Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی گفت: باید با جهادِ تبیین و تشکیل جبهه مقاومت رسانه‌ای از مکتب و اندیشه‌های حاج قاسم حفاظت کنیم؛ جهاد تبیین و مقابله با جریان تحریف از وظایف رسانه‌ها است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اکبر نصراللهی، رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در همایش علمی و پژوهشی «مکتب حاج قاسم؛ دانشگاه و رسانه» که در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی برگزار شد، سه محور شخصیتی حاج قاسم را مورد تبیین و بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محور اول، ویژگی‌های شخصیتی سردار است. محور دوم این است که اکنون در چه شرایطی قرار داریم و هدف دشمنان از ترور سردار چه بود و محور سوم اینکه ما و رسانه‌ها با کمک دانشگاه‌ها باید چه اقدام رسانه‌ای مناسبی برای سردار داشته باشیم.

نصراللهی دربارۀ محور اول در معرفی ابعاد مهم شخصیت سردار سلیمانی گفت: سردار صرفاً شخصیت در تراز انقلاب نیست بلکه حاج قاسم تراز تمدن اسلامی است. به حزب و گروه خاصی محدود نمی‌شود و طرفداران ایشان در همه جای دنیا هستند؛ از غیر مسلمانان تا قومیت‌های مختلف را فرا گرفته است. بنابراین تمام ویژگی‌های تراز تمدن از جمله اخلاص، تبعد، صداقت، ارتباط با همگان، جسارت و شجاعتش در ایشان جمع بود. در عین حال که انقلابی است، دیپلمات هم است. در این عرصه، دشمن‌شناسی، موقعیت‌شناسی و تصمیم‌گیری صحیح شاخص شخصیتی وی بود.
 
این استاد مدیریت بحران گفت: سردار سلیمانی استاد مدیریت بحران بود. هرچه شاخص‌های متعدد را مرور کردم، ندیدم فردی را که در بحران‌های داخلی و خارجی و بحران‌های قابل پیش‌بینی و یا غیر قابل پیش‌بینی و بحران‌های ملی و فراملی این قدر مسلط باشد. اگر ایشان نبود، خطر داعش در عصر حاضر احساس می‌شد.
 
عضو هیأت منصفه دادگاه‌های مطبوعاتی ادامه داد: در بحث مدیریت بحران محلی شگرد داشت. در نا امنی‌های سال 70 و 71 استان کرمان، ایشان توانست با مدیریت خودش یکسری اشرار مسلح را کنترل کند. در بحث تأمین امنیت کشور این شهید بزرگوار راهبردی را اتخاذ کرد که پیشگرانه، بازدارنده، فعال و فوق فعال بود.

نصراللهی با طرح این پرسش که باید به این پرسش پاسخ دهیم که چرا آمریکایی‌ها سردار را ترور کردند، گفت: ترور جسم سردار سلیمانی گام اول دشمن بود. او در وهلۀ بعد اقدام به ترور اندیشه و سلوک سردار کرد. با وجود ادعای کشورهای غربی به ویژه آمریکا در طرح مباحث آزادی، آنها تحمل هشتک‌های مرتبط با شهید و عکس‌ها و گفتمان درباره ایشان را ندارد. امروز به وضوح دیکتاتور رسانه‌ای و تروریسم رسانه‌ای را می‌بینیم؛ همگان دروغ بودن ادعای آمریکایی‌ها در آزادی بیان را فهمیدند.

این استاد دانشگاه در تبیین وظیفۀ رسانه‌ها در تبیین اندیشه‌های راهبردی شهید سلیمانی گفت: در چنین شرایطی که آمریکا جسم سردار سلیمانی و بعد مکتب فکری این شهید بزرگوار را هدف قرار داد، باید با جهادِ تبیین و تشکیل جبهه مقاومت رسانه‌ای از مکتب و اندیشه‌های حاج قاسم حفاظت کنیم؛ جهاد تبیین و مقابله با جریان تحریف از وظایف رسانه‌ها است؛ باید با جریان تحریف و نیز دیکتاتوری و تروریسم رسانه‌ای مقابله کنیم. پرداخت‌های شعاری و کلی از سردار نه تنها سودی ندارد بلکه گاهی آسیب هم دارد. با تشکیل جبهه رسانه‌ای و پرداختن مصداقی و مستمر می‌توانیم برای ترویج مکتب حاج قاسم کمک کنیم.

نصراللهی در جمع‌بندی ارائۀ خود گفت: تصور می کنم ما می‌توانیم با توصیف و تبیین اندیشه‌ها و آرمان حاج قاسم و اتخاذ راهبرد واقع‌نمایی، راهبرد شروعِ قبل از دیگران، راهبرد روایت اول و راهبردهای فعال و فوق فعال و با رویکردهای هم‌افزایی، کیفی و شبکه‌سازی، اندیشه‌های حاج قاسم را تبیین و صیانت کنیم. رسانه فقط اینستاگرام نیست. ما اگر از ظرفیت‌های دیگر رسانه استفاده کنیم، دشمن از هدفش ناکام می‌ماند. در پدیده ارتباط جمعیِ شخصی با استفاده از پلتفرم‌های مختلف، هر فردی یک رسانه است. اگر هر فردی احساس وظیفه کند، گام دوم دشمن در ترور اندیشه حاج قاسم نا کام می‌ماند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اندیشه های حاج قاسم سردار سلیمانی تشکیل جبهه اندیشه ها رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، دومین نشست هماهنگی رؤسای هیات‌های اندیشه‌ورز استانی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و اکثریت استان‌ها به صورت مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: باید از ظرفیت کل استان برای تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز استفاده شود؛ یعنی فقط دانشگاه مادر را نبینید. دانشگاه‌های دیگر، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه‌های پیام نور حتی فنی و حرفه‌ای، علمی کاربردی، شهرهای مختلف، شهرستان‌های مختلف، همه را ببینید.

وی ادامه داد:‌ گاهی اوقات در یک دانشگاه غیرمعروفی، یک نخبه‌ای وجود دارد که باید شناسایی شوند و از آنها استفاده شود؛ یعنی اولین تأکیدم این است که حلقه‌ شبکه نخبگانی کل استان را شناسایی کنید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: میزهای ما در ستاد علم و فناوری متنوع است، میزها باید با هیات‌های اندیشه‌ورز استانی در ارتباط باشند، هیات‌ها در آیین نامه ارتقاء، نقشه جامع علمی کشور، در سند هوش مصنوعی در سند فناوری کوانتومی نظرات خود را ارائه دهند، اگر در یک حوزه خاص، ویژگی برتری وجود دارد کمک بیشتری صورت گیرد البته انتظار نیست هر هیات اندیشه‌ورز در همه میزهای ما مشارکت کند ولی نفس مشارکت خیلی مهم است.

استاد خسروپناه ادامه داد:‌ ارتباط با هیات های اندیشه‌ورز دوسویه است؛ یک سوی آن دانشگاه‌ها هستند، یک سو هم ستاد علم و فناوری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانه‌اش. قرار نیست یک سری از اساتید، رؤسای دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی را سرکار بگذاریم، بگوییم حالا یک تشکیلاتی درست کرده‌ایم، هیات اندیشه‌ورز راه انداخته‌ایم و این طریقیت دارد، اگر قرار است نظرات هیات‌های اندیشه‌ورز بایگانی شود خواهشم این است این هیات‌های اندیشه‌ورز را تعطیل کنید، چرا مردم آزاری کنیم. اینها جمعی از نخبگان هستند که هر دقیقه‌شان ارزش معنوی دارد، سطر به سطر نکات دوستان باید در میزها بررسی شود و گزارش اعمال نظرات هم باید به استان‌ها داده شود؛

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است. در این شبکه همه باید پاسخگو باشیم؛ اولاً شفاف و ثانیاً پاسخگو و مسئولیت‌پذیر. این که ما هم عزیزان را به زحمت بیاندازیم، نظراتشان را بگیریم، شفاف و پاسخگو باشیم و بگوییم چقدر از این استفاده کرده‌ایم.

کد خبر 6094200

دیگر خبرها

  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد
  • تبیین و ترویج اندیشه های مهدوی در عصر شیخ الائمه
  • بیعتی دوباره با شهید راه مقاومت
  • جبهه مقاومت گنبد آهنین رسانه‌ای دشمن را از بین برد
  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود
  • نقش اصحاب رسانه در تبیین حفظ زیست عفیفانه و جایگاه متعالی زن، مادر و خانواده حائز اهمیت است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است