Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علی رستمی روز جمعه در جمع خبرنگاران  خراسان شمالی اظهار داشت: با وجو اینکه این صنعت نیروی باتجربه و فنی و همچنین بخشی از زیر ساخت های لازم را برای اجرای طرح های توسعه ای دارد اما در ۲۵ سال گذشته اقدامی در راستای پروژه های توسعه ای نداشته است.

وی بر اجرای فاز ۲ پتروشیمی تاکید کرد و افزود: علاوه بر این باید پروژه های سودآور متنوع نیز به سهام داران پیشنهاد دهد تا آنان تشویق به پذیرش آن شوند که در این زمنیه اقدام جدی انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش بر تامین آب پروژه های توسعه ای صنعت پتروشیمی نیز تاکید کرد و گفت: برای این مهم نیز باید از آب پساب تصفیه فاضلاب شهری استفاده شود.

رستمی با بیان اینکه در آینده نزدیک آب تمیز در اختیار صنایع قرار نخواهد گرفت افزود: حتی باید از چند سال گذشته به فکر تامین منابع آب برای پتروشیمی می شدیم تا هم اینک با مشکلات رو به رو نشویم.

طرح جی. تی. پی. پی به عنوان طرح توسعه ای در شرکت پتروشیمی خراسان، در سال ۹۴ در سفر رییس جمهوری به بجنورد، کلنگ خورد اما ادامه اجرای آن به علت های مختلف متوقف شد. 

وی در بخش دیگری از سخنانش بر ایجاد شرکت های دانش بنیان در پتروشیمی تاکید کرد و گفت: باید در آینده نزدیک این شرکت ها به شتاب دهنده های بزرگی در حوزه دانش تبدیل شوند و جوانان نخبه در این زمینه به کار گرفته شوند.

در سال ۷۵ واحدهای اوره و آمونیاک پتروشیمی خراسان به بهره برداری رسید.

پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یکهزار و ۲۰۰  نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی داشته است.

تا پایان ۹ ماه امسال در سه محصول اصلی شرکت؛ آمونیاک ۲۷۵ هزار تن، اوره ۴۷۰ هزار تن و ملامین ۱۷ هزار تن تولید داشته ایم که این ارقام معادل ۱۱۵ درصد از برنامه تولید است و ۱۵ درصد بیشتر از میزان برنامه و بودجه پیش بینی شده است.

بزرگترین سرمایه گذار پتروشیمی خراسان هلدینگ سرمایه گذاری نفت گاز و پتروشیمی تامین "تاپیکو" از هلدینگ های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی "شستا" است.

 شرکت پتروفرهنگ، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و سهامداران حقیقی از دیگر سهامداران این مجتمع اقتصادی هستند.

این مجتمع سالانه ۶۲۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.

طرح مجتمع پتروشیمی خراسان از سال ۱۳۷۱ آغاز و در بیش از چهار سال با صرف هزینه ۵۲۴ میلیون دلار و ۵۲۰ میلیارد ریال ساخته شد و در تیر ماه ۱۳۷۵ با حضور رئیس جمهور وقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

برچسب‌ها بجنورد پتروشیمی توسعه اقتصادی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد پتروشیمی توسعه اقتصادی بجنورد پتروشیمی توسعه اقتصادی خراسان شمالی پتروشیمی خراسان سرمایه گذاری توسعه ای هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۷۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث باغ مشاهیر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال درحال انجام است و ماموریت سازمان اجرای پیاده‌روسازی، فضای سبز و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع زیرسازی می‌شود و پس از آن حدود ۴۷۰۰ تن آسفالت انجام خواهد شد.

کد خبر 749255

دیگر خبرها

  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر