Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- حادثه خونین روز شنبه در جاده اهواز خرمشهر که استان خوزستان را در عزا فرو برد، نشان از کم کاری‌‍‌ و یا ترک فعل برخی از مدیران فعلی و یا گذشته دارد که خواسته مردم و نمایندگان استان، برخورد قاطع با این مدیران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز ، نخستین شنبه زمستان 1400، خبری تلخ استان خوزستان را در ماتم فرو برد که در آن متاسفانه بر اثر تصادف زنجیره‌ای 5 دستگاه خودرو، شامل یک مینی‌بوس حامل کارگران شرکت نفت، یک خاور حامل احشام و سه دستگاه خودرو سواری، 10 تن از جمله 9 تن از کارگران جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اثر این واقعه، سایه ماتم بر استان حاکم شد و به این سبب، سرپرست فرمانداری شادگان روز یکشنبه را عزا عمومی اعلام کرد.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر جان‌باختگان حادثه خونین تصادف زنجیره‌ای در جاده اهواز خرمشهر روز گذشته با حضور انبوه جمعیت از اقشار مختلف مردم و مسئولان استان و کشور در شهرستان شادگان برگزار شد.

در این مراسم تشییع کنندگان با سردادن شعارهایی خواهان بررسی علت وقوع حادثه و رسیدگی قضایی به  ماجرا برای برخورد با مدیران متخلف احتمالی بودند که این خواسته به حق داغ دیدگان، توسط سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده استان در صحن علنی مجلس مطالبه شد.

صدور دستور قضایی برای رسیدگی فوری به تصادف زنجیره‌ای در ‌محور اهواز ـ خرمشهر + اسامی فوتی‌ها و مجروحان تصادف زنجیره‌ای در محور اهواز ـ خرمشهر 10 قربانی گرفت/ 15 نفر مصدوم شدند + فیلم مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تعیین شد/ گزارش استاندار خوزستان از وضعیت استان

تحقیقات قضایی خواسته نمایندگان استان است

این حادثه در کیلومتر 50 جاده قدیم اهواز خرمشهر به وقوع پیوست که در اسفند سال 98، تفاهم‌نامه 4 خطه کردن این جاده میان استاندار خوزستان، با وزیر راه و شهرسازی و مدیر منطقه آزاد اروند به امضا رسید که اکنون هیچ کدام از این افراد در سمت خود نیستند و پاسخگوی وضعیت این تفاهم‌نامه نخواهند بود.

در این زمینه روز گذشته عبدالله ایزدپناه رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی گفت:  تصادف زنجیره‌ای در جاده خرمشهر به  اهواز موجب تاثر شد، چرا که تعدادی از هموطنان در این حادثه جان باختند. طی یکسال و نیم گذشته بارها درخصوص مشکلات راه های ارتباطی استان خوزستان به وزیر سابق راه و وزیر فعلی به صورت مکتوب و حضوری تذکر دادیم، اما متاسفانه توجهی به این مهم نشد.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس یازدهم ادامه داد: بنده به عنوان نماینده مردم از محضر وزیر راه خواهش می‌کنم به استان خوزستان سفر کرده و از نزدیک راه‌های ارتباطی این استان را همانند سایر استان‌هایی که بازدید کردند، ملاحظه کرده و تصمیم عاجلی برای رفع مشکلات راه‌های ارتباطی بگیرند.

دولت به دنبال تسلی خاطر داغ دیدگان باشد

آنچه که داغ مردم استان را تسلی می‌دهد برخورد قاطع با مدیرانی است که با کم کاری و یا ترک فعل خود، سبب وقوع این حادثه خونین شدند.

در مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان حادثه روز شنبه، اقشار مختلف مردم شهرستان شادگان، آبادان و خرمشهر با حضور در این مراسم و سردادن شعارهایی خواستار بررسی موضوع از طرف دستگاه قضا و دولت و اتخاذ تدابیر لازم به صورت فوری جهت جلوگیری از وقوع این قبیل حوادث است.

یکی از بزرگان عشیره آلبوبالد که در حادثه روز شنبه 9 تن از جوانان عشیره خود را از دست داد با بیان اینکه، مطالبه بازماندگان جان‌باختگان این حادثه، جلوگیری از تکرار این وقایع است اظهار داشت: مطالبه ما به خانواده آن متوفیان، برخورد کارشناسی و تخصصی با مسائل استان است نه برخورد احساسی و خارج از منطق.

وی افزود: حادثه روز شنبه ماجرای هر روز این استان که هر روز در یکی از جاده‌های استان، خانواده‌ای داغ فرزند و جوان خود را می‌بیند که باید در این خصوص تصمیم جهادی و فوری گرفت.

این بزرگ عشیره البوبالد در ادامه تصریح کرد: دولت فعلی، دولتی انقلابی و طرفدار قشر ضعیف جامعه خود است که انتظار مردم از دولت، برخورد متناسب با عنوان انقلابی خود با مسائل است و نه برخورد شبیه دولت‌‌های گذشته که صرفاً به پرداخت غرامت و دیه به بازماندگان اکتفا می‌شد.

در این میان در مراسم تشییع پیکر جان‌باختگان حادثه روز شنبه، برخی از عناصر مسلح وابسته به اشرار در استان با تیراندازی هوایی و رژه مسلحانه در این مراسم، سبب بر هم خوردن آرامش شهر و مردم شدند که با دخالت بزرگان عشایر، تیراندازی متوقف و این افراد محل را ترک کردند.

حل مسائل استان ریل گذاری شده اما نیاز به زمان دارد

حل مسائل استان خوزستان به عزم جدی دولت وابسته است که این عزم در دولت به جهت انتخاب استاندار ویژه برای استان خوزستان دیده می‌شود که در این زمینه استاندار خوزستان روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تسلیت به خانواده بازماندگان، اظهار داشت: حادثه روز شنبه نشان از حجم بالای مسائل استان است که به دلیل کم کاری و تعلل در دولت قبل امروز، به این حجم و گستردگی رسیده است.

وی افزود: حل این مسائل نیاز به عزم و اراده جدی دولت و مجلس دارد که این عزم در دولت و مجلس انقلابی فعلی دیده می‌شود اما نیاز به زمان دارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: مردم به موازات رای که برای انتخاب نمایندگان مجلس و رئیس جمهور می‌دهند انتظار کار و حل مسائل خود را دارند که انتظار آنان کاملاً به حق و مطالبه آنان صحیح است.

وی ادامه داد: در زمینه مسائل زیرساختی استان از جمله راه‌های خطرناک و نا ایمن، مصوباتی در سفر دولت به استان اتخاذ شده است که در مهمترین آن، اختصاص 7 هزار میلیارد تومان از طرف شرکت نفت برای حل مسائل زیرساختی استان در قالب مسئولیت‌های اجتماعی این نهاد است.

مطالبه برحق مردم استان خوزستان نسبت به حل مسائل استان، که گاه تا به بحران و یا به وقوع یک فاجعه کشیده نشود، در اولویت ملی قرار نمی‌گیرد، توجه به زیرساخت‌های استان و حل این مسائل به صورت فوری است که با اختیاراتی که در استاندار خوزستان به جهت ویژه بودن او، وجود دارد، امکان حل مسائل وجود دارد اما به شرط برخورد انقلابی و ترویج روحیه جهادی.

انتهای پیام/331/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصادف زنجیره ای استاندار خوزستان حادثه روز شنبه استان خوزستان اهواز خرمشهر مسائل استان حادثه خونین جان باختگان حل مسائل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۴۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر

استاندار گیلان با حضور در محل حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت بر بررسی دقیق ابعاد این حادثه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های خبرگزاری دانشجو، اسدالله عباسی نماینده عالی دولت در گیلان عصر امروز (پنجشنبه) به همراه چندین تن از مسؤولان استانی و شهرستانی در محل آتش‌سوزی شهرک امام‌زاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت حضور یافت. استاندار گیلان با حضور در محل حادثه آتش سوزی امام زاده ابراهیم (ع) شهرستان شفت بر بررسی دقیق ابعاد این حادثه تاکید کرد.

وی در جریان این حادثه قرار گرفت و پیگیر میزان خسارت وارد شده به مردم شد و دستوراتی را در این راستا صادر کرد.

استاندار گیلان ضمن ابراز تاسف از این وقوع حادثه و بروز خسارات مالی و نیز با بیان اینکه به حمدالهی این حریق خسارات جانی به همراه نداشته است؛ دستور داد که ابعاد گوناگون این حریق به صورت دقیق کارشناسی و نتیجه آن به استانداری اعلام شود.

عباسی با تاکید بر اینکه دولت مردمی سیزدهم در کنار مردم است، گفت: قطعا دولت در جبران خسارات وارده مالی کمک حال مردم است و نیز در ساخت اصولی و مهندسی احداثات منطقه امام زاده ابراهیم (ع) با سازه‌هایی که دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم تاکید دارد.

همچنین بامداد امروز با دستور استاندار گیلان در پی وقوع این حریق، بلافاصله معاونین و مدیران ستادی و مسئولان مرتبط و نیرو‌های امدادی و خدمات رسان در ساعات ابتدایی این حریق در محل حادثه حاضر شدند.

مردم نیز در حضور استاندار گیلان موضوعات و مشکلات خود را بیان کردند.

همچنین جلسه‌ای در جمع مردم منطقه و مسوولان با حضور استاندار گیلان در محل بارگاه ملکوتی حضرت امام زاده ابراهیم (ع) شفت در حال برگزاری است.

 

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حادثه حریق امام زاده ابراهیم (ع) شفت با حضور میدانی استاندار گیلان+تصاویر
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز
  • جزئیات آلودگی‌ هوا در شهرهای خوزستان
  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند