Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-نایب رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا: طرح‌های موضعی - موضوعی با هدف حفظ میراث طبیعی در منطقه 6 باید هر چه سریعتر ارائه شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، جعفر شربیانی در سی و پنجمین جلسه شورا با اشاره به دو اولویت رفع معضلات کالبدی منطقه 6 افزود: لزوم توجه ویژه به بارگذاری تراکم ساختمانی و جمعیتی و در نظر گرفتن دو معیار تعادل و توازن در تهیه طرح‌ها و لزوم رسیدگی به حقوق مکتسبه مالکین املاک محدوده خیابان حضرت ولیعصر (عج) قبل از مصوبه کمیسیون ماده پنج ازمواردی است که معاونت شهر سازی شهرداری تهران باید مد نظر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مسایل و معضلات کالبدی در منطقه 6 تهران در قالب دو اولویت در این مقطع زمانی قابل پیگیری و اقدام از سوی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران است.
1-لزوم توجه ویژه به بارگذاری تراکم ساختمانی و جمعیتی و در نظر گرفتن دو معیار تعادل و توازن در تهیه طرح‌ها، که یکی از اولویت‌های مغفول مانده در بخش مرکزی کلان‌شهر تهران، موضوع "جمعیت گریزی و اختلاف فاحش شب و روز از حیث وجود جمعیت و ایجاد فضا‌های بی دفاع شهری" است.
وی افزود: با توجه به فرایند تثبیت کاربرد‌های تجاری- اداری و خدمات پشتیبان بازار تهران در سنوات گذشته در مناطق 11 و 12 و نفوذ زبانه‌های تجاری-اداری پشتیبان (غیرمجاز) به بافت‌های مسکونی، علاوه بر ایجاد فضا‌های بی دفاع شهری در شب، باعث جمعیت گزیری و معضلات بعدی آن در سایر مناطق از جمله منطقه 6 شده است.
نایب رییس کمیسیون شهر سازی و معماری شورا اظهار داشت: با این حال به دلیل کاهش شدید سکونت در بخش مرکزی کلانشهر تهران، مشکلات متعددی از جمله؛ ترافیک پرحجم و تراکم جمعیتی بالا در روز و تجمع معتادان و کارتن خواب ها، افزایش بزهکاری و سرقت و بروز رفتار‌های نابهنجار در شب را شاهد هستیم.
این عضو شورا افزود: این مشکلات، چالش‌های فراوانی را برای ساکنین ساکن در محدوده رقم زده است؛ لذا حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران علاوه بر احصاء مغایرت‌های پهنه بندی طرح تفصیلی با وضع موجود، نسبت به تهیه دستورالعمل تعادل بخشی سطح و سطوح سرانه‌ها و ایجاد توازن بین کاربرد‌های شهری اقدام نماید.
2-لزوم رسیدگی به حقوق مکتسبه مالکین املاک محدوده خیابان حضرت ولیعصر (عج) قبل از مصوبه کمیسیون ماده پنج
شربیانی گفت: با توجه به طولانی شدن زمان تصویب طرح موضعی خیابان حضرت ولیعصر (عج) و درخواست‌های ثبت شده برای اخذ پروانه‌های ساختمانی قبل از تصویب طرح مذکور، حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران می‌بایست نسبت به تعیین تکلیف اینگونه املاک اقدام مبتنی بر انتقال حق توسعه و حفاظت و صیانت از میراث طبیعی شهر نماید. لزوم توجه به میراث طبیعی (درختان) و ماندگار محور حضرت ولیعصر (عج) در صدور پروانه‌های ساختمانی ضروریست.
وی خاطر نشان ساخت: از این رو در راستای اجرای وظایف نمایندگان مردم و با استناد به بند‌های دوم (2) و ششم (6) ماده هشتادم (80) قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375/3/1 و اصلاحات بعدی آن و همچنین بند‌های نهم (9) و دوازدهم (12) ماده 43 برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران مصوب 30/10/1397 به معاونت شهرسازی و معماری تذکر داده می‌شود که با اتخاذ تصمیم‌های کارآمد و برنامه ریزی با رویکرد پیشگیرانه در راستای ارائه لوایح و تعریف طرح‌های موضعی - موضوعی با هدف حفظ میراث طبیعی در منطقه 6 اقدامات لازم و عاجل را به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اجتماعی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران میراث طبیعی حضرت ولیعصر معاونت شهر منطقه 6 طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • لزوم الصاق پیوست‌های فرهنگی و امنیتی در طرح تفصیلی شهری
  • تاکید روسیه بر لزوم عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام