Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌شرقی، مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی را نتیجه‌ی عدم تناسب برنامه‌های فرهنگی با واقعیت‌های جامعه عنوان کرد و گفت: برای اثربخشی در این حوزه باید از کارهای سطحی و صوری اجتناب کرده و به عمق مسائل بپردازیم.

تراب محمدی روز دوشنبه، 6 دی‌ماه، در جلسه‌ی کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده‌ی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اصلاح جامعه بدون اصلاح فرهنگ ممکن نیست، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب، از سال ۱۳۷۲ تاکنون در رابطه با فرهنگ جامعه، تذکر و هشدار داده‌اند، اما این هشدارها جدی گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشکلات و آسیب‌هایی که امروز در جامعه شاهد هستیم، نتیجه‌ی بی‌توجهی به این هشدارها و همچنین تصمیماتی است که بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های جامعه اتخاذ می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات و اقدامات حوزه‌ی فرهنگی، اثربخشی مورد انتظار را نداشته است، افزود: نیازمند بازنگری در سیاست‌ها و برنامه‌های این حوزه هستیم و باید یک حرکت جهادی و انقلابی اتفاق بیفتد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تأکید بر تبیین هرچه بیشتر دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه‌ی مسائل فرهنگی، افزود: برای اینکه نظرات ایشان را مورد توجه قرار داده و در مسیر اصلاح فرهنگی حرکت کنیم، باید از کارهای سطحی و صوری اجتناب کرده و به عمق مسائل ورود پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه جلسات کارگروه اجتماعی و فرهنگی باید دستور کار مشخص و کاربردی داشته باشد، گفت: صرف ارائه‌ی گزارش در این جلسات کافی نیست و باید بتوانیم برای معضلات فرهنگی، راهکارهای عملیاتی و اثربخش پیش‌بینی کنیم.

محمدی تأکید کرد: همهی ما اعضای یک مجموعه هستیم و باید از بخشی‌نگری و کار جزیره‌ای اجتناب کرده و با همکاری و هم‌افزایی، به دنبال راه‌حل‌های منطقی و مداخلات موثر در حوزه فرهنگی و اجتماعی باشیم.

کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین اهداف شورای اجتماعی کشور است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه گزارشی از اهداف، برنامه‌ها و عملکرد این کارگروه ارائه کرد و گفت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین اهداف شورای اجتماعی کشور است که در این خصوص با ۱۵ دستگاه استانی تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

به گزارش ایسنا، بدر شکوهی با بیان اینکه این موضوع مورد تأکید رهبر انقلاب است و تقسیم کار ملی در خصوص آن انجام شده است، افزود: اعتبار تخصیصی به دستگاه‌های طرف تفاهم‌نامه با وزارت کشور در سال جاری، ۴۷ میلیارد ریال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استاندار معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حاشیه این نشست با بیان این که نشستِ حاضر به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه، ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان هاست که اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و جینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل می‌شود و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه هاست، به نمایش گذاشته می‌شود.

حمزه زاده افزود: نمایش این آثار نفیس به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.

به گفته وی، در روز جهانی موزه ها، بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

وی همچنین گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت ۳ ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه های دشمنان و مقابله جبهه کفر برابر حق
  • نخستین دلیل تصادفات آذربایجان شرقی عدم توجه به جلو است