Web Analytics Made Easy - Statcounter

میرحامد اختری روز چهارشنبه در جریان برگزاری پویش ایران سبز همزمانت با سراسر کشور در استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاشت این تعداد نهال با لحاظ نهال‌های مربوط به زراعت چوب، جنگل‌کاری های جدید و در اختیار قراردادن نهال به مردم و دستگاه‌ها در استان گیلان غرس می شود.

وی با بیان اینکه نهال ها رایگان در اختیار مردم و دستگاه ها قرار می گیرد، بیان داشت: این نهال ها بیشتر بومی و پهن برگ و با توجه به شرایط آبی و هوایی و سازگاری با استان گیلان هستند ضمن اینکه در زراعت چوب از صنوبر استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با بیان اینکه نهالکاری امسال نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد، اضافه کرد: سال گذشته غرس یک میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال در گیلان در نظر گرفته شده بود.

وی اظهار داشت: کاشت این میزان نهال در سال جاری از امروز "چهارشنبه" با اجرای پویش ایران سبز ، ایران قوی "هر ایرانی یک درخت" با هدف فرهنگ سازی و حساسیت مردم نسبت به کاشت نهال آغاز شده است.

وی با اشاره به نقش مهم مردم و همکاری آنها برای کاشت نهال و حفظ منابع طبیعی در استان گیلان اظهار داشت: حفظ جنگل و جنگل کاری بدون حضور و کمک مردم انجام نمی شود در این ارتباط به به همکاری مردم نیاز است.

پویش ایران سرسبز، ایران قوی "هر ایرانی یک درخت" همزمان با سراسر کشور با هدف توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ غرس نهال با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان در فاز شمالی پارک جنگلی سراوان شهرستان رشت با کاشت نمادین نهال آغاز شد.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

برچسب‌ها رشت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان رشت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۰۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قطع درختان تنومند در خلخال (عکس) قطع درختان در پارک جنگلی مشگین‌شهر!

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • درخت 500 ساله در گیلان قربانی بی‌توجهی (فیلم)
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • ‌قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی امامزاده ابراهیم شفت ‌محرز شد
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • صحنه‌هایی دردناک از ‌وضعیت مردم پس از آتش‌سوزی گیلان | فیلم
  • مراسم عزاداری امام جعفر صادق علیه السلام در لنگرود