Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان نمایش هنری "۱۹" روز دوشنبه در حاشیه اجرای آن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این نمایش با همکاری بزرگترین "پرفورمنس" (نوعی سبک نمایش) استان آذربایجان غربی با هدف سپاسگزاری از پرستاران و کادر درمان درگیر با بیماری کووید۱۹ این شهرستان که در صف نخست مبارزه با کرونا ایستاده‌اند، اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا بابایی افزود: در این نمایش حدود ۳۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شامل ۲۰ نفر بازیگر و ۱۰ نفر عوامل اجرایی نقش‌آفرینی کردند و سه هفته نیز روی آن تمرین شده بود.

وی با بیان اینکه نام این نمایش برگرفته از کووید۱۹ است، گفت: تمام تابلوهای ارایه شده که نمایانگر تلاش و ایثارگری کادر درمان در طول دوران همه‌گیری کرونا بود با ساده ترین صورت و با حرکت‌های نمایشی مختلف اجرا شد تا براحتی برای مخاطبان قابل تفهیم باشد.

وی با بیان اینکه مخاطبان از این نمایش راضی بودند، افزود: ایده نخست در این نمایش نهال بود و سپس برای به تصویر کشیدن بیشتر زحمات کادر درمان تعداد تابلوها به ۱۲ مورد افزایش یافت.

بابایی اظهار داشت: شاید قشرهای دیگر جامعه از اجرای این نمایش مختص کادر درمان انتقاد کنند که هر چند این گفته آنان درست و بجا باشد ولی باید گفت که انتخاب ایده در کارهای هنری براساس سلیقه است و به احتمال در آینده در خصوص سایر قشرها نیز نمایشی اجرا شود.

نمایش "۱۹" اتفاقات رخ داده طی ۲ سال همه‌گیری کرونا را با زبان هنر به تصویر کشید

فرماندار میاندوآب نیز در این زمینه اظهار داشت: زبان هنر یک زبان بین‌المللی است و انسان ها با دیدن آن از اهداف نمایش نسبت به موضوع آن برداشت‌هایی می‌کنند.

حسام شیرازه محبت افزود: موضوع این نمایش نیز جالب بود و بدون اینکه کسی در خصوص موضوع آن توضیحی ارایه دهد، زبان بدن اطلاعات کامل را در اختیار مخاطب قرار داد.

وی گفت: شاید برای تفهیم موضوعی در جامعه، کتاب‌های زیادی نوشته شود که به وقت بیشتری نیاز خواهد بود ولی در این نمایش تنها با یک حرکت هنرمندان، سیر تاریخی ۲ سال همه‌گیری کرونا در عرض چند دقیقه به عینه تفهیم و لمس شد.

وی با بیان اینکه این نمایش همچنین نشان دهنده اتفاقات رخ داده طی ۲ سال همه‌گیری کرونا بود که ادامه نیز دارد، اظهار داشت: از هنرمندان این نمایش که زحمت زیادی برای آن کشیده‌اند قدردانی می‌کنم.

فرماندار میاندوآب افزود: هر کدام از تابلوها انتقال دهنده پیام خاصی در خصوص سلامتی و جان انسان‌ها بود و هر کدام به نوبه خود اهمیت موضوع را می‌رساند ولی تاثیرگذارترین آنها صحبت‌های پرستاری بود که مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌کند.

شیرازه‌محبت اضافه کرد: همچنین تابلویی که در آن یکی از پرستاران با در دست گرفتن عکسی از فرزند خود با این پیام که قادر به دیدن وی نیست ولی در روی تخت بیمارستان دست خود را به دست پرستار مبتلا به کرونا گذاشته تا انرژی کافی به او بدهد که این همان ایثارگری، روحیه و امید است،  خیلی جالب بود.

به گزارش ایرنا، از زمان شیوع ویروس کرونا هنرمندان در کنار اقشار جامعه برای قدردانی از جامعه پرستاری و پزشکی گام‌هایی برداشته‌اند، به طوری که از اجرای موسیقی در بیمارستان‌ها برای روحیه‌بخشی به بیماران و کادر درمان گرفته تا اجرای نمایش‌ها و کنسرت‌های آنلاین برای مردم و دعوت از آنان به ماندن در خانه اقدام کرده اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 تکریم و تجلیل سینما هنرمندان سازمان نظام پرستاری ایران میاندوآب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 تکریم و تجلیل ویروس کرونا کووید 19 تکریم و تجلیل سینما هنرمندان سازمان نظام پرستاری ایران میاندوآب همه گیری کرونا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور با بیان اینکه هر ساله تعدادی از جانوران وحشی در اثر فعالیت‌های انسانی و یا حوادث طبیعی آسیب می‌بینند، اظهار کرد: امکان نگهداری، درمان، آماده سازی و بازپروری گونه‌های با ارزش آسیب دیده جهت بازگرداندن به طبیعت یا انتقال به مراکز مجاز نگهداری حیوانات ضروری است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه بیش از هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در استان تیمار می‌شود، گفت: فاز یک ساخت تیمارگاه چند منظوره جهت تیمار و درمان گونه‌های جانوری از محل تأمین اعتبار طرح ملی حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش و اسناد خزانه در مجموع به میزان یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تأمین و اجرا شد.

وی اظهار کرد: تکمیل و تجهیز اجرای این مرکز تیمار و نگهداری با کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز از نظر فضاسازی در حال انجام است.

اله پور گفت: خریداری و استقرار یک باب کانکس جهت حضور دامپزشک و معاینات اولیه با توجه به اقدامات موفق سنوات قبل و تأمین برخی اقلام دامپزشکی از قبیل ست جراحی و کالبدگشایی، میز کالبدگشایی، جعبه‌های حمل گونه جانوری، انواع سرنگ بیهوشی و غیره از دیگر امکانات تأمین شده در این پروژه است.

کد خبر 6090170

دیگر خبرها

  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی
  • سالانه بیش از ۱۵۰۰ قطعه پرنده وحشی در خراسان رضوی تیمار می‌شود
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  • حال موسیقی ایران خوب است
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است