Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@23:05:29 GMT

سعیدی: ۴۵۱۱ مورد مشاوره برای ورزشکاران داشتیم

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۱۸۷۵۰

سعیدی: ۴۵۱۱ مورد مشاوره برای ورزشکاران داشتیم

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: مرکز روانشناسی ما بسیار فعال است و ۴۵۱۱ مورد مشاوره برای ورزشکاران داشتیم. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در دیدار با اهالی رسانه و در نشست خبری در مورد فعالیت‌های آکادمی ملی المپیک اظهار داشت: آکادمی ملی المپیک سال 81 توسط رئیس وقت کمیته بین المللی المپیک افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختار آکادمی به این صورت دارد که دو معاونت آموزش و پژوهش و اجرایی و چند دپارتمان تخصصی داریم و فعالیت‌های تخصصی را انجام می‌دهند.  ما دو مرحله طرح بورسیه امیدها و ستاره‌ها داشتیم.

او ادامه داد: در زمان شیوع کرونا مجبور به برگزاری کمپ‌های مجازی و مشاوره‌های آنلاین شدیم. مهم‌ترین دستاورد مرکز پزشکی  آکادمی ملی المپیک تاسیس دپارتمان قلب و ورزش و دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی است. دپارتمان پیشگیری  از آسیب‌های ورزشی کمک می‌کند که فدراسیون‌ها متوجه شوند کدام ورزشکار آنها مستعد آسیب است و پس از آن پیشگیری کنیم. مرکز روانشناسی ما بسیار فعال است و 4511 مورد مشاوره برای ورزشکاران داشتیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به فعالیت‌های مختلف آکادمی، خاطرنشان کرد: دپارتمان قلب ما فعالیت‌های زیادی داشته و 2 وبینار بین‌المللی برای پیشگیری از آسیب‌های ورزشی داشتیم. روانشناسی ما هم فعالیت‌های گسترده‌ای داشت و بیش از 4 هزار مورد جلسات مشاوره‌ای برگزار کردیم.

فخری: اعزام 26 رشته از ایران به بازی‌‌های آسیایی نهایی شده است/ هر چیزی که فدراسیون‌ها بگویند را قبول نمی‌کنیم

 

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک ملی المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۱۸۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت درباره جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش اظهار داشت: به منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی ساختارمند، مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید.

وی با بیان این­که این اساسنامه به تایید شورای نگهبان رسیده است، عنوان کرد: اساسنامه صندوق برای اجرا، امروز از سوی دفتر هیئت دولت به دستگاه­‌های اجرایی ابلاغ شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: مطابق قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۳۹۹، همه قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در همه رشته­‌ها و همچنین قهرمانان و پیشکسوتان جانباز، نابینا، ناشنوا و معلول باید مورد حمایت قرار بگیرند. این صندوق، در راستای اجرایی شدن این وظیفه قانونی، حمایت مؤثر­تری از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی انجام خواهد داد.

بهادری جهرمی با بیان این موضوع که در اساسنامه صندوق، ۱۱ وظیفه حمایتی برای قهرمانان و ورزشکاران پیش­‌بینی شده است، گفت: زیرساخت اعطای انواع تسهیلات اعتباری، از جمله وام­‌های مسکن، ازدواج و اشتغال طبق این اساسنامه فراهم شده است که پس­ از تأمین منابع می­‌تواند به­ تدریج این موارد اجرایی شود.

وی با بیان این­که بخشی از منابع و فعالیت­‌های صندوق می‌تواند به تسهیل بیمه­‌های اجتماعی ورزشکاران و پیشکسوتان تخصیص پیدا کند، گفت: صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان، علاوه بر منابعی که در اختیار دارد، می­‌تواند از تسهیلات مالی و اعتباری بانک­‌ها و مؤسسات مالی نیز در راستای حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی استفاده کند.

سخنگو و دبیر هیئت دولت با اشاره به این موضوع که مطابق اساسنامه­‌ای که ابلاغ شده، دو نفر از رؤسای فدراسیون­‌های ورزشی نیز عضو هیئت امنای صندوق خواهند بود، گفت: وزیر ورزش و جوانان، رئیس هیئت امنای صندوق است. علاوه بر این، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعضای هیئت امنای صندوق هستند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: ۵ محل برای تأمین منابع مالی صندوق در اساسنامه پیش­‌بینی شده که ردیف‌های مالی در قوانین بودجه سالانه، یکی از این منابع است.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران ایرانی در میادین ورزشی و به­‌خصوص بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی ایران که با کسب مدال‌های رنگارنگ در میادین ورزشی، پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز درمی­‌آورند، شایسته حمایت­‌های مؤثر و مستمر هستند. دولت سیزدهم به همین­ منظور اساسنامه صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش را مصوب و ابلاغ کرد. ان­‌شاءالله با آغاز فعالیت­‌های این صندوق، حمایت­‌های عملی بیشتری از این عزیزان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • امیدواریم در المپیک پاریس بیش از ۳۵ سهمیه کسب کنیم / خیلی سخت است المپیک لندن را تکرار کنیم + فیلم
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • رمزگشایی از محرومیت ورزشی روسیه/ نوبت اسرائیل هم می رسد؟
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟