Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار نصرالله فتحیان؛ مسئول بهداری رزمی دفاع مقدس در گفت‌وگو با ایسکانیوز درخصوص وجه اجتماعی شخصیت شهید قاسم سلیمانی گفت: در آستانه  دی ماه و شهادت سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی و ورود به دهه دوم فاطمیه هستیم و این ایام را تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم که خداوند بزرگ آنچه در قلبم در مورد شهید سلیمانی وجود دارد، بر زبانم جاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من در عملیات فتح المبین توفیق آشنایی با شهید سلیمانی در منطقه جنگی جنوب را پیدا کردم. با توجه به مسئولیت من در آن عملیات که در حوزه پزشکی و بهداری بود، عرض می‌کنم که یکی از خصوصیات شهید سلیمانی توجه به منابع انسانی بود. در حقیقت برای ایشان منایع انسانی مهم‌ترین سرمایه محسوب می‌شد که این نیروی انسانی شامل  سرباز ساده تا کسانی می‌شد که فرمانده عملیات بودند و لذا ایشان از این موضوع بسیار دلسوزی و مراقبت می‌کرد.

او ادامه داد: در آن روزها دست ما بسته و امکاناتمان محدود بود اما با همان امکانات محدود، سردار واحد محوری رزمی را در تیپ ثارلله که بعدها لشکر ثارالله شد، راه‌اندازی کردند که آن زمان من آقای ایزدی را به سردار معرفی کردم که در بخش بهداری رزمی از او استفاده کرد و ایشان امروز از فرماندهان شاخص مقاومت هستند. انصافا حاج قاسم از نیروها بسیار حمایت می‌کرد. سردار در برپایی اورژانس‌های عملیاتی، پست‌های امداد با وجود محدودیت امکانات بسیار همکاری می‌کردند و اولویتشان راه‌اندازی واحدهای امدادی و درمانی برای نجات جان مجروحان بود. البته اکثر فرماندهان جنگ این ویژگی را داشتند اما حاج قاسم توجه مضاعفی به نیروی انسانی داشت.

فتحیان عنوان کرد: در حوزه رعایت بهداشت تیپ که بعدها لشکر شد همت و تلاش بسیاری داشت و می‌گفت وقتی می‌خواهید به رزمنده‌ها غذا بدهید، غذایی آماده کنید که خوب طبخ شده باشد و بهداشت رعایت شود. این موضوعات مربوط به دهه شصت است و در واقع اهمیت موضوعات انسانی در نظر حاج قاسم را نشان می‌دهد. توجه به بهداشت محیط و در دسترس بودن آب بهداشتی و تمییز که در زبان آسان است اما در شرایط سخت جنگ و گرمای بالای ۵۰ درجه خوزستان و سرمای زیر ۲۰ درجه کردستان کار دشواری است از مواردی بود که سردار بسیار مورد توجه قرار می‌داد.

او اضافه کرد: به دلیل موقعیتی که لشکر ثارلله در کرمان پیدا کرد، کادر پزشکی استان داوطلبانه به لشکر ثارلله می‌پیوستند و شاید یکی از انگیزه‌های آن‌ها نوع نگاه و توجه فرمانده لشکر به حوزه بهداشت و درمان بود که هم شرایط را مدیریت می‌کرد و هم مهربانی داشت. این موضوع تا پایان جنگ ادامه داشت و حاج قاسم تک تک به مجروحان سر می‌زد یا دورادور نحوه رسیدگی به شرایطشان را پیگیری می‌کرد و فرقی بین رزمنده‌های ساده و فرماندگان قائل نمی‌شد و این رفتار برای رزمندگان دلگرم کننده بود. سردار رنج مجروحیت را چشیده بود و سختی آن را درک می‌کرد.

مسئول بهداری رزمی دفاع مقدس بیان کرد: سردار سلیمانی بعد از جنگ در دهه ۷۰ تاکید داشتند که برای مردم کم‌تر برخوردار کرمان بیمارستانی ایجاد کنند و این نگاه یک فرمانده است و در همان سال‌ها پیگیری کردند که مجوز بیمارستان را در کرمان به نام حضرت فاطمه سلام الله که نامش را هم به واسطه ارادت به حضرت انتخاب کردند، بگیرند و بعد از آن که فرمانده نیروی زمینی قدس سپاه شدند، در جنوب شرق کشور و زاهدان بیمارستانی ساختند. این بیمارستان‌ها  در مناطق محروم ساخته شدند و با وجود اینکه در بیمارستان‌های نظامی اولویت با  نیروهای رزمی است اما سردار به واسطه نگاه اجتماعی که داشت معتقد بود که باید درهای بیمارستان به روی مردم محروم باز باشد و نظارت می‌کرد که خدمات خوبی بگیرند. سردار در همه مراحل ساخت بیمارستان‌ها نظارت می‌کرد و حتی برای تامین امکاناتی نظیر سیتی اسکن، رادیولوژی و غیره خود پیگیری می‌کرد.

بیمارستان‌های صحرایی که در جنگ با داعش تشکیل شدند

او افزود: در مجموعه نیروی قدس بخش پزشکی قوی نداشتیم و واقعا دوران مسئولیت ایشان دوران توسعه حوزه پزشکی و درمانی بود. ایشان این حوزه را در جبهه لبنان، عراق و سوریه هم تقویت کرد البته این واحدها با نیروهای همان کشورها اداره می‌شد تا نیروهای حشدالشعبی، دفع الوطنی و نیروهای فاطمیون و گروه‌های مختلف بتوانند از واحدهای درمانی خدماتی دریافت کنند و به مجروحانشان رسیدگی شود و در این مراکز برای آحاد مردم همان کشورها هم باز بود. البته در دوران فرماندهی سردار در مواجهه با داعش ده‌ها بیمارستان صحرایی برپا شد و بعد از آنکه عملیات از تب و تاب می‌افتاد دستور می‌داد که کادر پزشکان نروند تا مردم از این مراکز درمانی استفاده کنند. در آن زمان متخصص اطفال، زنان و کودکان و داخلی که همراه خود نبرده بودیم اما ایشان اصرار داشت که این تخصص‌ها هم تامین شود و احمدلله نیروهای علاقه‌مند از ایران و دیگر کشورها هم مراجعه می‌کردند و چندین زایمان در این مراکز صحرایی انجام شد.

فتحیان  توضیح داد: ما خیریه‌ای تحت عنوان امدادگران عاشورا و متوسلین به حضرت زهرا سلام الله داریم که ۲۰ سال است که افتتاح شده و مرکز بیماران سرطانی و فقیر است و من هشت سال پیش به سردار گفتم که حاج قاسم من بسیار دوست دارم که اسم شما هم در این خریه باشد. سر دار گفت: من چه می‌توانم بکنم؟ و پاسخ دادم که همین که اسم شما باشد و ما را راهنمایی کنید از شما ممنون خواهیم بود اما سردار گفت: بودن اسم من به درد نمی‌خورد اگر در کرمان کار خیری دارید به من بگویید. گفتم که اتفاقا این خیریه هنوز در کرمان فعال نشده و سردار گفت اگر سفری به کرمان داشتم به موضوع رسیدگی می‌کنم و در نهایت سردار خیریه امدادگران عاشورا را در کرمان راه اندازی کرد. من باور نمی‌کردم که حاج قاسم با همه دغدغه‌ و مشغله‌ای که داشتند به راه اندازی یک خیریه فکر کنند.

 او در پایان گفت: چهارسال پیش بود که حاج قاسم تماسی با من گرفت و گفت که مردم یمن خیلی فقیر هستند و از نبود دارو می‌میرند و من از شما می‌خواهم که از اعتباراتت برای تامین داروی مردم استفاده کنی و پول هم نداریم، ببین چه کاری می‌توانی انجام دهی؟ ببینید که چطور یک فرمانده جنگ و عملیات نگران مردم است و در نهایت ما پیگیری کردیم و خدا هم لطف کرد و دارو تامین شد. بعدها سردار به من گفت که می‌دانی آن داروها چقدر از مردم یمن را نجات داد؟ و شروع کرد به تشکر کردن در واقع بسیار آدم قدردانی بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1123732 برچسب‌ها شهید قاسم سلیمانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شهید قاسم سلیمانی بیمارستان ها حاج قاسم راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید

به گزارش همشهری آنلاین فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس نسبت به ایجاد مراکز غیرقانونی مبتنی بر زدو بند، به بهانه توقیف خودروی بی‌حجاب ها، هشدار داد.

سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت:????در توقیف خودرو بی حجاب ها وقتی راننده می تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که راننده هزینه ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه ها را بدهد.
وی افزود: ولی در توقیف خودروی بی حجاب ها این نباشد که یک عده ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.

کد خبر 847163 برچسب‌ها احمد رضا رادان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • به برکت نگاه اسلام، شاهد ارتقای جایگاه کار و کارگر پس از انقلاب هستیم
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم
  • سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • اتمام حجت سردار رادان در ماجرای توقیف خودروها | این هزینه‌ زیاد را مردم تحمیل نکنید
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود