Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@00:07:24 GMT

ارزانی ۸ میلیونی طلای سرخ در بازار +قیمت

تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۰۷۰۷

ارزانی ۸ میلیونی طلای سرخ در بازار +قیمت

غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حداقل قیمت هر کیلو زعفران ۲۲ میلیون تومان و حداکثر ۳۷ میلیون تومان است.

او ادامه داد: با توجه به گرانی چشمگیر زعفران در ماه‌های اخیر، مصرف در بازار داخل کاهش یافته است، چرا که مردم به سبب مشکلات اقتصادی، خرید را بیشتر به مایحتاج خود اختصاص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری حداقل قیمت هر مثقال زعفران را ۱۲۰ هزار تومان و حداکثر ۱۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: دستگاه‌های مسئول با اعمال نظارت بر سطح بازار از عرضه با نرخ‌های بالا باید جلوگیری کنند.

این مقام مسئول قیمت هر کیلو زعفران دسته را ۲۲ میلیون تومان، پوشال را ۲۷ تا ۲۹ میلیون تومان، سرگل را ۲۸ تا ۳۰ میلیون تومان و نگین را ۳۷ میلیون تومان اعلام کرد.

او از کاهش صادرات طلای سرخ خبر داد و گفت: بنابر آمار گمرک در آبان سال قبل ۵۸ تن و ۲۷۲ کیلو و در آبان امسال ۴۴ کیلو و ۲۴۰ کیلو زعفران صادر شد که این امر کاهش ۲۴ درصدی صادرات آبان و ۱۰ درصدی ۸ ماهه را نشان می‌دهد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آینده صادرات زعفران گفت: صادرات طبق روال در حال انجام است، حال امیدواریم تا پایان سال به ۳۲۵ تن تا پایان سال برسد که تنها لازمه این امر رفع موانع صادراتی در خصوص برداشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیماست.

میری ادامه داد: طی روز‌های اخیر زعفران‌های مانده در انبار‌ها در بازار عرضه شده که در نهایت توزیع زعفران‌های دپو شده منجر به کاهش ۷ تا ۸ میلیون تومانی طی ۲۰ روز اخیر در بازار شد.

نایب رئیس شورای ملی زعفران از کاهش تولید زعفران خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خشکسالی، تولید زعفران نسبت به سال قبل کاهش یافته است، اما آمار دقیقی نداریم و متاسفانه آمار‌های متناقض مبنی بر کاهش ۳۰ درصد، ۴۰ درصد و ۵۰ درصد اعلام می‌شود که نمی‌توان به آن استناد کرد، از این رو امیدواریم وزارت جهاد هر چه سریع‌تر آمار دقیق را اعلام کند.

او ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت زعفران در بازار داخل، تقاضا به شدت کاهش یافته است.

نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره آینده بازار گفت: با توجه به کمبود محصول پیش بینی می‌شود که قیمت زعفران در بازار روبه افزایش باشد، اما باز هم باید منتظر ماند و دید که عرضه و تقاضا در بازار به چه نحوی خواهد بود.

میری گفت: امسال کشاورزان به واسطه اُفت تولید از عرضه امتناع می‌کنند تا بتوانند قیمت‌ها را بالا نگه دارند و به نوعی کاهش تولید خود را جبران کنند، هر چند افزایش ۲ تا ۳ برابری قیمت هم نمی‌تواند مسئله کاهش تولید را جبران کند./ باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: طلای سرخ قیمت زعفران نایب رئیس شورای ملی زعفران میلیون تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۰۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۸
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۸ اردیبهشت ماه
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • ریزش ۱۰۰ دلاری طلای جهانی
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳