگر خبرها

  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • گردان‌های «المجاهدین» سدیروت اشغالی را راکت‌باران کرد
  • هلاکت یک صهیونیست در حملات حزب الله لبنان
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی