Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، «برهم صالح» رئیس جمهور عراق امروز پنجشنبه با صدور فرمانی موعد برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید این کشور را تعیین کرد.

برهم صالح با صدور این فرمان، روز ۹ ژانویه سال آتی میلادی (۱۹ دی ماه) را به عنوان تاریخ برگزاری اولین جلسه پارلمان جدید عراق تعیین کرد. در فرمان رئیس جمهور عراق آمده است که مُسن‌ترین فرد در میان نمایندگان حاضر در پارلمان، ریاست سِنی جلسه را برعهده خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته هیئت هماهنگی شیعیان با «مقتدی صدر» در نجف دیدار کرد. «هادی العامری» رهبر ائتلاف «فتح» عراق در این خصوص گفت: دیدار با مقتدی صدر، مسئولانه و مثبت بود. این دیدار بر اساس ترجیح منافع دولت مقتدر انجام شد. موضوع تضمین های موفقیت تشکیل دولت در روزهای آینده بررسی خواهد شد.

این درحالی است که دیروز چهارشنبه «عالیه نصیف» عضو ائتلاف دولت قانون عراق گفت: ادعاهای مطرح شده در خصوص علت حضور نیافتن نوری المالکی در نجف به هیچ وجه صحت ندارد. این عضو ائتلاف دولت قانون در ادامه سخنانش اظهار داشت: کسانی که اختلاف بین المالکی و صدر را مطرح می کنند، در پی ضربه زدن به وحدت اعضای هیئت هماهنگی و بیت شیعی هستند.

وی همچنین عنوان کرد: صدر از مجموعه هیئت هماهنگی برای نشست دعوت کرد و این دعوت به شخصیت هایی که امروز با او دیدار می کنند، محدود نمی شود. گفتنی است، نشست میان سران هیئت هماهنگی شیعی و «مقتدی صدر» امروز در شهر «نجف» آغاز شد. طرف های مختلف در این نشست در خصوص راهکارهای تشکیل دولت آتی عراق گفتگو می کنند.

پیش از این، «کاظم علی» عضو ائتلاف دولت قانون عراق سخنانی را در خصوص تشکیل دولت آتی این کشور مطرح کرد. وی گفت: نقشه راه تشکیل دولت جدید عراق امروز در «نجف» ترسیم می‌شود.

این عضو ائتلاف دولت قانون تصریح کرد: در دیدار امروز رؤسای هیئت هماهنگی شیعی با مقتدی صدر، نقشه راه تشکیل دولت جدید عراق ترسیم خواهد شد. روز گذشته «حیدر اللامی» عضو هیئت هماهنگی شیعیان عراق به تصمیم اخیر دادگاه عالی فدرال مبنی بر تأیید نهایی نتایج انتخابات پارلمانی زودهنگام واکنش نشان داد.

کد خبر 5387970 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: برهم صالح عراق پارلمان عراق عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین افغانستان سوریه مسکو ولادیمیر پوتین ایران اوکراین عربستان سعودی ناتو مذاکرات وین عضو ائتلاف دولت قانون هیئت هماهنگی تشکیل دولت جدید عراق مقتدی صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۲۸۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان

 

   به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام والمسلمین موسی پور در دیدار با مسئولان دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان گفت: باید از فرصتی که سردار سلیمانی در استان کرمان ایجاد کرده با طرح‌های خلاقانه و نو برای رشد فرهنگی بهره ببریم.
وی به عملیات شگفت آور وعده صادق هم اشاره کرد و گفت اکنون ایران اسلامی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب به عنوان یک ابرقدرت در منطقه مطرح است. 
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور دیشب هم با خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان دیدار کرد و گفت : افتخار و عزت این نظام مدیون ایثارگری های شهدا وخانواده های معظم آنهاست .

دیگر خبرها

  • تصاویری از حمله موشکی مرگبار به عراق؛ هدف میدان گاز بود
  • بیمه سرمد میزبان جلسۀ عمومی شورای هماهنگی شرکت‌های بیمۀ استان اصفهان
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • پارلمان اروپا قطعنامه ضد ایران صادر کرد
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود