Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:18:26 GMT

متوسط رشد سرمایه گذاری طی چهار سال منفی بوده است

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۱۷۱۶

متوسط رشد سرمایه گذاری طی چهار سال منفی بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، مفید غلامی راد ظهر چهارشنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان مازندران با بیان اینکه متوسط نرخ رشد اقتصادی کشور بین سال‌های ۱۳۴۱ تا ۱۳۹۹ حدود ۳.۸ درصد بوده است، افزود: سرانه تولید ناخالص داخلی هر ایرانی طی سال‌های ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۹ سالانه ۸۶ میلیون ریال تا ۷۷ میلیون ریال (در سال ۱۳۹۹) در نوسان بوده است که با توجه به شاخص تورم قابل تأمل و تعمق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامی راد ضمن تشریح روند تشکیل سرمایه ناخالص به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ اظهار داشت: طی چهار سال اخیر متوسط رشد تشکیل سرمایه منفی بوده که متأسفانه توان جبران استهلاک سرمایه را نداشته است.

وی با اشاره به سهم استان مازندران از محصول ناخالص داخلی بدون محاسبه نفت به قیمت ثابت در سال ۱۳۹۷ به میزان ۴ درصد، افزود: ۷۰ درصدGDp کشور در ۱۰ استان از جمله مازندران تولید می‌شود.

غلامی راد در این جلسه با تشریح روند تورم از سال ۱۳۵۳ تا سال ۱۳۹۹ وهدفگذاری کنترل تورم و ثبات اقتصادی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: در صورت دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی مندرج در سند چشم انداز در لایحه بودجه شش سال زمان لازم است که در سال ۱۴۰۷ به تولید با رشد مداوم سه درصدی در دهه ۹۰ دست یابیم.

وی ضمن تشریح هدفگذاری رشد تولید ناخالص داخلی در بخش‌های مختلف به تبیین سهم و درصد رشد استان مازندران به تفکیک بخش - شهرستان پرداخت و افزود: با توجه به اینکه در سند چشم‌انداز مقرر بود سهم ارتقای بهره وری ۲.۸ از ۸ درصد باشد اما به دلیل وضعیت نامناسب سرمایه‌گذاری این سهم در سال آینده به ۳.۵ درصد باید برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران سرمایه گذاری مورد نیاز برای تحقق رشد مورد نظر دولت به قیمت جاری را سه هزار و ۴۶۱ همت بیان کرد و گفت: برای این منظور بانک‌ها در سال آتی می‌بایست به میزان ۹۰۷ همت در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند و مابقی اعتبار لازم از محل بازار سرمایه، بودجه عمومی دولت، منابع داخلی شرکت‌های دولتی، صندوق توسعه ملی و استانی و آورده بخش خصوصی تأمین شود.

کد خبر 5387265

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان مدیریت و برنامه ریزی جذب سرمایه گذاری ساری ویروس کرونا بوشهر قاسم سلیمانی 9 دی آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا سویه اومیکرون کرونا ایلام آلودگی هوا خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان

ناظریه  با بیان اینکه ۳۰ دستگاه اجرایی و ستادی در راستای ایجاد اشتغال در سامانه رصد تعهد دارند، گفت: سال ۱۴۰۲ مجموع تعهدات دولت برای اشتغالزایی در گرمسار ایجاد ۲ هزار و ۵۸۴ شغل و در آرادان ۶۱۱ فرصت شغلی جدید بود که قریب به چهار هزار شغل در غرب استان ایجاد شد.

وی افزود: از این آمار سهم گرمسار ایجاد سه هزار و ۵۸ فرصت شغلی با تحقق ۱۱۸ درصد و سهم آرادان با ایجاد ۸۹۶ فرصت شغلی جدید با تحقق ۱۴۶ درصد بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد صنایع سمنان در غرب استان مستقر است، خاطرنشان کرد: با توجه به شاخص رشد صنایع نسبت به رشد جمعیتی در غرب استان، این منطقه طی سال‌های آینده با کمبود نیروی کار مواجه می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • سهم ۲۴ درصدی مرکبات و کیوی در تولید ناخالص مازندران
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • افزایش توان صادراتی زنجیره مرغ مازندران