Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در این نشست که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، یکی از بازنشستگان از پرداخت نشدن حق منطقه جنگی به افراد بازنشسته انتقاد کرد و گفت: در قالب برنامه ششم توسعه به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های استان‌های محروم و جنگ‌زده، ‌بندی تحت عنوان ماده ۱۱۲ گنجانده شد که کسانی که در مناطق جنگی خدمت می‌کنند باید از مزایای مناطق جنگی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با گذشت قریب به یکسال پس از تصویب این طرح توسط مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان، سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگان کشوری در این خصوص تاکنون هیچ اقدامی انجام نداده‌اند.

او انجام ندادن بیمه آتیه‌سازان حافظ به تعهدات خود در پرداخت به موقع خسارات درمانی و چند نرخی بودن حق عضویت این بیمه از دیگر مشکلاتی بود که این بازنشسته به آن اشاره کرد و گفت: بازنشستگان باید ماه‌ها در انتظار طولانی برای تحویل پرونده‌های پزشکی درمان یا گواهی ارجاع به مراکز زیرپوشش برای دریافت هزینه انجام شده از مرکز خدمات درمانی خود باشند که هیچ راهکار مفیدی توسط مسوولین بیمه آتیه سازان حافظ در این خصوص انجام نگرفته است.  

همچنین یکی از نمایندگان بازنشستگان به آخرین وضعیت تعاونی مسکن فرهنگیان پرداخت و گفت: نزدیک به ۲۰ سال است در واگذاری زمین‌های شهرک دادگستری و فرهنگیان فاز ۳، باوجود دارابودن برگ واگذاری و سند، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

وی گفت: بیش از هزار نفر از فرهنگیان متقاضی ساخت و ساز در زمین های موردنظر چشم انتطار خانه دار شدن پس از سال ها هستند که نیاز به پیگیری و اقدام فوری در این راستا دارند.

معاون آموزشی وزارت آموزش و پرورش در صحبت های کوتاهی خطاب به نمایندگان بازنشستگان کرمانشاه گفت: تمام مطالبی که در این جلسه عنوان شد به رسم امانت به مسوولان بالا دست منتقل خواهم کرد.

«رضوان حکیم زاده» افزود: صحبت های شما منطقی و مستند بر قوانین بود و این نشان از فرهیختگی بالای فرهنگیان کرمانشاه دارد.

استاندار کرمانشاه هم در این جلسه گفت: با پیگیری‌های فراوان مسوولان استان از طریق ستاد کل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی پرداخت حق مناطق جنگی برای بازنشستگان هم به تصویب رسیده اما تا آنجایی که من اطلاع دارم منابع مالی آن تاکنون تامین نشده است.

«هوشنگ بازوند» افزود: پیگیری لازم را برای رفع این مشکل و رفع دغدغه فرهنگیان انجام خواهم داد و حاضرم پیشنهاد تامین منابع مالی آن را از محل منابع استانی بدهم.

وی همچنین درباره تعاونی مسکن فرهنگیان گفت: مشکلات تعاونی مسکن در این جلسه به راحتی حل نمی‌شود و باید با حضور سایر مسوولان در این زمینه جلساتی برگزار شود.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: بعد از چندین سال از عمر شوراها که به عنوان پارلمان محلی شناخته می شود می گذرد، شوراهای استان هنوز قادر نیستند به مجلس لایحه بدهند و این نقطه ضعف بسیاری بزرگی است که وجود دارد و فقر مطالبه گری در این شوراها وجود دارد.

وی اظهار داشت: زمانی که پارلمان‌های محلی نمی‌توانند کار کنند و مطالبه‌گر باشند، نمایندگان مجلس مجبورند وظایف این پارلمان های محلی را انجام دهند.

بازوند تاکید کرد: من به عنوان کارشناس انتظارم این بود در طرح همسان‌سازی بهتر باید عمل می شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ستاد کل نیروهای مسلح آذر ماه ۱۳۹۶ به ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه عمل کرد و مناطقی از ۶ استان آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، خوزستان، بوشهر و کرمانشاه را به عنوان مناطق جنگی دوران دفاع مقدس تعیین و برای اعمال مزایای آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعلام کرد.

در این ماده قانونی، مزایایی برای جبران عقب‌افتادگی مناطق جنگ‌زده در نظر گرفته شده است از جمله «رشد سالانه ۱۰ درصدی شاخص‌های توسعه این مناطق، افزایش حقوق تا ۲۵ درصدی کارکنان و دادن یک طبقه شغلی به آنان».

براساس اعلام اولیه ستاد کل، در استان کرمانشاه ابتدا شهرستان‌های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، سرپل ذهاب و قصرشیرین در لیست مناطق جنگی دوران دفاع مقدس قرار گرفتند سپس اسم شهرستان‌های گیلانغرب، اسلام آبادغرب و دالاهو به لیست مناطق جنگی اضافه شد و در نهایت با تداوم پیگیری‌های مکرر استاندار، نمایندگان کرمانشاه در مجلس، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرماندهان سپاه در استان و رسانه‌ها، ۲۲ اسفند ۹۷ شهرستان کرمانشاه هم در لیست مناطق جنگی قرار گرفت.

گرچه سر شهرستان های هرسین، صحنه، کنگاور و سنقر بی‌کلاه ماند اما کام کارکنان ۱۱ شهرستان دیگر شیرین شد؛ با این حال این پایان ماجرا نبود زیرا قید شدن واژه «شاغلان» در ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه، سبب شد که همه بازنشستگان مناطق جنگی از مزایای این قانون محروم بمانند.

پیگیری‌های مکرر ۲ سال اخیر مسوولان استان و نمایندگان مردم در مجلس سرانجام نتیجه داد و استفساریه مجلس شورای اسلامی در این زمینه به تایید شورای نگهبان رسید و مزایای مناطق جنگی شامل حال بازنشستگان هم شد.

این در حالی بود که بازنشستگان امروز همان مدافعان و رزمندگان دوران دفاع مقدس بودند و مزایای مناطق جنگی بیش از همه، حق آنان به نظر می رسید.

در استان کرمانشاه ۳۶ هزار و ۸۷۳ نفر بازنشسته وجود دارد.

طبق آمار در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۵۰۰ هزار شاغل وجود دارد که بیش از نیمی از آنها بیمه تامین اجتماعی هستند. همچنین بیش از ۷۹ هزار نفر بازنشسته، از کارافتاده و بازمانده نیز از تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند.

این استان ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در طول هشت سال دفاع مقدس به طور مستقیم درگیر جنگ بود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۰ هزار معلم، ۳۰ هزار بازنشسته و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز دارد که در چهار هزار و ۳۳۱ واحد آموزشی درس می‌خوانند.

برچسب‌ها رضوان حکیم زاده استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند همسان سازی وزارت آموزش و پرورش بازنشستگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رضوان حکیم زاده استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند رضوان حکیم زاده استانداری کرمانشاه هوشنگ بازوند همسان سازی وزارت آموزش و پرورش بازنشستگان مناطق جنگی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است

به گزارش جماران؛ حسین امیرعبداللهیان نوشت: ‌سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسراییل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل بوده و به روشنی گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است.

در پی نسل‌کشی دهها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، بویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسراییل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسراییل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد.

 

دیگر خبرها

  • خودروی وزیر کابینه جنگی نتانیاهو واژگون شد
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • انجام طرح نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال برای ۶۱۱ کودک زیر ۵ سال