Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حبیب شریفی مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی از پایان تعمیرات واحد شماره ۴ بخاری نیروگاه شهید رجایی خبر داد و گفت: این واحد با توان نامی ۲۵۰ مگاوات که به منظور انجام تعمیرات بازدید دوره‌ای و برای کسب آمادگی تولید برق از شبکه سراسری خارج شده بود، پس از انجام فعالیت‌های پیش بینی شده تعمیراتی، دوباره به مدار تولید بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی افزود: تعمیرات این واحد در حوزه‌های مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق از سوی متخصصان این نیروگاه با موفقیت به انجام رسید که بازدید از فن‌ها و الکتروموتور‌های ۶/۶ کیلو ولت، بازدید دوره‌ای مشعل ها، همچنین بازدید از پمپ‌ها و الکتروموتور ها، دمونتاژ، بازدید و مونتاژ والو‌های بای پاس، بازدید سولنوئید والو مشعل‌ها و... از اقداماتی بود که در این دوره از تعمیرات توسط متخصصان این شرکت صورت گرفت.

او در خصوص دیگر فعالیت‌های این دوره از تعمیرات بیان داشت: بازدید وسرویس بریکر‌های ۴۰۰ ولت، تست رله‌های حفاظتی ژنراتور، بازدید از ترانس‌های کمکی برج خنک کن اصلی بویلر و توربین، بازدید و تعویض زغال‌های الکترو موتور‌ها و انجام انواع تست‌های الکتریکی به همراه بازدید از تجهیزات ابزار دقیقی و انجام پرمیت‌های موکول به خروج واحد نیز توسط متخصصان تعمیرات نیروگاه بخار به انجام رسید.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی در ادامه گفت: همچنین واحد شماره ۴ گازی نیروگاه سیکل ترکیبی تحت تعمیرات اساسی و IR کمپرسور، واحد شماره ۳ بخار سیکل ترکیبی تحت تعمیرات نیمه سنگین و واحد شماره ۵ گازی هم برای انجام بازدید از محفظه احتراق، از مدارتولید خارج و در دست تعمیرات قراردارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروگاه شهید رجایی تولید برق تعمیرات اساسی شهید رجایی واحد شماره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۷۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری