Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهشی و فناوری در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت گاز خراسان رضوی و پارک علم و فناوری خراسان برای هوشمندسازی شبکه توزیع گاز از تمایل وزارت نفت برای گام برداشتن به‌سوی حوزه هوشمندسازی و استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها در این زمینه خبرداد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز استان خراسان رضوی، وحیدرضا زیدی‌فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهشی و فناوری در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت گاز خراسان رضوی و پارک علم و فناوری خراسان، گفت: موضوع هوشمندسازی از مواردی است که به‌طور جد در دستور کار وزارت نفت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که صنعت نفت بی‌شک به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند، افزود: زمینه این مهم از طریق امضای قرارداد با شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان داخلی انجام می‌شود.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهشی و فناوری ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در زمینه هوشمندسازی کمک بسیاری به صنعت نفت و گاز کنند، وزارت نفت ضمن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تلاش می‌کند تا با یک سیاست‌گذاری درست در مسیر تحقق اهداف عالی کشور حرکت کند.

زیدی‌فر اقدام‌های پژوهشی شرکت گاز خراسان رضوی را ستود و بر توسعه فعالیت‌های پژوهشی در صنعت نفت و گاز کشور تأکید کرد.

در ادامه این آیین، حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: در نظر داریم با امضای قراردادی بین مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران و پارک علم و فناوری خراسان هوشمندسازی شبکه گاز شهری برای نخستین بار در کشور به‌صورت پایلوت در مشهد اجرا شود.

وی افزود: در این طرح با استفاده از هوش مصنوعی بهره‌برداری حوزه گازرسانی در خطوط انتقال و توزیع از ایستگاه‌های TBS تا درب منازل هوشمندسازی می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی، مدیریت بهینه فشار گاز در خطوط توزیع، استفاده از موتور آفلاین با قابلیت شبیه‌سازی و ارائه راهکار بالانس شبکه گاز مبتنی بر هوش مصنوعی، پیش‌بینی هوشمندانه مصرف کوتاه‌مدت ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه به تفکیک مناطق، ایجاد دیسپچینگ هوشمند با نظارت بهنگام، کنترل بهینه و گسیل بهینه منابع از اصلی‌ترین آورده اجرای این طرح خواهد بود.

رضا قنبری، رئیس پارک علم و فناوری خراسان هم با بیان این مطلب که این پارک رتبه نخست مباحث انرژی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری در استان خراسان رضوی با توجه به توانمندی بالای خود می‌توانند کمک شایانی به وزارت نفت و صنعت گاز در حوزه هوشمندسازی انجام دهند.

شایان یادآوری است که قرارداد هوشمندسازی شبکه توزیع گاز شهر مشهد به‌عنوان نخستین قرارداد هوشنمدسازی کشور به‌زودی بین شرکت ملی گاز ایران و پارک علم و فناوری خراسان امضا و عملیات اجرایی آن توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این استان اجرا می‌شود.

منبع: شانا

کلیدواژه: امضای قرارداد پارک علم و فناوری خراسان شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی وزارت نفت شرکت گاز صنعت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی، گفت: عملیات احداث قطار «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد و با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی به همراه جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسئولان از پروژه ملی قطار «مشهد - گلبهار - چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید افزود: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.

داعی با بیان این مطلب که عملیات احداث قطار «مشهد-گلبهار-چناران»سرعت می‌گیرد افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است، پروژه قطار حومه‌ای «مشهد - گلبهار - چناران» در سال 84 به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال 91 عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل 40 کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دستیار هوشمند خانگی/ هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • امضای قرارداد مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در اصفهان
  • سرعت پیشرفت صنعت با حوزه سرمایه‌گذاری متناسب نیست
  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • افتتاح کنفرانس بین‌المللی توزیع نیروی برق در زنجان
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی