Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@08:27:06 GMT

گفت‌وگوی علی باقری و انریکه مورا در وین

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۰۲۲۱۳۸

گفت‌وگوی علی باقری و انریکه مورا در وین

علی باقری و انریکه مورا امروز در وین به گفتگو نشستند و گفتگو‌ها نیز در سطوح مختلف در پایتخت اتریش در جریان است.

به گزارش فارس، امروز (چهارشنبه) هشتم دی ماه علی باقری رئیس هیات مذاکره کننده ایران و «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین با یکدیگر دیدار و به گفتگو نشستند.

روز گذشته نیز گفتگو‌های دو و چندجانبه با تمرکز بر موضوع رفع تحریم برگزار شد و کارگروه مرتبط با موضوعات هسته‌ای نیز تشکیل جلسه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتگو‌ها در وین امروز در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه خواهد یافت.

دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از عصر دوشنبه ششم دی ماه در شهر وین آغاز شد. در این نشست روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت. در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفتگو‌ها بحث و تبادل نظر شد.

علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان در این نشست با اشاره به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در دور پیشین، بر لزوم رفع تحریم‌ها و ارائه تضمین‌های عینی و کافی از سوی طرف مقابل و راستی‌آزمایی این اقدامات تأکید کرد و گفت که هیأت ایرانی مانند دور قبل برای تعامل جدی و پیشبرد گفتگو‌ها آمادگی کامل دارد.

در این نشست، تمامی هیأت‌ها به پیشرفت حاصل شده در دور پیشین گفتگو‌ها اشاره کرده و برای ادامه رایزنی‌های فشرده اعلام آمادگی کردند و همچنین عنوان شد که اغلب پیشنهادات ایران، در متن جدید گنجانده شده است. در پایان نشست مقرر شد که مذاکرات و کار بر روی متن از روز سه‌شنبه هفتم دی ماه در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد.

لازم به ذکر است، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیروز (سه‌شنبه) هفتم دی ماه نیز در جمع خبرنگاران به مذاکرات فعلی وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: مذاکرات در مسیر خوبی قرار دارد. مهم این است که ما یک متن مشترک و واحدی را الان در اختیار داریم که تیم مذاکره کننده ما بر روی آن متن تمرکز کرده و طرف‌های مقابل هم نسبت به موضوعاتی که ما درون پرانتز قرار دادیم، یعنی موضوعات اختلافی، تمرکز دارند.

وی با ذکر این نکته که این جمع‌بندی لازم در دو دور قبلی مذاکرات در دولت جدید انجام شده، یادآور شد: ما سرگرم توافق بر روی نقاط اختلافی که در داخل پرانتز در آن متن ذکر شده هستیم و تیم‌ها به شدت مشغول هستند.

وزیر خارجه بیان کرد: با ۱+۴ گفتگو می‌شود و اتحادیه اروپا و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا فعالانه تلاش می‌کند که به نقش هماهنگ کننده خودش ادامه دهد. ما فکر می‌کنیم اگر طرف‌های مقابل با حسن نیت این مذاکراتی که در این مرحله شروع شده را ادامه دهند، دست یافتن به یک توافق خوب برای همه طرف‌ها شدنی است و می‌توانیم این هدف را محقق کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره احتمال توافق در مذاکرات وین نیز اظهار داشت: حتی اگر جدیت در کنار حسن نیت در طرف‌های مقابل در مراحل آینده مذاکرات دیده شود، رسیدن به یک توافق زود و در آینده نزدیک هم متصور است. 

گفتنی است، وین پایتخت اتریش در دور هفتم مذاکرات نیز ۱۴ روز میزبان هیأت‌های مذاکره کننده بود. مذاکراتی که هشتم آذر ماه آغاز و ۱۲ آذر برای مشورت طرف‌های اروپایی درباره دو پیشنهاد طرف ایرانی با تنفسی چند روزه متوقف شد و دوباره ۱۸ آذر ماه از سر گرفته شد. البته در این میان آنگونه که حسین امیرعبداللهیان اعلام کرد کارشناسان ایرانی در وین باقی ماندند تا به مذاکرات ادامه دهند. نیمه دوم مذاکرات نیز از ۱۸ آذر ماه آغاز و جمعه ۲۶ آذر ماه با برگزاری نشست اختتامیه کمیسیون مشترک برجام پایان یافت و مقرر شد که هیأت‌ها به پایتخت‌ها مراجعت کنند و بزودی به وین بازگردند.

«علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه بعد از این نشست اعلام کرد که در دور هفتم مذاکرات به دو سند جدید مذاکراتی در موضوع تحریم‌ها و هسته‌ای دست یافتیم که این‌ها دیگر سند پیش‌نویس مذاکرات ۲۰ ژوئن نخواهند بود، بلکه دو سند جدید است که بر اساس مواضع ایران مبنای مذاکراتی خواهد بود که در آینده نزدیک در وین آغاز می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: علی باقری انریکه مورا مذاکرات وین مذاکره کننده انریکه مورا رفع تحریم علی باقری تحریم ها گفتگو ها آذر ماه دی ماه طرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان

ایسنا/لرستان فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) از حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی استان در بیمارستان تخصصی فرهادآباد شهرستان دلفان خبر داد.

سردار نعمت الله باقری روز جمعه 7 اردیبهشت در حاشیه برپایی بیمارستان تخصصی فرهادآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به عملیات غرورآفرین حاج عمران و اینکه بخش زیادی از رزمندگان و جوانان استان در این عملیات بودند و به فیض عظیم شهادت رسیدند این مجموعه یک اردوی جهادی و بیمارستان صحرایی با این نام برپا کردند.

 وی ادامه داد: سال گذشته قریب به ۷۰ هزار نفر توسط همین تیم‌ها در زمینه‌های سونوگرافی، دندانپزشکی و... را ویزیت کردند.

باقری اضافه کرد: امروز نیز در شهرستان دلفان بیش از ۲۰ تخصص در حوزه‌های مختلف، ۲۰ پزشک عمومی و ۲۰ دندانپزشک کلا بیش از ۲۷۰ نفر کادر پزشکی در این شهرستان حضور پیدا کردند و تا پایان امشب ادامه خواهد داشت.

سردار باقری بیان کرد: برای تحقق شعار سال برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، جهش تولید با مشارکت مردم در کنار بیمارستان صحرایی توسط بسیج سازندگی شهرستان و سپاه حضرت ابوالفضل بر پا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری در نشست بریکس چه گفت؟
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه