Web Analytics Made Easy - Statcounter

قرار بود کنفرانس بازنگری ان.پی.تی از چهارم تا ۲۸ ژانویه ۲۰۲۲ میلادی (۱۴ دی تا ۸ بهمن ماه ) در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.

منابع دیپلماتیک با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفتند که به دلیل شیوع گسترده کرونا و سویه جدید اومیکرون این ویروس در آمریکا و نیز محدودیت های ناشی از آن در سازمان ملل، برخی کشورها خواستار برگزاری غیر حضوری این اجلاس بودند اما کشورهای عدم تعهد و بسیاری از دیگر کشورها خواستار برگزاری این اجلاس بصورت حضوری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دیپلمات ها، این تصمیم در جلسه امروز پنج شنبه به وقت محلی گرفته شده  و قرار است تاریخ جدید برگزاری این اجلاس با موافقت کشورهای عضو اعلام شود.

فرحان حق معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل نیز به تعویق افتادن این اجلاس را تایید کرده و گفته است که طبق آخرین اطلاعات کنفرانس ان پی تی به تعویق افتاده است.

کنفرانس ان پی تی هر پنج سال یک  بار برگزار می شود. ابتدا قرار بود دهمین کنفرانس در سال ۲۰۲۰ برگزار شود اما به دلیل همه گیری کرونا به تعویق افتاد. در برنامه ریزی پیشین این کنفرانس قرار بود بین ۴ تا ۲۸ ژانویه سال ۲۰۲۲ برگزار شود.

تارنمای نیویورک تایمز روز پنج شنبه به وقت محلی گزارش داد موارد روزانه کرونا در آمریکا در روز چهارشنبه رکورد جدیدی را به ثبت رساند. بر اساس آماراعلام شده، حدود نیم میلیون نفر در این کشور در یک روز به کرونا مبتلا شده اند. این آمار دو برابر بیشتر از بالاترین موارد ابتلای روزانه به کرونا در فصل زمستان سال گذشته است.

افزایش موارد ابتلا به کرونا در آمریکا در حالی منتشر می شود که نرخ آزمایش در این کشور به دلیل تعطیلات سراسری به مناسبت سال نو میلادی کاهش یافته است.

با توجه به یک پایگاه داده نیویورک تایمز، آمریکا در روز چهارشنبه بیش از ۴۸۸ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است. تا روز چهارشنبه، نرخ متوسط ابتلا به کرونا در آمریکا در طول یک هفته گذشته حدود ۳۰۱ هزار مورد جدید ابتلا بود. در یک هفته گذشته، بیش از دو میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا ثبت شده است و ۱۵ ایالت این کشور بیش از هر دوره یک هفته ای، موارد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کردند.

برچسب‌ها پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد انرژی هسته ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل متحد انرژی هسته ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد انرژی هسته ای کرونا در آمریکا ابتلا به کرونا سازمان ملل جدید ابتلا ان پی تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه

مردم یمن با برافراشتن پرچم‌های یمن و فلسطین و پرچم‌های آزادی و برائت از دشمنان خدا، خواهان تحریم کالا‌های آمریکایی و صهیونیستی شدند و فریاد خشم و انزجار خود را از آمریکا و دشمن صهیونیستی به دلیل جنایات و تجاوزات علیه مردم فلسطین برآوردند.

همزمان با راهپیمایی مرکزی در شهر صعده، این استان شاهد راهپیمایی‌های گسترده در بیش از ۲۲ نقطه شهر از جمله میدان رهبر شهید، شعاره، بنی صیاح، الحجله، برازح، آل سالم، جمعه بنی بحر، عرو در بنی بحر، العین در غافره در الظاهر، القهره در الظاهر، ذویب در حیدان، ربوع الحدود در مجز، شهر جاوی، بوصان و بنی عباد در شهرستان مجز، میدان الجرشا در غمر، مرکز منطقه قطابر، مرکز منطقه کتاف بود درحالیکه همچنین راهپیمایی در میدان الخمیس در منبه، میدان مرکز شهرستان شدا، میدان عظله در شهرستان الحشو در بعدازظهر جمعه خواهد بود.

شرکت کنندگان در راهپیمایی‌ها شکست عربی و اسلامی و همدستی رژیم‌ها در قساوت و جنگ نسل کشی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در طول بیش از ۲۰۰ روز نبرد را با حمایت بی‌حد و حصر آمریکا و غرب محکوم کردند.

آنان با سردادن شعار‌های آزادی و برائت از دشمنان ملت، بر آماده باش و آمادگی کامل برای مبارزه (نبرد فتح موعود و جهاد مقدس) در برابر سه گانه خبیث آمریکا، انگلیس، دشمن و مزدورانشان تاکید کردند.

از جمله شعار‌هایی که داده شد می‌توان به «یمن سرزمین انصار است و فلسطین سرزمین آزادگان است»، «تن‌ها نیستید ما تا پیروزی با شما هستیم»، «در حقوق آمریکا... برای انسان آزادی وجود ندارد»، «آمریکا مادر تروریسم است... و شاهد زندانی شدن دانشجویان»، «آمریکا و فرزندان صهیونیست... جنایتکار هستند»، «جهاد، جهاد... همه مردم آماده هستند» و «ای غزه،‌ای فلسطین... همه یمنی‌ها با شما هستند» اشاره کرد. 

در بیانیه راهپیمایی (با غزه با عزمت... بسیج و آمادگی) بر پایداری افسانه‌ای ملت فلسطین درود فرستاده شد و به تلاش‌های مقاومت فلسطین تبریک گفته شد و جنایات شنیع علیه مردم فلسطین محکوم شد.

در این بیانیه بر اهمیت تداوم رویداد‌ها و فعالیت‌های مردمی و رسمی در حمایت از مردم فلسطین در همه سطوح تاکید شد.

مردم یمن بر ادامه بسیج عمومی و آمادگی گسترده و فارغ التحصیل شدن ده‌ها هزار رزمنده آموزش دیده برای آمادگی در نبرد پیش رو تاکید کردند و بار دیگر خواستار گشایش گذرگاه‌های امنی شدند که امکان دسترسی و مشارکت مستقیم در نبرد را فراهم می‌کند.

در این بیانیه مردم ین ضمن تبریک به نیرو‌های مسلح یمن به دلیل تداوم و عملیات موثر در نبرد فتح موعود و جهاد مقدس، خواستار ادامه این حملات ویرانگر علیه دشمن شدند.

مردم یمن همچنین تداوم عملیات مجاهدین در داخل سرزمین‌های فلسطینی توسط مبارزان فلسطین و جنبش‌های مقاومت در لبنان و عراق را تبریک گفتند و از ملت‌های عرب و مسلمان و همه آزادگان جهان خواستند تا سلاح تحریم اقتصادی را به دلیل تأثیر آن بر موجودیت دشمن صهیونیستی فعال کنند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • گردباد ویرانگر در آمریکا + فیلم
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • راهپیمایی‌های گسترده مردم یمن در حمایت از غزه
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا | بازداشت۳۳دانشجو
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • تعویق تخلیه دانشجویان حامی غزه از دانشگاه کلمبیا/ بازداشت۳۳دانشجو