Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  حسین مدرسی خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی گفت: در سیستان و بلوچستان به دنبال ایجاد اشتغال هستیم و معتقدیم از محل ایجاد شغل بسیاری از آسیب‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی استان رفع خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و تسلیت شهادت مظلومانه ۲ تن از پاسداران سپاه در منطقه زاهدان گفت: موضوع اهمیت و اولویت کارگروه اشتغال دستور صریح رییس جمهور و ماموریت ویژه استاندار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه ملاک ارزیابی فرمانداران نیز ایجاد اشتغال و جذب تسهیلات اشتغالزایی هر شهرستان خواهد بود گفت: موضوع اشتغال اولویت کار فرمانداران استان است.

وی گفت: توانمندسازی و خودکفایی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی مهم‌تر از بسته معیشتی و کمک مستمر به این افراد بوده بنابراین این نهاد‌ها راستی‌آزمایی و پایش تسهیلات پرداختی را از نقطه شروع یعنی مراجعه متقاضیان به بانک‌ها تا دریافت تسهیلات و ایجاد اشتغال و بیمه آنان را در دستور کار خود قرار دهند.

مدرس خیابانی  گفت: کمیته امداد و بهزیستی استان براساس اعتبار ابلاغی که دارند، موظفند تا یک و نیم برابر تسهیلات در اختیار متقاضیان واجد شرایط تسهیلات اشتغالزایی را به بانک‌ها معرفی کنند تا در صورت انصراف احتمالی تعدادی از افراد خلا ایجاد نشود و سقف اعتبار تخصیصی به استان به طور کامل جذب شود.

وی گفت: پایین ترین نرخ پرداخت تسهیلات سپرده‌ها با ۵۸ درصد مربوط به سیستان و بلوچستان است که از بانک‌ها انتظار می‌رود تا پایان دی‌ماه جاری این رقم را به میانگین کشوری برسانند چرا که شایسته نیست اعتبارات و تسهیلات ابلاغی برگشت داده شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر حمایت از محصولات تولید داخل استان و مشاغل خرد گفت: هیچ یک از دستگاه‌های دولتی و اجرایی حق ندارد مشابه کالایی که در استان تولید می‌شود را از بیرون استان تهیه کند بنابراین حتما اولویت با محصولات تولید داخل استان خواهد بود و باید دستگاه‌های نظارتی نیز بر این مهم نظارت داشته باشند.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت توزیع متوازن اعتبارات گفت: دستورالعمل‌های واحدی که برای کل کشور ابلاغ می‌شود به فراخور شرایط استان نیست بنابراین بازنگری و اصلاح دستورالعمل‌ها متناسب با شرایط سیستان و بلوچستان توسط کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی استانی و انعکاس مطالبات استان به مرکز کشور لازم و ضروری است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان اشتغالزایی مددجویان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

بتول دانش شهرکی گفت: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک و دشتیاری، سیستان و بلوچستان را به مرکز تولید و اشتغال این منطقه تبدیل و زمینه‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریعتر این سواحل را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان گفت: چابهار، دشتیاری و کنارک از شهرستان‌های ساحلی زیبا و با ظرفیت‌های فراوان در حوزه گردشگری، شیلات، اقتصادی، تجاری، ترانزیتی و اشتغالزایی به دلیل نزدیکی به خط استوا نسبتا گرم و مرطوب و درجه حرارت سواحل این شهرستان در طول سال مناسب برای پرورش میگو و صید و صیادی و بویژه تن ماهیان است.

وی بیان کرد: حوزه شیلات یکی از بخش‌های کم هزینه برای ایجاد اشتغال است و می‌تواند اشتغال را به چند برابر افزایش دهد و به نوعی سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات با صرفه‌ترین راه و اقتصادی‌ترین فعالیت در سواحل مشکُران محسوب می‌شود.

شهرکی با اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه صنعت گفت:وجود ۳۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت چهار هزار و ۵۳۶ هکتار بستر مناسبی را همراه با مشوق‌های لازم برای جذب سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف صنعتی، صنایع تبدیلی معدنی، کشاورزی و شیلاتی فراهم آورده است.

وی افزود: علاوه بر و جود سه کارخانه تولید سیمان و تعداد هشت واحد تولیدی شناور سازی ۳۰ درصد پاکت سیمان، ۴۰ درصد پای بند ریل آهن، ۱۲ درصد سموم دفع آفات مورد نیاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغالزایی در سال ۱۴۰۳/ سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان