Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از یورونیوز، «راه اندازی دوباره، قدرت و احساس تعلق»، این شعاری است که فرانسه برای ریاست بعدی خود بر شورای اتحادیه اروپا (PFUE) انتخاب کرده است. وظیفه اصلی پاریس یافتن راهی برای سازش و تعامل ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا خواهد بود.

سیزده سال پس از آخرین ریاست فرانسه بر اتحادیه اروپا، این کشور بار دیگر ریاست جلسات شورای اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاستی که با دوران انتخابات ریاست جمهوری فرانسه همراه خواهد شد.

حال باید دید رهبری شورای اروپا به انتخاب مجدد ماکرون در مقام ریاست جمهوری کمک خواهد کرد یا به ضرر او تمام خواهد شد.

شورای اتحادیه اروپا چیست؟
شورای اتحادیه اروپا که به عنوان شورای وزیران اتحادیه اروپا نیز شناخته می شود، یک نهاد مهم اروپایی است. شورای اتحادیه اروپا در ۱۰ زمینه مختلف وزرای متفاوت ۲۷ کشور را در چندین نوبت در سال گردهم جمع می‌کند. از شناخته شده‌ترین زمینه‌ها می‌توان به شورای کشاورزی و ماهیگیری، شورای امور خارجه یا شورای امور اقتصادی و مالی هستند.

شورای اتحادیه اروپا با در همکاری مشترک با پارلمان اروپا، وظیفه مذاکره و سپس تصویب پیشنهادهای قانونی کمیسیون اروپا و همچنین بودجه اتحادیه اروپا را دارد. این سازمان سیاست‌های ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا را به ویژه در مسائل اقتصادی و بودجه سالانه هماهنگ کرده و سیاست‌های خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا را طراحی و سپس اجرا می‌کند.

شورای اتحادیه اروپا با شورای اروپا متفاوت است. شورای اروپا هر سه ماه یک بار، رهبران بیست و هفت کشور را گرد هم می‌آورد تا اولویت‌های اتحادیه اروپا را مشخص کند. شورای اروپا نهادی از اتحادیه اروپا نیست بلکه یک سازمان بین المللی متشکل از ۴۷ کشور است.

ریاست بر شورای اتحادیه اروپا
در راس اتحادیه اروپا، فرانسه ریاست جلسات تشکیلات موضوعی شورا را بر عهده خواهد داشت. از اول ژانویه تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲. همچنین فرانسه نماینده شورای اتحادیه اروپا در سایر نهادهای اروپایی مانند پارلمان و کمیسیون، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا خواهد بود.

تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا بصورت دوره‌ای ریاست شورای اتحادیه اروپا را عهده دار خواهند بود و طبیعتا همه این کشورها اولویت‌های سیاسی و اقتصادی خود را در دوره شش ماهه در جلسات تصمیم گیری وزرا پیگیری می‌کنند. یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فرانسه در شش ماهه آینده تشکیل ارتش مشترک اروپایی خواهد بود. پروژه‌ای که یک سال پیش از سوی امانوئل ماکرون مطرح شد و حمایت آنگلا مرکل، صدراعظم وقت آلمان را داشت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا ماکرون فرانسه شورای اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا شورای اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۰۳۹۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود

رئیس‌جمهور فرانسه امانوئل ماکرون معتقد است که کشورهای اروپایی باید درهای مذاکره با روسیه را باز نگه دارند.

به گزارش مشرق، اگر روسیه در اوکراین پیروز شود هیچ امنیتی برای ما باقی نمی‌ماند. این حرف را ماکرون در مصاحبه با رسانه فرانسوی مطرح کرد.

رئیس‌جمهور فرانسه به روزنامه «لا تریبیون» گفت که «ما با باز گذاشتن در مذاکرات با روسیه با روسیه، داریم کار درست را انجام می‌دهیم اگر این کار را نکنیم، از نظم بین‌المللی و همچنین صلح و امنیت دست می‌کشیم».

رئیس‌جمهور فرانسه البته اعلام کرد که ضروری است که سیاست «ابهام راهبردی» در قبال روسیه ادامه یابد.

ماکرون اواخر ماه آوریل در سخنرانی در دانشگاه سوربون اعلام کرده بود که اروپا باید بعد از پایان جنگ اوکراین، آماده بهبود روابط خودش با روسیه باشد.

به گفته وی، قابلیت‌های نظامی به ویژه موشک‌های بالستیک روسیه خطری برای همه کشورهای اروپایی است.

سخنگوی کرملین دیمیتری پسکوف پیش از این اعلام کرد که روسیه تهدیدی برای هیچ طرفی در اروپا نیست و امیدوار است که آنها هم در قبال روسیه همینطور رفتار کنند.

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که «در موضوع اوکراین، ایمنی اروپایی‌ها در خطر است چرا که این کشور در فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری از مرزهای ما قرار است. اگر روسیه پیروز شود، تنها یک ثانیه طول می‌کشد تا هیچ گونه امنیت برای رومانی، لهستان، لیتوانی یا کشور ما وجود نداشته باشد. قدرت و برد موشک‌های بالستیک روسیه همه ما را در معرض خطر قرار می‌دهد».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • سطح امید به زندگی در اروپا به ۸۱.۵ سال رسید
  • روسیه بلافاصله پس از شکست اوکراین، بیخ گوش ما موشک مستقر می‌کند
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • ماکرون با شی درباره تجارت و اوکراین صحبت می‌کند
  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ریاست دور‌ه‌ای مجارستان بر اتحادیه اروپا چالشی برای بروکسل