Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر یک تحلیلگر و ژنرال بازنشسته آمریکایی گفت که دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بیشتر از ایران برای دستیابی به توافق اشتیاق دارد.

«جک کین» تحلیلگر و ژنرال بازنشسته آمریکایی روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: من معتقدم که دولت بایدن بیشتر از ایران برای دستیابی به توافق اشتیاق دارد و این بخشی از مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۲۰۱۵ نیز وضع به همین شکل بود و علت اینکه توافق اصلی در این سال هم مورد انتقاد شدید قرار گرفت این بود که آمریکا تمایل داشت به هر قیمتی به توافق دست یابد و امروز هم با چنین شرایطی مواجه هستیم.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی ادامه داد: ایران هم اکنون مشغول غنی سازی اورانیوم در سطح ۶۰ درصد است و ذخایر آن ۱۰ تا ۱۲ مرتبه بیشتر از توافق اصلی است. آمریکا سعی بر بازگرداندن ایران به توافق دارد و چنین به نظر می رسد که ایران انعطاف نشان نمی دهد و هدفش تنها لغو تحریم ها است.

وی افزود: دولت بایدن می خواهد هر کاری را که ترامپ انجام داده است، رد کند. گمان می کنم کارزار فشار حداکثری علیه ایران بر اقتصاد آنها تاثیر چشمگیری داشت اما موجب بازگشت آنان به میز مذاکره نشد و منتظر بودند ببینند که ترامپ مجدداً انتخاب می شود یا خیر.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در عین حال مدعی شد که آمریکا در آن زمان با در اختیار داشتن اهرم فشار متحدان منطقه ای و توافقات سازش آنها با اسرائیل موسوم به توافق ابراهیم، قویترین موضع را در خاورمیانه داشت.

وی افزود: دولت جدید آمریکا تمام این موارد را کنار گذاشت که جای تاسف دارد و باید بگویم که ما در مذاکرات از موضع بالاتر برخوردار نیستیم.

گفتنی است که هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها عصر دوشنبه (به وقت وین) با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مو را معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفت.

در این نشست همچنین در خصوص نحوه ادامه گفتگوها بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 5387656

منبع: مهر

کلیدواژه: مذاکرات وین ایران ایالات متحده امریکا عراق روسیه رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا فلسطین افغانستان مسکو ولادیمیر پوتین سوریه ایران اوکراین ناتو مذاکرات وین عربستان سعودی ژنرال بازنشسته آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۵۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در هراس از توان موشکی و پهپادی ایران و با نادیده گرفتن عملیات وعده صادق و حمله به رژیم صهیونیستی مدعی شد که ایران باید سیستم‌های تسلیحاتی خود را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش ایرنا آستین با نادیده گرفتن موفقیت عبور موشک‌های ایران از لایحه‌های پدافند هوایی رژیم اسرائیل که ادعای غیرقابل نفوذ بودن آن را داشت، به خبرنگاران گفت: "از این حمله درس زیادی آموخته شده است. "

وی ادعا کرد: آن‌ها از مهمات زیادی استفاده کردند و هدف آن‌ها تحمیل خسارت قابل توجه در اسرائیل بود.

آستین در ادامه ادعا‌های خود گفت؛ "ایران باید کارآمدی سیستم‌های تسلیحاتی و برنامه ریزی خود را بررسی کند. فکر می‌کنم اسرائیل نشان داده است که توانایی قابل توجهی برای دفاع از خود دارد. "

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • هیئتی از مصر وارد اسرائیل شد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله