Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن افشارچی شبانگاه سه شنبه در همایش و گلریزان کنگره ۶۰ (جمعیت احیای انسانی)، با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان اصل مهم مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه همه نهادها باید در زمینه تلاش کنند،

وی افزود: توسعه اقتصادی و تقویت آن می‌تواند زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی شود و باید برنامه‌ریزی‌ها در این راستا باشد تا شاهد رشد و رونق اقتصادی در استان و کشور باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افشارچی ادامه داد: زمین احداث ساختمان کنگره، در اسرع وقت در اختیار آنها قرار می‌گیرد و خیران حاضر در گلریزان هم با حرکت های شایسته و کمک های نقدی و غیر نقدی، توانمندی مالی را به کنگره تزریق کردند.

استاندار زنجان گفت: کنگره ۶۰ که برای کاهش آسیب‌های ناشی از موادمخدر راه‌اندازی شده، در نوع خود عملکرد خوبی داشته و باید از این ظرفیت در مقابله با بلای خانماسوز اعتیاد بهره برد.

افشارچی با اشاره به اینکه در بازدید خود از فعالیت این کنگره، شاهد زندگی و حیات بوده و این خود نشان‌دهنده کارساز بودن فعالیت اعضا است، افزود: البته مشکلاتی نیز در راستای فعالیت آن‌ها از جمله محل مناسب برای گردهمایی‌ها و فعالیت روزمره وجود دارد که سعی خواهیم کرد با حمایت دولتی، زمین مناسبی برای احداث محل فعالیت کنگره ۶۰ را به اعضای گروه اختصاص دهیم و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان نیز در این بازدید با اشاره به اتفاقات خوب در پی فعالیت اعضای کنگره ۶۰، گفت: قبل از اینکه بتوانیم این معجزه را درک کنیم باید ببینیم قبل از این معجزه چه اتفاقاتی پشت سر گذاشته شده است؛ رهایی این افراد از بیماری و جدایی از زندگی که اعتیاد برای آن‌ها رقم زده بود، یک معجزه است.

حجت‌الاسلام محسن کرمی اظهار کرد: نوع زندگی بسیاری از این افراد حتی از قبل اعتیاد آن‌ها نیز بهتر شده است؛ چرا که حالا آموخته‌اند چطور باید زندگی کرد و تغییر و تحول عظیمی را در این افراد شاهد هستیم. فرد معتاد مدام انزواطلب و فراری از جمع است ولی افرادی که بهبود یافته‌اند، مشارکت‌های بیشتری در اجتماع دارند؛ چون احساس می‌کنند به یک موفقیت دست پیدا کرده، حس افتخار و شجاعت پیدا می‌کنند و حرفی برای گفتن دارند.

وی اضافه کرد: هر روش درمانی که بتواند مانند کنگره ۶۰ عمل کند، معجزه است. تا زمانی که نگرش ما نسبت به بعضی اتفاقات تغییر نکند، چیزی عوض نمی‌شود. باید باورهای ما تغییر پیدا کند تا بدانیم راه درمانی برای کمک به این افراد وجود دارد. در این مسیر رسانه‌ها می‌توانند کمکی برای آشنایی با این کنگره‌ها و سمن‌ها برای افرادی که راه‌های مختلفی برای رهایی رفته‌اند و درمانی پیدا نکردند، باشد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه کنگره ۶۰ یک مجموعه مستقل است، گفت: مشکلات این مجموعه صرف‌نظر از اینکه یک مجموعه مستقل است، مشکل همه ما است. یکی از عمده‌ترین مشکلات این مجموعه، کمبود مکان است، مکانی که نزدیک شهر باشد و رفت‌وآمد را نیز دشوار نکند. با وجود این مشکلات، جلسات با همه ظرفیت‌هایی که دارند نمی‌توانند بهتر برگزار شود و افراد برای شرکت در جلسه گروه‌بندی می‌شوند.

کرمی افزود: با توجه به اینکه تعداد بیماران خانم رو به افزایش است، این مجموعه علاوه بر وجود یک کمپ زنان در شهرستان هیدج، نیاز به تاسیس کمپ بانوان در شهر زنجان دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در پیشگیری از عود مجدد بیماری مطرح است، بخش حمایت‌های اجتماعی از معتادان متجاهر و معتادان بهبود یافته است. معتادان متجاهر که جمع‌آوری و به مراکز خاص ارجاع داده می‌شوند، بعد از طی مراحل درمان افرادی که بهبود پیدا کردند، در بحث‌های پیگیری و حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال آن‌ها از طریق کارخانه‌ها ارجاع داده می‌شوند.

فاطمه رضایی ادامه داد: برای ماندگاری پاکی افراد بهبودیافته، تعیین مکان برای برگزاری جلسات، یکی از مهم‌ترین مشکلات کنگره است که با این جلسات به زودی این مشکل رفع می‌شود.

کد خبر 5386839

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار زنجان آسیبهای اجتماعی محسن افشارچی ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی خطبه های نماز جمعه 9 دی آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا ایلام سیستان و بلوچستان آلودگی هوا کاهش آسیب کنگره ۶۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی

به گزارش خبرگزاری مهر، «محمد دوستار» رییس دانشگاه گیلان با «حجت‌الاسلام والمسلمین» اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با تبریک روز معلم و تقدیر از جایگاه و شان رفیع معلم و استاد و اهمیت علم آموزی اظهار کرد: امنیت و آرامش دانشجو باید مورد توجه دانشگاه قرار گرفته و حتی الامکان از دسته بندی و گروه بندی در دانشگاه ها اجتناب شود.

وی ضمن ارج نهادن به مقام دانشجو و اهمیت علم آموزی افزود: در اسلام نیز تاکیدات زیادی به تحصیل و فراگیری علم و دانش صورت گرفته و اولین دانشگاه جهان اسلام که شامل علوم معاصر و علوم دینی بود توسط امام جعفر صادق (علیه السلام) تاسیس شده است.

رییس شورای قضایی استان ضمن اعلام آمادگی دادگستری گیلان در راستای حل مشکلات قضایی دانشگاه افزود: دادگستری این توانایی را دارد که در کنار پژوهش های حقوقی زمینه استفاده از ظرفیت همکاران قضایی با حضور در بین دانشجویان را فراهم نماید و انتظار می رود دانشگاه نیز با تولید مقالات علمی مناسب و تحلیل های کارشناسی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه موثر باشد.

گفتنی است، در پایان این جلسه تفاهم نامه ای نیز در راستای افزایش همکاری های علمی و پژوهشی به امضای طرفین در آمد.

کد خبر 6093239

دیگر خبرها

  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • از معلم جان روشن یافتیم‌
  • طوفان لحظه‌ای، رگبار و رعدوبرق آسمان اصفهان را فرامی‌گیرد / کاهش ۶ درجه‌ای دما
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره گیری از تولیدات علمی و پژوهشی جامعه دانشگاهی گیلان
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • نقش‌آفرینی بانوان خراسان شمالی در کاهش آسیب‌های اجتماعی محوری است
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر