Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد محمدی قیداری تغییرش نگرش در روستاها به افراد دارای معلولیت را از مهمترین دستاورد طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه عنوان کرد و یادآور شد: مراکز (CBR) سعی دارند میزان مشارکت اجتماعی معلولان را افزایش داده و این قشر را به میان مردم بیاورند تا همچون سایر افراد عادی در جامعه حضور پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) یک استراتژی در درون برنامه توسعه جامعه برای ارائه خدمات توانبخشی، کاهش فقر، برابرسازی فرصت‌ها، تسهیل دسترسی به خدمات توانبخشی و فراگیر سازی اجتماعی همه افراد دارای معلولیت و" ارتقای اجرایی برنامه CBR" است که از طریق تلاش‌های مشترک خود افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان، سازمان‌ها و جوامع و سایر خدمات دولتی و غیر دولتی در چارچوب پنج مولفه سلامت، آموزش، امرار معاش، اجتماعی وتوانمندسازی انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به صندوق‌های خرد محلی متشکل از افراد کم درآمد دارای معلولیت با هدف توانمندسازی و ظرفیت سازی آنان اشاره کرد و گفت: در سال جاری به ۱۲۴ نفر از افراد دارای معلولیت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان کمک هزینه اشتغال پرداخت شده است.

محمدی قیداری با اشاره به فعالیت ۳ صندوق با عضویت افراد دارای معلولیت که می توانندتسهیلات دریافتی را صرف یک فعالیت درآمدزا کنند، یادآور شد: صندوق‌های خرد محلی متشکل از افراد کم درآمد دارای معلولیت و با هدف توانمندسازی و ظرفیت سازی آنان تدوین شده است تا با ایجاد دسترسی به منابع مالی لازم، سطح معیشت و درآمد افراد دارای معلولیت ارتقا یابد.

وی به ورزش و بازی‌های بومی محلی فراگیر دربرنامه توانبخشی مبتنی برجامعه اشاره کرد و گفت: این برنامه با هدف ارتقای سطح سلامت و توانمندی‌های جسمانی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت ساکن روستا طراحی شده است. این طرح در سال ۹۸ برای اولین بار به صورت آزمایشی در سه استان به اجرا در آمدوتا پایان سال ۹۹ در مجموع تعداد ۲۲۰ نفراز افراد دارای معلولیت در این طرح مشارکت داشته‌اند و در سال جاری نیز ۳۰۰ نفر دیگر در این طرح مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 5386011

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی زنجان معلولان ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه کرمانشاه آمار کرونا گرگان بارش برف 9 دی واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا زلزله سانحه تصادف ایلام افراد دارای معلولیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  خدابنده لو گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی به خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو و پرداخت کمک‌های موردی حسب نیاز فرزندان چند قلو مطابق دستورالعمل جامع حمایت‌های مالی از جمله خدمات و حمایت‌های بهزیستی از این خانواده‌هاست.

وی افزود: از مجموع خانواده‌های تحت پوشش ۶۳۳ خانوار دارای فرزند دوقلو و ۴۴ خانوار دارای فرزند سه قلو و بالاتر هستند که از خدمات بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: به منظور کاهش فشار‌های ناشی از تولد همزمان چند نوزاد در یک خانواده و همچنین فراهم کردن امکان رشد و پرورش متعادل آنها، به خانواده‌های نیازمند دارای فرزندان چند قلو تا پایان ۶ سالگی فرزندان، مستمری ماهانه بر اساس دهک درآمدی و بعد خانوار و سایر خدمات حمایتی ارائه می‌شود که اجرای آن طبق بخشنامه‌های مربوطه است.

خدابنده لو گفت: هم اکنون ۳۰ هزار خانوار شامل ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند و خدمات متعددی به آنها ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • کمک ۸۴ میلیون دلاری بانک جهانی به افغانستان
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی