Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه یک میلیون و ۸۹۶ هزار و ۱۰۶ نفر از هموطنان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند و یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۵۸۲ نفر موفق به این کار شدند.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام سازمان انتقال خون، بشیر حاجی بیگی گفت: از این جمع علاقه‌مند به نجات جان بیماران که به مراکز اهدای خون در ۳۱ استان کشور مراجعه کردند، یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۵۸۲ نفر موفق به اهدای خون شدند که این آمار نسبت به وضعیت مشابه زمانی در سال گذشته با رشد بیش از هفت درصد همراه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان انتقال خون اضافه کرد: استان تهران با بیش از ۲۴۶ هزار اهدای خون بیشترین آمار اهدای خون در کل کشور را دارد و بعد از آن، استان فارس با ۱۱۶ هزار اهدای خون، خراسان رضوی با ۱۰۷ هزار اهدای خون، اصفهان با ۹۷ هزار اهدای خون و مازندران با ۹۵ هزار اهدای خون، بیشترین مشارکت‌های مردم را به تفکیک استان‌ها در تامین خون مورد نیاز بیماران و مراکز درمانی داشته اند.

بیشتر بخوانید: ۲ داروی جدید کرونا به ایران می‌آیند؟

وی ادامه داد: استان‌های سمنان، یزد، گلستان، قم و مازندران به عنوان استان‌های برتر در میزان مشارکت اهداکنندگان مستمر (با سابقه حداقل دوبار اهدای خون در سال) خون نسبت به آمار کلی اهدای خون در استان هایشان هستند به نحوی که بیش از ۷۱ درصد از جمع اهداکنندگان در استان سمنان را کسانی تشکیل داده اند که اهداکننده مستمر هستند و حداقل سالی دوبار به صف داوطلبان اهدای خون می‌پیوندند و این آمار در استان یزد بیش از ۶۵ درصد، در استان گلستان بیش از ۶۳ درصد، در استان قم بیش از ۶۲ درصد و در استان مازندران نیز بیش از ۶۱ درصد است.

سهم بانوان در اهدای خون

حاجی بیگی با اشاره به سهم ۴.۴۶ درصدی بانوان در آمار کلی اهدای خون کشور خاطرنشان کرد: استان لرستان با سهم حدود ۹ درصدی اهدای خون بانوان بیشترین آمار مشارکت بانوان در این کار ایثارگرایانه و نجات بخش را در بین استان‌های سراسر کشور دارد و سیستان و بلوچستان، کردستان، قزوین، گلستان، مرکزی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در رتبه‌های بعدی استان‌های برتر از نظر شاخص اهدای خون بانوان قرار دارند.

سهم ۱۵درصدی اهدا کنندگان بار اولی

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: ۲۲۳ هزار و ۴۷۳ ایرانی در ۹ ماه گذشته سال جاری برای نخستین بار به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که بیش از ۱۵ درصد از آمار کل اهداکنندگان خون است و به خاطر جمعیت جوانی که برای اولین بار به صف داوطلبان اهدای خون می‌پیوندند، امیدواریم با استمرار حضور این عزیزان شاهد تولد نسل جدید و جایگزین برای نسل اهداکنندگان خون که به سن بالا و معافیت از اهدای خون رسیده اند، باشیم چرا که بازه سنی اهداکنندگان خون از ۱۸ تا ۶۰ سال است و اهداکنندگان مستمر حداکثر تا ۶۵ سالگی می‌توانند در جمع اهداکنندگان خون باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتقال خون اهدای خون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انتقال خون اهدای خون سازمان انتقال خون اهداکنندگان خون هزار اهدای خون اهدای خون یک میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از ۶۰ درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران هستند. - اخبار استانها -

به‌ گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، فرزاد مخلص الائمه ظهر امروز در جشنواره امتنان استان مرکزی (تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه)، اظهار داشت: استان مرکزی استان کارگری است و بیش از 60 درصد بیمه شدگان اجباری استان از کارگران و حداقل 650 هزار نفر در استان مرتبط با بخش کارگری هستند که این مهم حساسیت استان را ویژه می‌کند، در حال حاضر وضعیت استان در حوزه کار و تولید در یک ثبات مبتنی بر امنیت قرار دارد و نرخ بیکاری در این استان کاهش قابل توجه و نرخ مشارکت اقتصادی افزایش داشته است که نشان از موفقیت جامعه کار و تولید دارد.

وی افزود: برخی شهرستان‌های استان در گذشته با مشکل بیکاری مواجه بودند، اما اکنون با مشکل کمبود نیروی کار مواجه هستند، تولید جزو لاینفک نظام کارگری به شمار می‌رود، تلاش دولت سیزدهم در کشور و استان بر این بوده که نامگذاری سال‌های اخیر را به عنوان فرمان رهبری به شایستگی پیاده کند که توفیقات خوبی نیز در استان رقم خورده است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه در بخش دولتی تلاش شده نسبت به بررسی مسائل کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق بررسی لازم صورت گیرد، عنوان کرد: سال گذشته نسبت به سال ماقبل واحدهای دارای حقوق معوق 50 درصد کاهش  داشته است. سال گذشته 550 مصوبه در حوزه‌های مختلف بانکی، تامین اجتماعی؛ گمرک و غیره در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی و پیگیری شده است. همچنین سال 1401 به میزان  223 و در سال گذشته نیز 497 واحد اقتصادی با اشتغال نزدیک 2 هزار نفر به مدار تولید برگشتند و اکنون موضوع حادی در این خصوص وجود ندارد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن در شهر اراک حدود یک هزار واحد مسکونی در حال ساخت است در حالی که در مسکن مهر اراک 1400 واحد مسکونی ساخته شده بود که این اقدامات نیازمند نیروی کار است که متاسفانه نیروی کار به ویژه نیروی متخصص وجود ندارد و این مهم سبب چالش شده است.بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری تولید، مادر حل بسیاری از مشکلات از جمله معیشت، اشتغال و بیکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری برای هر هفته سه محور دارد مبنی بر اینکه در این روز فرصتی ایجاد می‌شود که ابتدا آن قشر معرفی و سپس از فعالان آن عرصه تقدیر شود و در نهایت نیز فرصتی برای بیان مشکلات و چالش‌ها حوزه مربوطه است.

انتهای پیام/711/

دیگر خبرها

  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • سهم ۶۰ درصدی کارگران مرکزی از آمار بیمه‌شدگان
  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • استقلال و ۶ پیروزی در ۷ تقابل آخر برابر تراکتور
  • حل برخی مشکلات اهدای خون در شهرستان‌های استان یزد
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • کاهش سرقت در اردبیل