Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالگرد شهادت سردار سلیمانی و حماسه ۹ دی/ مذاکرات وین/ طرح مالیات بر عایدی سرمایه و ... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، نهایی شدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت که یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام این خبر گفت که طرح مالیات بر سوداگران طلا، سکه، ارز و مسکن(مالیات بر عایدی سرمایه) یکشبه هفته آینده ( ۱۲ دی) به هیات رییسه مجلس برای قرار گرفتن در نوبت بررسی صحن علنی ارجاع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی توانگر همچنین با اشاره به پیش بینی دولت برای مالیات در بودجه ۱۴۰۱ گفت: مبنای دولت برای افزایش ۶۲ درصدی مالیات نسبت به سال گذشته، افزایش پایه‌های مالیاتی، جلوگیری از فرار و اجتناب مالیاتی و موارد دیگر است. البته با توجه به احکام مندرج در تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۱، شاهد رشد معافیت‌ها هستیم که با افزایش ۶۲ درصدی مالیات همخوانی ندارد.

در سالگرد حماسه ۹ دی محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز ضمن گرامیداشت  این روز گفت: مردم در ۹ دی ثابت کردند که خداباوری و مردم باوری دو رکن اصل بقا و پیشرفت انقلاب اسلامی در دهه های اخیر بوده است.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: آنچه از مرور ایام الله انقلاب اسلامی برای همه ما آشکار می شود آن است که ما مسئولان باید در هر لحظه بیش از قبل به وظایف خود در قبال این همه فداکاری و مجاهدت مردم عمل کنیم و کمترین وظیفه ما در قبال مردم حل مسائل معیشتی مردم و به خصوص مدیریت گرانی هاست.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

فتنه سال ۸۸ حادثه‌ای تلخ و در عین حال الهام بخش و آموزنده بود

مردم با حضور در صحنه بساط فتنه گران را در سال ۸۸ برچیدند

مردم در ۹ دی ماه سیلی محکمی به سران فتنه زدند

***

دومین روز از دور هشتم مذاکرات، موضوع رفع تحریم‌ها و چگونگی اجرای آن و نیز اقدامات هسته‌ای به صورت دو جانبه و چندجانبه برگزار شد و مقامات ایران تاکید کرده اند که بهره مندی ایران از عادی سازی روابط تجاری با جهان طبق برجام نباید مختل شود و هرگونه تحریم مغایر با این مساله و تحت هر برچسب و دسته بندی باید رفع شود.

در توافق هسته‌ای که در سال ۲۰۱۵ به دست آمد، آمریکا و دیگر اعضای برجام از هرگونه اقدامی که عادی سازی روابط اقتصادی و تجاری ایران را تحت تاثیر منفی قرار دهد منع شدند. برجام بر مبنای توازن میان منافع اقتصادی و محدودیت‌های هسته‌ای ایران از این توافق شکل گرفت از این رو انتفاع اقتصادی ایران ملاک مهمی برای اجرای مطلوب و دوباره‌ی برجام است.

پس از این مذاکرات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که تاکنون پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین طی هفته‌ی اخیر حاصل شده است. البته، هنوز برای گفتن این‌که پیشرفت در مذاکرات تا چه حد بنیادی است، زود است.

ند پرایس در بخش دیگری از سخنانش خواستار خویشتن‌داری ایران در فعالیت‌های هسته‌ایش شد و افزود: همچنین ایران باید در وین از خود فوریت نشان دهد.

فضاسازی های اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه زمان در مذاکرات وین در حال از دست رفتن است و رایزنی ها باید هرچه زودتر به نتیجه برسد واکنش میخائیل اولیانوف را در پی داشت که  معتقد است اکنون زمان تهدید ایران به اعمال فشار بیشتر نیست.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی می گوید: این احساس فوریت کمی اغراق آمیز است. بله، فوریت وجود دارد اما اجازه دهید کمی محتاط باشیم. بیایید ضرب الاجل های مصنوعی و ساختگی تعیین نکنیم.

همچنین شبکه سعودی العربیه به نقل از "برخی دیپلمات‌ها" با تاکید بر اینکه تنها چند هفته با رسیدن به توافق درخصوص برنامه هسته‌ای ایران فاصله داریم اعلام کرد: به نظر می رسد که اوایل فوریه تاریخ واقعی پایان مذاکرات باشد.

خبرهای دیگر مرتبط با مذاکرات را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

دیدار دوجانبه باقری و مورا در وین/ مذاکرات امروز در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه می‌یابد

ابراز خوش‌بینی دیپلمات ارشد روس درباره مذاکرات وین

سه مسأله اساسی برای ایران در مذاکرات وین

مشارکت در مذاکرات وین از مهمترین نتایج سیاست خارجی مسکو در ٢٠٢١

***

در آستانه دومین سالگرد ترور سردار سلیمانی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه اعلام کرد: تا دو ماه دیگر کیفرخواست پرونده عاملان ترور شهید برای تشکیل دادگاه به دادگستری تهران ارسال خواهد شد.

کاظم غریب آبادی افزود: مراحل تکمیل پرونده به گونه‌ای پیش می رود که دادگاه عاملان ترور شهید سلیمانی تا قبل از پایان سال تشکیل شود.

آیت الله احمد جنتی هم در جلسه شورای نگهبان با اشاره به «جنایت آمریکا در ترور شهید سلیمانی» اظهار کرد: اگر این شهادت‌ها نبود، این تاریخ درخشان هم رقم نمی خورد و قطعا شهدا به خصوص حاج قاسم سلیمانی ظرفیت الگو شدن برای جوانان را دارند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

اخبار دیگر در این زمینه را در لینک های زیر بخوانید.

برنامه های دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در تهران

هیچ کس به اندازه ژنرال سلیمانی برای شکست داعش تلاش نکرد

حاج قاسم همیشه در مشکلات کنار مردم بود

برگزاری مراسم یادبود "شخصیتی که معادلات قدرت را تغییر داد" در سوریه

مدیون حاج قاسمیم

برنامه‌های فلسطینیان مقیم سوریه در سالگرد شهادت سردار مقاومت

***

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز  (چهارشنبه) هشتم دی ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماليات مذاکرات برجامی 9 دي شهید سلیمانی مذاکرات وین ترور شهید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • قدردانی از معلمان و مدیران نمونه شهرستان فامنین
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر