Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@18:57:06 GMT

دستور فوری وزیر اقتصاد به بانک ها

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۰۶۰۸۵

دستور فوری وزیر اقتصاد به بانک ها

 احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه نشستی که با مدیران عامل بانک‌ها در وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: با توجه به مصوبه اخیر هیات وزیران در خصوص آیین نامه تبصره ۱۴ و ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ که زمینه تسهیلات اشتغال را فراهم کرده بود، متاسفانه موانع موجود اجازه نداده بود که تسهیلات اشتغال به مصرف برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا از مدیران عامل بانک‌های دولتی خواسته شد که این عقب ماندگی‌های ماه‌های گذشته را به سرعت جبران کنند.

او افزود: یکی از تعهدات مهم وزارت اقتصاد حرکت از محوریت وثیقه و ضامن به سمت اعتبار سنجی بود؛ در این خصوص نیز، هماهنگی‌های بسیار خوبی انجام شد و خبر قطعی آن را هفته آینده اعلام خواهیم کرد.

خاندوزی اعلام کرد: در حوزه فعالیت‌های تولیدی تصمیمی گرفته شد که هر نوع اخذ سود در تسهیلات بالاتر از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در تمام بانک‌های دولتی متوقف شود. همچنین، هر آنچه که به گذشته نیز مربوط بوده است، بانک‌های دولتی مکلف شدند که آن‌ها را به تسهیلات گیرندگان مسترد کنند.

او افزود: به عبارت دیگر اگر نرخ مصوب شورای پول و اعتبار هر عددی که در سال‌های گذشته و سال ۱۴۰۰ بوده و بانک‌های دولتی با روش‌های مختلف نرخ سود بالاتری را مطالبه کردند، از فردا ۷ دی فعالان اقتصادی می‌توانند به بانک‌ها مراجعه کنند تا اصلاح قرارداد آن‌ها انجام شود و بانک‌ها باید مبالغی که بیش از نرخ مصوب بوده را مسترد کنند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: به غیر از شبکه بانکی، بازرسی بانک‌ها و بانک مرکزی که به طور سنتی باید بر اجرای مصوبات نظارت کنند، سامانه نظارت مردمی وزارت اقتصاد را نیز به طور ویژه فعال کردیم و مردم در سراسر کشور می‌توانند به این سایت مراجعه و موارد را گزارش کنند.

منبع: فردا

کلیدواژه: احسان خاندوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۶۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳

امتداد - ضمن اعلام نتیجه اولین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال 1403 (مورخ 11 اردیبهشت ماه 1403)، به اطلاع می رساند حراج جدید اوراق یاد شده در تاریخ 18 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، جزئیات این گزارش به شرح زیر است:


بانک مرکزی پیشنهادات دریافت‌شده از بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی را به منظور تصمیم‌گیری به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال و این وزارتخانه نسبت به تعیین سفارش‌های برنده اقدام می‌کند. کارگزاری این بانک ضمن تامین‌ زیرساخت معاملات و برگزاری حراج، تعهدی نسبت به حجم و قیمت اوراق مالی اسلامی دولتی فروش‌رفته ندارد و اوراق مزبور را در بازار اولیه به منظور تامین مالی دولت خریداری نخواهد کرد.   برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • تسهیلات تکلیفی ۲۰۰ همتی بانک‌ها در ۱۴۰۳ ثابت ماند
  • کمک فوری / نگذاریم این کودک بیمار بمیرد
  • موضوع عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌ها پیگیری شد
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • آمار شوکه‌کننده از تجاوزات اشغالگران به بخش کار و اقتصاد غزه
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • بانک ها با تسهیلات مسکن چه می‌کنند؟