Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دولت برخلاف شعارهایی که در ابتدای کارش می‌داد هنوز از پس رفع نسبی مشکلات اقتصادی نیز برنیامده است و دولت هم گفتمان ویژه‌ای که بتواند بر اساس آن راهبرد چهارسال آینده‌اش را تدوین کند ارائه نمی‌دهد.

«دولت مردمی» یک شعار است؛ باید عملکرد را دید

مهدی آیتی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «قضاوت درباره دولت آقای رئیسی هنوز زود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به هر حال هر دولتی که روی کار می‌آید نام‌هایی بر خود می‌گذارد و این دولت برای این دولت هم نام‌هایی مانند انقلابی، جوان و فراگیر استفاده شد اما بیشتری نامی که استفاده شد دولت مردمی بود. همه این‌ها شعار است و باید دید که آیا این شعارها به واقعیت می‌پیوندد یا نه. تا اینجای کار که هنوز گفتمان خاصی از دولت دیده نشده و باید در آینده ببینیم که دولت چه می‌کند».

او ادامه داد: «بر دولت آقای هاشمی نام سازندگی گذاشته شده بود که واقعا هم از پس این نام برآمد و بیشترین پروژه‌های بزرگ عمرانی در سطح ملی مانند آب، برق، نفت، پتروشیمی و... در دوران او به ثمر رسید و حتی اقدامات عمرانی در دوره آقای هاشمی بیش از دوره آقای خاتمی بود».

این فعال سیاسی ادامه داد: «در دوران آقای رئیسی تنها انتظار مردم رفع مشکلات معیشتی است. کسانی که به دولت قبل انتقاد می‌کردند، به خصوص آقای رئیسی و قالیباف تا اینجای کار در قالب فعالیت در دولت و مجلس نتوانسته‌اند حتی بخشی از مشکلات معیشتی مردم را حل کنند و اقدامی در جهت توزیع عادلانه ثروت دیده نمی‌شود. البته دلیل مهم این موضوع نبود منابع در کشور است ما منابع درآمدی خاصی نداریم و پروژه‌های زیرساختی و عمرانی سال‌هاست که تعطیل است. مثلا برای کارهای عمرانی بودجه تخصیص داده می‌شود اما در عمل داده نمی‌شود زیرا می‌خواهند کسری بودجه را از محل بودجه فعالیت‌های عمرانی جبران کنند و اینکه شعار می‌دهند که بودجه سال 1401 بدون کسری تأمین می‌شود، شعاری بیش نیست زیرا منابعی وجود ندارد».

او درباره تأثیر سیاست خارجی بر اوضاع داخلی اظهار کرد: «مسئله این است که تا زمانی که مشکلات در حوزه سیاست خارجی حل نشود، نمی‌توان مشکلات اقتصادی داخلی را حل کرد. ما اکنون نمی‌توانیم به راحتی نفت بفروشیم. مبادلات پولی و بانکی راحت انجام نمی‌شود. نه صادرات عمده‌ای وجود دارد و نه وارداتی و عملا بخش‌های صنعت و حتی کشاورزی خوابیده است. در نتیجه باور دارم تا این لحظه نه دولت و نه مجلس نتوانسته‌اند اقدامی در جهت رفع مشکلات معیشتی مردم بردارند».

آیتی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا توانایی رفع مشکلات اقتصادی در دولت کنونی دیده می‌شود یا خیر، گفت: «مسئله این است که توانایی یا عدم توانایی دولت مسئله نیست. مسئله این است که باید مشکلات سیاست خارجی رفع شود و اگر رفع شود دیگر فرقی نمی‌کند رئیس‌جمهور آقای رئیسی باشد یا روحانی یا رئیس مجلس آقای قالیباف باشد یا لاریجانی».

منبع: سایت نامه نیوز

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مشکلات معیشتی رئیسی قالیباف مشکلات معیشتی آقای رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۰۹۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌

امیرحسین فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، رأی دادن برای هریک از افراد جامعه یک حق مسلم است، بنابراین باید از این حق دفاع کرد و اگر این حق مطالبه نشود در نهایت منجر خواهد شد انتخاب‌گری و تصمیم‌گیری برای افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند از بین برود.

وی افزود: راه حل رفع موانع و مشکلات، حضور آگاهانه در انتخابات است و باید تلاش کنیم و نامزدی را که به نظر ما گره گشای مشکلات است رأی بدهیم زیرا اگر من و شما رأی ندهیم، امور مملکت اداره نخواهد شد.

فراهانی ادامه داد: اگر مجلسی قوی‌تر داشته باشیم، بدون تردید دولتی قوی و مقتدر نیز خواهیم داشت و به عقیده من، ریشه عمده ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور داریم، به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

وی گفت: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق رأی آگاهی مردم از اهمیت مشارکت آن‌هاست، انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد، قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

فراهانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و تلاش شده با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند

وی اضافه کرد: مردم ملایر همواره نسبت به گردهمایی و رویدادهای سیاسی در جمهوری اسلامی نگاه مثبت و ویژه‌ای داشتند که آخرین نمونه آن را می‌توان حضور در راهپیمایی روز قدس مشاهده کرد، مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی نیز نتوانسته بر حضور مردم تأثیر منفی بگذارد.

فراهانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ به‌مراتب بیشتر از امروز بود؛ اما مردم به حاکمیت و تلاش مدیران دولتی برای حل مشکلات اعتقاد داشتند، این اعتماد امروزه نیازمند ترمیم دوباره است، برخی از مدیران با اقداماتی اشتباه به این اعتماد خدشه وارد کردند که در سایه دولت مردمی می‌توان نسبت به حل آن امیدوار بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در راستای تحولات شگرف سیاسی و اقتصادی اعلام کرده بود و انتخابات این دوره نیز ادامه همان مسیر است. باتوجه به گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد تغییر نسل در مدیران هستیم؛ ازاین‌جهت نیز انتخابات این دوره حائز اهمیت است.

کد خبر 6097875

دیگر خبرها

  • محسن رضایی زیر ذره‌بین؛ از دوستی قدیمی با قالیباف تا تغییر استراتژی!
  • استراتژی جدید برادر محسن؟ / رای اصولگرایی به رضایی برای زدن قالیباف
  • رئیسی: از قیمت کالا‌ها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم / تورم روز به روز کاهشی می‌شود
  • موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: موشک جواب موشک است/ از قیمت کالاها و وضعیت سفره مردم مطلع هستم
  • رئیسی: «وعده صادق» از نقاط عطف اجماع‌ساز میان مردم بود | انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم
  • رئیسی: انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای نداریم/ موشک جواب موشک است
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند | هیچوقت میز مذاکره را ترک نکردیم اما... | موشک جواب موشک است | از وضعیت سفره مردم مطلعم
  • انصراف قالیباف از نمایندگی مجلس جدی است؟ /برنامه ریزی ۵ ساله برای ورود به انتخابات ۱۴۰۸ /دولت رئیسی علیه قالیباف دست به کار شد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌