Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر در خراسان شمالی با روی پرده رفتن فیلم «خانه ای برای پروانه ها» به کارگردانی «منصور حیدری» آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، این جشنواره از میان 171 اثر رسیده به دبیرخانه و پس از ارزیابی اولیه از سوی هیئت بازبین متشکل از «حامد ظریفیان»،«سعید آقایی»،«رضا سپهرداد»، «تقی علی آبادی» و «رضا غلامی مطلق» 41 اثر از 15 استان به مرحله نهایی راه پیدا کرد که رقابت فیلم ها از امروز با روی پرده رفتن فیلم «خانه ای برای پروانه ها» به کارگردانی «منصور حیدری» آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، کردستان و خراسان شمالی هر کدام با 7 اثر، تهران با 5 اثر، گلستان مازندران و چهارمحال بختیاری هر کدام با 3 اثر، یزد، آذربایجان شرقی، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی هرکدام 2 اثر، گیلان، اصفهان، کرمانشاه، اردبیل و زنجان هرکدام یک اثر در این جشنواره به رقابت خواهند پرداخت.

فیلم ها نیز در 3 سئانس 15 تا16:30، 17 تا 18:30، 19 تا 20:30  در روز نخست در سینما گلشن به روی پرده می رود و در دومین روز نیز  فیلم های در نظرگرفته شده در سئانس های 12 تا 13:30، 15 تا16:30، 17 تا 18:30، 18:45 تا 19:40 و 20 تا 21:10  اکران خواهد شد.

لازم به ذکر است، در این دوره از جشنواره سلسله کارگاه های آموزشی با حضور دکتر «احمد الستی» از چهره های برجسته عرصه فیلم و پژوهشگر سینما با محوریت «بازگشت به یادداشت های ژان روش در ارتباط با فیلم های مستند مردم نگاری» و «روایت در فیلم های کوتاه داستانی قرن 21 » از ساعت 9 تا 11:30 در سالن ایثار بجنورد هشتم و نهم دی برگزار می شود.

گفتنی است، دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستا و عشایر از امروز هفتم دی ماه به دبیری «حسین فرخنده» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و باحضور داورانی متشکل از «فرشاد فدائیان»، «مهرداد اسکوئی» و «تورج اصلانی» آغاز شد و برگزیدگان این جشنواره ساعت 18 پنج شنبه نهم دی ماه در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد معرفی خواهند شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رقابت خراسان شمالی خراسان جنوبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد فرهنگی و هنری رقابت فرهنگی و هنری سینما فیلم کوتاه آغاز شد فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»

عکاس علی احمدوند

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • روایتگری عملیات وعده صادق به سبک پرده خوانی
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند