Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر محمدی افزود: بر اساس دستور رئیس جمهور، سهمیه ارزی نیمه سال دوم ۱۴۰۰ را نیز دریافت کردیم که برخی از نیاز ما به ارز دارو را تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: علت اینکه عجله داشتیم ارز مورد نیاز پیش از مهر ۱۴۰۰ تأمین شود این بود که فرایند تأمین ارز زمان بر است، در واقع از زمان تخصیص ارز و تأمین اعتبار به شرکت تولید کننده بین دو تا سه ماه زمان می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی گفت: تعریف ما از کمبود دارو، با شرکت‌های دارویی متفاوت است، زیرا باید کمبود دارو بر اساس نام ژنریک و بازه زمانی زیر یک ماه اعلام شود.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بر این اساس تعداد کمبودهای ما تا پایان سال کمتر از ۴۰ قلم دارو است، افزود: بر اساس نام تجاری یا برند دارو کمبود را اعلام نمی‌کنیم و آنچه اعلام می‌کنیم نه بر اساس برند است و نه بر اساس دوز مصرفی؛ بلکه بر اساس نام ژنریک و در بازه زمانی مشخصی است.

وی ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی مضرات خود را دارد و برای سال آینده ارز ترجیحی را حذف کردند و اعتبار آنها را قرار است به سازمان‌های بیمه گر یا به مردم منتقل کنند که پیشنهاد ما این است این اعتبار در قالب کارت سلامت به مردم داده نشود بلکه به سازمان‌های بیمه گر داده شود، چون ممکن است برای برخی افراد سلامت در اولویت نباشد.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو گفت: احتمال اینکه اگر در قالب کارت سلامت قرار بگیرد مردم استفاده نکنند و در جایی غیر از داروی مورد نیاز مصرف شود، هست و ممکن است دارو را در اولویت آخر بگذارند.

محمدی افزود: اگر این اعتبار که برای ارز ۴۲۰۰ تومانی قرار دادند به بیمه‌های سلامت تخصیص یابد دارو به قیمت واقعی در داروخانه‌ها عرضه می‌شود و دیگر قاچاق نمی‌شود.

وی ادامه داد: اگر دارو با قیمت واقعی عرضه شود سوداگران دیگر انگیزه‌ای برای دلالی و قاچاق نخواهند داشت، بنابراین هر کس بیمه است با قیمت واقعی دارو را دریافت کند دیگر امکان قاچاق برای سوداگر ایجاد نمی‌شود.

کد خبر 5386697

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو ارز دارو سویه اومیکرون کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کووید 19 سازمان غذا و دارو افسردگی جامعه پزشکی سازمان بیمه سلامت کمبود پزشک دارو واکسن واکسیناسیون بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۶۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ناصر هیراد گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

وی با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، افزود: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

هیراد ادامه داد: در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است. بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است.

به گفته هیراد، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد؛ همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور نیز با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری رفع مشکل حوزه خود اقدام نمایند.

کد خبر 6090507 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی