Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@05:58:52 GMT

انهدام 57 باند مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۰۵۰۷

انهدام 57 باند مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

سردار احمد طاهری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان، اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر رده های انتظامی و عملیاتی استان در راستای وظایفی که بر عهده دارند در 2 محور مقابله و پیشگیری انجام وظیفه می کنند.
وی با اشاره به محور مقابله به عنوان یکی از وظایف اصلی پلیس، ادامه داد: ماموران پلیس استان در راستای برخورد با سوداگران مرگ، اعضای باندهای مافیایی و قاچاقچیان عمده که قصد داشتند، مواد مخدر را از طریق کشورهای همجوار وارد ایران کنند، طی نه ماه نخست سال 104 تن و 580 کیلوگرم انواع مواد افیونی کشف کردند که اکثر این عملیات ها توأم با درگیری مسلحانه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیش از 5 هزار عملیات موفق طی نه ماه
فرمانده انتظامی استان ادامه داد: پلیس استان با اشراف اطلاعاتی و با پشتیبانی یگان‌های تکاوری در حوزه وسیع سرزمینی سیستان و بلوچستان توانسته عملیات‌های بسیار موفقی انجام دهد و ضربات بسیار سنگینی به قاچاقچیان و باندهای مافیای مواد مخدر وارد کند، به طوری که در این مدت 5 هزار و 127 عملیات انتظامی انجام شد که 108 عملیات آن توأم با درگیری با قاچاقچیان مسلح بوده است.
این مقام ارشد انتظامی با بیان این که در این عملیات ها 10 نفر از قاچاقچیان مواد مخدر به هلاکت رسیدند و 57 باند مسلح مواد افیونی منهدم شد، اضافه کرد: یکی از برنامه‌های اصلی پلیس، برخورد با سر شبکه ها و سرباندهای مواد مخدر است.
رشد 151 درصدی کشف مواد مخدر صنعتی و جدیت پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر صنعتی 
فرمانده انتظامی استان با اشاره به تلاش پلیس استان در امر مبارزه با  ورود و قاچاق مواد مخدر به ویژه مواد صنعتی، افزود: امروزه با توجه به سودهای بادآورده و سرشار مواد مخدر صنعتی، قاچاقچیان به این گونه مواد روی آورده و در آن سوی مرزها و کشورهای همجوار قصد قاچاق مخدر صنعتی به کشور را دارند.

که پلیس و تکاوران انتظامی در سراسر استان فعالیت های آنان را لحظه به لحظه رصد و با آنان مقابله به مثل می کنند که خوشبختانه با عملیات های مقتدرانه در مدت 9 ماه سال جاری ضمن تشدید برخورد، با رشد 151 درصدی کشفیات مواد مخدر صنعتی  و دستگیری ها روبرو بودیم که نشان از جدیت و برخورد شدید انتظامی استان با قاچاقچیان مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی دارد.
بیش از 4 هزار مجرم در چنگال قانون
سردار طاهری با بیان اینکه در عملیات ها قاچاقچیان با برخورد ضربتی و محکم انتظامی استان روبه رو شدند، خاطر نشان کرد: در این راستا 67قبضه سلاح سبک ونیمه سنگین و تعداد3 هزار و 582 عددفشنگ،170تیغه خشاب و9عدد فرستنده بی سیم از باندهای قاچاق موادمخدر کشف شد.
وی ادامه داد: در این عملیات ها 617دستگاه خودرو و موتورسیکلت که برای حمل و جابه جایی مواد مخدر از آن استفاده شده بود، در سراسر استان توقیف شد.
فرمانده انتظامی استان افزود: دیگر ماموریت‌های پلیس برخورد با خرده فروشان و معتادان متجاهر است که با هماهنگی و حمایت دستگاه قضائی در مدت یاد شده  سه هزار و 10 مرحله طرح  مقابله ای 5 گانه با محوریت تشدید برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادین متجاهر و مقابله هدفمند با قاچاقچیان و حاملان موادمخدر در سراسر استان به اجرا درآمد و 4 هزار و 480 نفر در ارتباط با جرایم مواد مخدر دستگیر که از این تعداد یک هزار و 650  مربوط به خرده فروشان و تعداد یک هزار و 897  مربوط به جمع آوری معتادین و معرفی به کمپ های ترک اعتیاد می باشد.
 وی ادامه داد: در این راستا تعداد 265باب از اماکن و محله های که اقدام به خرده فروشی مواد مخدر می کرده وهمچنین تعداد 18 باب ازاماکن و منازل پلمپ شدند.
مشارکت و همکاری همه دستگاه ها در ریشه کنی مواد مخدر 
سردار طاهری تاکید کرد: وقتی مشاهده می شود که ریشه بسیاری از جرایم در زمینه اعتیاد و مواد مخدر است، می‌طلبد که تمام دستگاه‌ها و نهادها پای کار بیایند و ورود کنند و وظایف و تکالیف خود را انجام دهند، چراکه پلیس و دستگاه‌های نظامی و امنیتی به تنهایی نمی‌توانند با این موضوع برخورد کنند بلکه همه دستگاه‌های متولی باید تکالیفی را که برعهده شان گذاشته اند، انجام دهند تا بتوانیم با معضل اعتیاد و مواد مخدر مقابله کرد.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر سیستان و بلوچستان پلیس انهدام مواد مخدر صنعتی انتظامی استان دستگاه ها عملیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، باند فساد و فحشا توسط پلیس ایران منهدم شد؛ شبکه ای که به طمع پول، دختران این سرزمین اغفال و وارد تجارت فحشا شدند؛ انگیزه هایی که همه فرآورده فرهنگ روابطِ آزاد هست.

روز پنجم اردیبهشت ماه سال جاری، سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس درباره پرونده "لِوِل آپ دنس" که به بهانه اجرای مسابقه رقص در کشور‌های همسایه اقدام به شناساییِ دختران برای اهداف غیر اخلاقی، فیلم‌های مستهجن، قاچاقِ انسان و تشکیل شبکه‌های فحشا و... می‌نمودند، گفت: پشت پرده برخی از تبلیغات به ظاهر مفرح و کم خطر، اقدامات غیرقانونی و غیراخلاقی گسترده‌ای است که مستقیماً خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان